Autore: Roger Morrison
Data Di Creazione: 7 Sittembre 2021
Aghjurnamentu Di Data: 19 Ghjugnu 2024
Anonim
L’ulcera gastrica o duodenale
Video: L’ulcera gastrica o duodenale

Cuntenutu

A Policitemia Vera hè una malattia mieloproliferativa di e cellule ematopoietiche, chì hè caratterizata da una proliferazione incontrollata di globuli rossi, globuli bianchi è piastrine.

L'aumentu di queste cellule, in particulare in i globuli rossi, rende u sangue più spessore, chì pò purtà à altre complicazioni cum'è a milza allargata è a crescita di coaguli di sangue, aumentendu cusì u risicu di trombosi, attaccu di core o ictus o ancu causendu altre malatie cum'è acute leucemia mieloide o mielofibrosi.

U trattamentu cunsiste à fà una prucedura chjamata flebotomia è amministrà medicazione chì aiuta à regulà u numeru di cellule in u sangue.

Chì sò i segni è i sintomi

L'elevatu numeru di globuli rossi provoca un aumentu di l'emoglobina è di a viscosità di u sangue, chì pò causà sintomi neurologichi cum'è vertu, mal di testa, pressione sanguigna aumentata, cambiamenti visivi è incidenti ischemichi transitori.


Inoltre, e persone cun questa malattia sperimentanu spessu prurite generalizate, soprattuttu dopu una doccia calda, debolezza, perdita di pesu, stanchezza, visione sfocata, sudorazione eccessiva, gonfiori articulari, mancanza di respiru è intorpidimentu, formicolio, bruciore o debolezza in i membri.

Cumu hè fattu u diagnosticu

Per diagnosticà a malatia, ci vole à fà analisi di sangue, chì in e persone cun Policitemia Vera, mostranu un aumentu di u numeru di globuli rossi, è in certi casi, un aumento di globuli bianchi è di piastrine, alti livelli di emoglobina è bassi livelli di eritropoietina.

Inoltre, una aspirazione di midollo osseu o una biopsia ponu ancu esse effettuate per uttene un campione da analizzà dopu.

Cumplicazioni di policitemia vera

Ci sò alcuni casi di persone cun Policitemia Vera chì ùn mostranu micca segni è sintomi, tuttavia, alcuni casi ponu dà origine à prublemi più gravi:

1. Formazione di coaguli di sangue

A crescita di u spessore di u sangue è a conseguente diminuzione di u flussu è cambiamentu in u numeru di piastrine, ponu causà a furmazione di coaguli di sangue, chì pò purtà à un infartu, un colpu, embolia pulmonare o trombosi. Amparate più nantu à e malatie cardiovascolari.


2. Splenomegalia

A milza aiuta u corpu à luttà contr'à e infezioni è aiuta à eliminà e cellule sanguine danneggiate. A crescita di u numeru di globuli rossi o ancu d’altre globule, face chì a mila abbia da travaglià più duru di u normale, purtendu à una crescita di taglia. Vede più nantu à splenomegalia.

3. Occurrenza di altre malatie

Ancu se rara, a Policitemia Vera pò dà origine à altre malatie più gravi, cum'è a mielofibrosi, u sindromu mielodisplasticu o a leucemia acuta. In certi casi, a medula ossea pò ancu sviluppà fibrosi progressiva è ipocellularità.

Cumu prevene cumplicazioni

Per prevene e cumplicazioni, in più di esse raccomandatu di seguità u trattamentu currettamente, hè ancu impurtante di aduttà un stile di vita più sanu, esercitendu regularmente, chì migliurà a circulazione sanguigna è riduce u risicu di coaguli di sangue. Fumà deve esse ancu evitata, postu chì aumenta u risicu di attaccu di core è di ictu.


Inoltre, a pelle deve esse trattata bè, per riduce i pruriti, piglià un bagnu cù acqua calda, aduprendu un gel di doccia dolce è una crema ipoallergenica è evitendu temperature estreme, chì ponu aggravà a circolazione sanguigna. Per questu, si deve evità l'esposizione à u sole in periodi caldi di a ghjurnata è prutege u corpu da esposizione à un clima assai freddu.

Cause pussibili

A Policitemia Vera si verifica quandu un genu JAK2 hè mutatu, ciò chì causa prublemi in a produzzione di cellule sanguine. Questa hè una malattia rara, chì si verifica in circa 2 in ogni 100.000 persone, di solitu sopra l'età di 60 anni.

Generalmente, l'organismu sanu regule a quantità di produzzione di ognunu di i trè tippi di cellule sanguine: globuli rossi, bianchi è piastrine, ma in Polycythemia Vera, esiste una produzione esagerata di unu o più tippi di cellule sanguine.

Cumu hè fattu u trattamentu

A Policitemia vera hè una malattia cronica chì ùn hà cure è u trattamentu cunsiste à riduce l'eccessu di cellule sanguine, è in certi casi pò riduce u risicu di cumplicazioni:

Flebotomia terapeutica: Sta tecnica cunsiste à drenà u sangue da e vene, chì hè di solitu a prima opzione di trattamentu per e persone cun sta malattia. Questa prucedura riduce u numeru di globuli rossi, puru ridendu u vulume di sangue.

Aspirina: U duttore pò prescrive l'aspirina in una dosi bassa, trà 100 è 150 mg, per riduce u risicu di coaguli di sangue.

Medicinali per diminuisce e cellule sanguine: Se a flebotomia ùn hè micca sufficiente per chì u trattamentu sia efficace, pò esse necessariu piglià medicinali cum'è:

  • Hydroxyurea, chì pò riduce a produzzione di cellule sanguine in u midollo osseu;
  • Interferone alfa, chì stimula u sistema immunitariu per luttà contr'à a pruduzzione eccessiva di cellule sanguine, per e persone chì ùn rispondenu micca bè à l'idrossiurea;
  • Ruxolitinib, chì aiuta u sistema immunitariu à distrughje e cellule tumorali è pò migliurà i sintomi;
  • Medicazione per riduce a prurite, cum'è antihistaminici.

Se u pruritu diventa assai severu, pò esse necessariu avè una terapia à luce ultravioletta o aduprà medicinali cum'è paroxetina o fluoxetina.

A Nostra Recomandazione

Chì hè a Polichromasia?

Chì hè a Polichromasia?

A policroma ia hè a pre entazione di globuli ro i multicolori in un te t di fruttu di angue. Hè un'indicazione chì i globuli ro i ò rila ciati prematuramente da a midula o ea d...
Ipertiroidisimu subclinicu

Ipertiroidisimu subclinicu

PanoramicaL'ipertiroïdi mu ubclinicu hè una cundizione in cui avete livelli ba i di ormoni timolanti tiroidei (T H) ma livelli normali di T3 è T4.T4 (tiroxina) hè un ormone ma...