Cumu Preparà a Vostra Famiglia per Chimioterapia
Cuntenutu
- 1. Cumu pò u mo trattamentu è i so effetti collaterali influenzà a mo famiglia?
- 2. Ci hè qualchì prublema di salute o di securità per a famiglia?
- Cunsiglii di sicurezza
- 3. Cumu gestu e mo relazioni durante a chimioterapia?
- A cumunicazione hè chjave
- 4. Cumu possu trattà a dinamica culturale è interpersonale durante a chimioterapia?
- Gruppi di supportu
- 5. Cumu aghju a cura di i mo figlioli durante a chimioterapia?
- 6. I mo figlioli sò in un risicu più grande di sviluppà u cancheru di u senu?
I membri di a famiglia ponu offre aiutu è sustegnu mentre gestite l'effetti secundarii di a chimioterapia. Ma a chimioterapia pò mette in furia ancu i so cari, in particulare i caregivers, i coniugi è i zitelli.
Eccu ciò chì duvete sapè per aiutà a vostra famiglia è amichi à preparassi.
1. Cumu pò u mo trattamentu è i so effetti collaterali influenzà a mo famiglia?
Sapemu tutti chì u cancheru ùn hè micca cuntagiosu. Durante u vostru trattamentu, pudete è duverete gode di u sustegnu è di a cumpagnia di a famiglia è di l'amichi. Ma ci seranu ancu ghjorni chì ùn vi sentirete micca abbastanza bè per a cumpagnia è duverebbe piglià u tempu di ripusà è di ristabilisce a vostra energia.
I membri di a famiglia è l'amichi voleranu aiutà, ma forse ùn sanu micca esattamente cumu. Pensate in anticipu nantu à i modi chì a vostra famiglia o altri pudianu fà e cose più faciule per voi.
Forse vulete un aiutu per preparà pasti semplici è sani. O forse vulete chì qualchissia venga à i vostri appuntamenti cun voi o furnisca solu trasportu à u vostru centru di trattamentu. Qualunque sia, ùn abbiate paura di dumandà.
2. Ci hè qualchì prublema di salute o di securità per a famiglia?
A chimioterapia vi lascia più vulnerabile à l'infezioni. Hè una bona idea per i membri di a famiglia di piglià precauzioni in più per evità di ammalassi è influenzà a vostra salute.
Lavate e mani spessu cù acqua è sapone, tenete dispunibile u disinfettante per e mani, è fate invitati à toglie i scarpi prima di entre in casa vostra. Mantene pulite e superfici di a casa, è fate prudenza in a preparazione di i cibi è in a cucina.
Se un membru di a famiglia si ammala, evite un cuntattu strettu finu à ch'elli si migliurinu.
Cunsiglii di sicurezza
Poche droghe richiederanu di evità u cuntattu cù a famiglia o altre persone. Tuttavia, ci sò qualchi passi chì pudete fà per aiutà a famiglia è l'animali domestici à evità l'esposizione à a chimioterapia.
U vostru corpu si sbarrazzerà di a maiò parte di i medicamenti di chimioterapia in e prime 48 ore dopu u trattamentu. E droghe ponu esse presenti in i vostri fluidi corporei, cumprese urina, lacrime, vomitu è sangue. L'esposizione à questi fluidi pò irrità a vostra pelle o a pelle di l'altri.
L'American Cancer Society (ACS) offre questi cunsiglii di sicurezza per a durata di a chimioterapia è e prime 48 ore dopu:
- Chiudite u coperchio prima di lavà a toilette è lavate duie volte dopu ogni usu. Sè pussibule, pudete desiderà aduprà un bagnu separatu da i membri di a famiglia.
- Lavate bè e mani dopu avè usatu u bagnu o entratu in cuntattu cù i fluidi corporei.
- I caregivers duveranu vèstinu duie coppie di guanti monousu quandu puliscenu i fluidi corporei. Se un membru di a famiglia hè statu espostu, duverebbenu lavà bè l'area. Devenu esse fatti passi per evità l'esposizione ripetuta à i fluidi corporei.
- Lavate i linzoli, i tovaglioli, è i panni imbruttati subitu in una carica separata. Se i vestiti è i linzoli ùn ponu micca esse lavati immediatamente, mette in un saccu di plastica.
- Metti l'articuli ghjittati imbruttati in dui sacchetti di plasticu prima di mette li in a spazzatura.
Inoltre, l'omi è e donne puderanu desiderà aduprà preservativi durante i rapporti sessuali per a durata di a chimioterapia è finu à duie settimane dopu.
3. Cumu gestu e mo relazioni durante a chimioterapia?
I membri di a famiglia, amichi, è ancu cullaburatori stretti ponu avè ghjorni difficiuli ancu. A volte, ponu sentirsi specialmente preoccupati o stressati da u vostru diagnosticu è u vostru trattamentu. Un diagnosticu di u cancheru pò cambià a dinamica, i roli è e priorità di a famiglia.
L'attività suciale è e cumpetenze d'ogni ghjornu chì parianu impurtanti prima ponu parè menu avà. I coniugi è i zitelli si ponu truvà cum'è caregivers. Puderanu bisognu di aiutà intornu à a casa in modi chì ùn eranu abituati à fà prima.
Hè impurtante di ricurdà chì i caregivers è l'altri membri di a famiglia, in particulare i zitelli, ponu ancu bisognu di un sustegnu supplementu. Leghjite a nostra storia Healthline News nantu à i zitelli chì i genitori anu u cancheru.
A cumunicazione hè chjave
Mantene aperte e linee di cumunicazione pò esse utile, in particulare cù quelli chì sò i più vicini à voi. Se ùn site micca capaci di spressione verbalmente, pensate à scrive una lettera o mandà un email.
Qualchidunu trova utile di sparte u prugressu di u trattamentu cù i so amati per mezu di un blog o un gruppu chjusu di Facebook.
Questu vi permette di tene tutti aggiornati senza avè da preoccupassi di aghjurnà ogni persona individualmente. Pudete ancu stà in cuntattu durante i tempi quandu ùn vi sentite micca à visitatori o chjamate.
Se e rete suciale ùn sò micca per voi, cunsiderate altre manere di mantene a famiglia è l'amichi à ghjornu. Truvate un modu dolce per fà sapè à i so cari ciò chì avete bisognu, sia chì sia assistenza extra o tempu per voi stessu.
4. Cumu possu trattà a dinamica culturale è interpersonale durante a chimioterapia?
Hè utile di ricurdà chì micca tutti quelli chì sò sottuposti à u cancheru è u so trattamentu l'avvicinaranu di listessa manera.
Puderete vulete circundà vi cù a famiglia è l'amichi, o pudete vulete ritirassi. U vostru approcciu à u trattamentu pò esse influenzatu da a vostra persunalità, è ancu da e credenze religiose è culturali.
A vostra famiglia averà i so modi di capisce è affruntà e sfide di u cancheru è u so trattamentu.
Alcuni membri di a famiglia ponu sperimentà emozioni putenti, cum'è paura, ansietà o rabbia. Calchì volta vi pudete sente per perdesi in a decisione di a famiglia liata à u vostru cancheru.
Gruppi di supportu
Pò aiutà à pusà cun membri di a famiglia è parlà di sti prublemi. Tuttavia, à volte pudete truvà più faciule di parlà cù l'altri fora di casa. Pò esse utile di parlà cù e persone chì sò attualmente in chemioterapia o chì l'anu passatu in u passatu.
Parechji ospedali offrenu gruppi di supportu per dà cunsiglii è supportu per mezu di u trattamentu. I gruppi di supportu sò ancu dispunibili per i membri di a famiglia è i caregivers.
Parechje persone trovanu chì i gruppi di supportu in linea offrenu una fonte pronta per incuragimentu è cunsiglii pratichi ancu. Ci hè ancu prugrammi chì associanu un sopravvivente cù una persona sottumessa à trattamentu è offre un sustegnu unu-à-unu.
5. Cumu aghju a cura di i mo figlioli durante a chimioterapia?
U trattamentu di u cancheru di u senu è l'effetti secundarii cunnessi ponu esse particulari sfida per e donne cù zitelli chì campanu in casa. Puderete preoccupassi per cume u vostru diagnosticu è trattamentu affettanu i vostri figlioli.
Vi puderete dumandà quantu duvete sparte cù i vostri figlioli. Questu dependerà probabilmente di e so età. I zitelli più giovani ùn anu micca bisognu di tanti dettagli quant'è i zitelli più grandi. Ma i zitelli di tutte l'età si renderanu contu chì qualcosa ùn va micca, sia chì li dite o micca.
L'ACS ricumanda chì i zitelli di tutte l'età sianu detti i principii fundamentali. Questu include:
- chì tippu di cancheru avete
- induve in u corpu hè situatu
- ciò chì accadrà cù u vostru trattamentu
- cumu aspettate di cambià a vostra vita
A cura di i zitelli hè una sfida in una bona ghjurnata. Pò esse soprattuttu duru quandu avete a lotta cù a vostra propria ansietà, fatica, o altri effetti collaterali di u trattamentu di u cancer. Cunsiderate e manere in cui pudete uttene aiutu cù e responsabilità di a cura di i zitelli quandu ne avete bisognu.
Parlate cù i vostri duttori è infermieri. Parlate ancu cù i travaglii suciali, i psiculoghi, è altri, soprattuttu sì site un genitore unicu è ùn avete micca supportu in casa. Puderanu aiutà à truvà altre risorse.
6. I mo figlioli sò in un risicu più grande di sviluppà u cancheru di u senu?
Vi puderete dumandà se e vostre figliole sò à risicu di sviluppà un cancheru di u senu. Solu circa 5 à 10 per centu di tutti i tumori sò ereditarii.
A maiò parte di i tumuri genetichi di u senu sò in leia cù mutazioni in unu di i dui geni, BRCA1 è BRCA2. Mutazioni in questi geni venenu cun un risicu assai elevatu di sviluppà cancer di senu. E prove genetiche ponu esse raccomandate se avete una storia familiare di cancru di senu.