Posizione di sicurezza laterale (PLS): chì hè, cumu fà è quandu aduprà

Cuntenutu
A pusizione di sicurità laterale, o PLS, hè una tecnica indispensabile per parechji casi di primi aiuti, perchè aiuta à assicurà chì a vittima ùn sia micca in periculu di soffocazione se vomita.
Questa pusizione deve esse aduprata ogni volta chì a persona hè incosciente, ma continua à respirà, è ùn presenta micca prublemi chì puderebbenu minaccià a vita.

Posizione laterale di sicurezza passu à passu
Per piazzà una persona in a pusizione di sicurezza laterale hè cunsigliatu chì:
- Posa a persona nantu à e so spalle è inghjinuchjatevi à fiancu;
- Elimina l'uggetti chì puderebbenu ferisce a vittima, cume i bichjeri, i riloghji o e cinture;
- Stendi u bracciu chì hè u più vicinu à tè è piega, furmendu un angulu di 90º, cum'è mostratu in l'immagine sopra;
- Pigliate a manu di l'altru bracciu è passate nantu à u collu, pusendu lu vicinu à a faccia di a persona;
- Piegate u ghjinochju chì hè u più luntanu da tè;
- Rotate a persona à u latu di u bracciu chì hè appughjatu nantu à u pavimentu;
- Inclinate a testa un pocu in daretu, per facilità a respirazione.
Questa tecnica ùn deve mai esse applicata à e persone cun suspettate gravi ferite spinali, cume accade in vittime di accidenti di vittura o di cadute da una grande altezza, chì pò aggravà possibili ferite chì ponu esiste in a spina. Vede ciò chì duvete fà in questi casi.
Dopu avè piazzatu a persona in questa pusizione, hè impurtante osservà finu à chì l'ambulanza ghjunghje. Se, in quellu tempu, a vittima smette di respirà, si deve prestu chjinà nantu à a schiena è cumincià u massaggio cardiacu, per tene u sangue in circulazione è aumentà a probabilità di sopravvivenza.
Quandu aduprà sta pusizione
A pusizione di sicurità laterale deve esse usata per mantene a vittima sicura finu à chì l'aiutu medicale vene è, dunque, pò esse fatta solu nantu à e persone chì sò incoscienti ma respiranu.
Attraversu sta tecnica simplice, hè pussibule di assicurà chì a lingua ùn caschi in gola ostaculendu a respirazione, è ancu impedisce chì i pussibuli vomiti sianu inghjuttiti è aspirati in u pulmone, pruvucendu pneumonia o asfissia.