Primu aiutu in suspettatu infartu di core

Cuntenutu
- 1. Ricunnosce i sintomi
- 2. Chjamate aiutu medicu
- 3. Calma a vittima
- 4. Svita i vestiti stretti
- 5. Offre 300 mg di aspirina
- 6. Fighjate a vostra respirazione è i battiti di u core
- Cosa da fà se a persona si svanisce o smette di respirà?
U primu aiutu per l'infartamentu aiuta micca solu à salvà a vita di a persona, ma impedisce ancu l'apparizione di sequelle, cume l'insufficienza cardiaca o l'aritmie. Idealmente, i primi aiuti devenu includere ricunnosce i sintomi, calmà è rendere a vittima cunfortu, è chjamà una ambulanza, chjamà SAMU 192 u più prestu pussibule.
L'infartu pò influenzà ogni persona apparentemente sana, ma hè più frequente in l'anziani o in e persone chì anu malatie croniche non trattate, cum'è u colesterolu altu, a diabete o a pressione alta, per esempiu.

Quandu si suspetta un attaccu di core, i passi chì seguitanu devenu esse presi:
1. Ricunnosce i sintomi
Una persona chì soffre di un infartu miocardicu acutu hà di solitu i sintomi seguenti:
- Dolore toracicu severu, cum'è brusgiu o rigore;
- Dolore chì pò irradià versu i bracci o a mascella;
- Dolore chì dura più di 15 minuti senza migliurà;
- Sensazione di mancanza di respiru;
- Palpitazioni;
- Sudori freddi;
- Nausea è vomitu.
Inoltre, ci pò ancu esse vertigini severi è svenimentu. Scuprite un elencu più cumpletu di sintomi di infartu di miocardiu è cumu ricunnosce li.
2. Chjamate aiutu medicu
Dopu avè identificatu i sintomi di un infartu, hè cunsigliatu di chjamà immediatamente per aiutu medicu chjamendu SAMU 192, o un serviziu mobile privatu.
3. Calma a vittima
In presenza di sintomi, a persona pò esse assai ansiosa o agitata, chì pò peghju i sintomi è a gravità di a cundizione. Dunque, hè impurtante pruvà à stà calmu è aiutà a persona à rilassassi finu à chì a squadra medica ghjunghji. Per questu, pudete fà l'eserciziu di respira in profondità è cun calma, cuntendu à 5 quandu inspirate o espirate.
Inoltre, hè ancu impurtante per evità l'accumulazione di persone intornu à a vittima, chì in più di diminuisce a quantità di ossigenu dispunibule provoca ancu un stress aumentatu.

4. Svita i vestiti stretti
Mentre a persona cerca di rilassassi, si consiglia di allentà i vestiti è l'accessorii più stretti, cume cinture o camicie, chì facilita a respirazione è aiuta ancu à mantene a persona più comoda.
5. Offre 300 mg di aspirina
L'offerta di 300 mg d'aspirina aiuta à diluisce u sangue è pò aiutà à riduce i sintomi finu à chì l'aiutu medicale vene. L'aspirina hè cunsigliata in i casi induve a persona ùn hà mai avutu un attaccu di core prima è ùn hà micca un'allergia. Cusì, devenu esse offerti solu à e persone chì cunnoscenu a so storia di salute.
In i casi induve a persona hà una storia di un altru attaccu di core precedente, u cardiologu pò avè prescrittu una pillula di nitratu, cum'è Monocordil o Isordil, da aduprà in emergenze. Dunque, l'aspirina deve esse rimpiazzata cù sta tableta.
6. Fighjate a vostra respirazione è i battiti di u core
Finu à l'arrivu di a squadra medica hè assai impurtante di mantene una valutazione regulare di respirazione è di frequenza cardiaca, per assicurà chì a persona sia sempre cusciente.
Cosa da fà se a persona si svanisce o smette di respirà?
Se a vittima si svanisce, deve esse lasciata stesa in una pusizione cunfurtevule, cù u ventre alzatu o di fiancu, verificendu sempre a presenza di battiti cardiaci è di respirazione.
Se a persona ferma a respirazione, u massaggiu cardiacu deve esse iniziatu immediatamente finu à chì l'ambulanza arriva o finu à chì u core ricumencia à batte. Verificate e istruzioni passo-passo nantu à cume fà un massaggio cardiacu guardendu stu video:
E persone chì anu un attaccu di core anu ancu un risicu aumentatu di sviluppà un colpu, in particulare e persone chì sò ipertensive, diabetiche, chì anu colesterolu altu o chì fumanu, è alcuni di i sintomi chì ponu sperimentà in questu casu sò debulezza in una ala di u corpu o visu o difficultà à parlà, per esempiu. Inoltre, verificate i primi aiuti per u colpu.