Cosa da fà in casu di sangu
Cuntenutu
Per smette di sanguinà da u nasu, cumpressate a narice cù un fazzolettu o applicate ghiacciu, respira per a bocca è mantene a testa in a posizione neutra o leggermente inclinata in avanti. Tuttavia, se u sanguinamentu ùn hè micca risoltu dopu à 30 minuti, pò esse necessariu d'andà à a sala d'urgenza per u duttore per fà una prucedura chì cuntrolla u flussu di sangue, cum'è a cauterizazione di a vena, per esempiu.
Sanguinamentu da u nasu, chjamatu scientificamente epistaxis, hè u flussu di sangue attraversu u nasu è, in a maiò parte di i casi, ùn hè micca una situazione seria, chì pò accade quandu si mette u nasu, soffia u nasu troppu forte o dopu un colpu à a faccia, per esempiu.
Tuttavia, quandu u sangu ùn si ferma, accade parechje volte durante u mese o hè intensu, hè impurtante chì u duttore sia cunsultatu, postu chì pò esse indicativu di prublemi più gravi, cum'è cambiamenti in a coagulazione di u sangue è malatie autoimmune. Scuprite altre cause di sanguinamentu nasale.
Cumu smette di sanguinà da u nasu
Per piantà u sangu di u nasu, duvite cumincià mantenendu a calma è pigliendu un fazzolettu, è duvete:
- Posa è inclina leggermente a testa foward;
- Stringhje a narice chì sanguina per almenu 10 minuti: pudete spinghje a narice contr'à u settu cù u dettu indice o pincià u nasu cù u pollice è l'indice;
- Sollievu a pressione è verificate se avete cessatu di sanguinà dopu à 10 minuti;
- Pulite u nasu è, se necessariu, a bocca, cù una cumpressa umida o un pannu. Quandu si pulisce u nasu, ùn si deve micca aduprà a forza, essendu capace di imballà un fazzolettu è pulisce solu l'entrata di a narice.
Inoltre, se dopu a cumpressione cuntinueghja à sanguinà per u nasu, u ghjacciu deve esse applicatu à a narice chì sanguina, avvolgendula in un pannu o compressa. L'applicazione di u ghjacciu aiuta à piantà u sanguinamentu, perchè u fretu provoca a compressione di i vini sanguini, diminuendu a quantità di sangue è fermendu u sanguinamentu.
Uttenite una megliu comprensione di questi suggerimenti in u video seguente:
Cosa da ùn fà quandu si sanguina da u nasu
Quandu si sanguina da u nasu, ùn si deve micca:
- Posa a testa in daretu nè chjinà si, chì a pressione di e vene diminuisce è cresce u sanguinamentu;
- Inserite tamponi di cuttuni in u nasu, perchè pò causà traumatismi;
- Mette acqua calda nantu à u nasu;
Soffiate u nasu per almenu 4 ore dopu à u sangue nasu.
Queste misure ùn devenu micca esse prese, perchè aggrava u sanguinamentu da u nasu è ùn aiuta micca a guarigione.
Quandu andà à u duttore
Hè ricumandatu per andà in urgenza o cunsultà un duttore quandu:
- U sangu ùn si ferma dopu à 20-30 minuti;
- L'emorragia si faci attraversu u nasu accumpagnata da mal di testa è vertigini;
- Sanguinamentu da u nasu si faci à tempu à u sangu da l'ochji è l'arechje;
- L'emorragia si faci dopu à un accidente stradale;
- Utilizza anticoagulanti, cum'è Warfarin o Aspirina.
U sanguinamentu da u nasu ùn hè generalmente una cundizione grave è pò raramente cunduce à prublemi più gravi. Tuttavia, in questi casi, duvete chjamà una ambulanza chjamendu 192, o andà subitu à a sala d'urgenza.