Cume i Probiotici Pò esse Bè per u Vostru Cervellu
Cuntenutu
- Chì sò i probiotici?
- Cume sò l'intestinu è u cervellu cunnessi?
- Microbiota intestinale alterata è malatie
- I probiotici ponu migliurà a salute mentale
- I probiotici ponu allevà l'IBS
- I probiotici ponu arricchisce l'umore
- I probiotici ponu aiutà dopu a ferita traumatica di u cervellu
- Altri benefici di i probiotici per u cervellu
- Duvete piglià un probioticu per u vostru cervellu?
- U fondu
Includemu prudutti chì pensemu utili per i nostri lettori. Se cumprate per mezu di ligami nantu à sta pagina, pudemu guadagnà una piccula cumissione. Eccu u nostru prucessu.
U vostru corpu accoglie circa 40 trilioni di batteri, a maiò parte di i quali risiedenu in u vostru intestinu è ùn causanu micca prublemi di salute.
In fattu, i scientifichi anu cuminciatu à capisce chì alcune di sti batteri sò essenziali per a salute fisica.
In più, studii recenti anu trovu chì sti batteri ponu avè benefici per u vostru cervellu è a salute mentale.
Questu articulu spiega cumu u vostru cervellu hè influenzatu da i batteri intestinali è u rolu chì i probiotici ponu ghjucà.
Chì sò i probiotici?
I probiotici sò microorganismi vivi, di solitu batteri. Quandu ne cunsumate abbastanza, furniscenu un benefiziu specificu per a salute ().
I probiotici sò urganismi "favurizatori di vita" - a parolla "probioticu" deriva da e parolle latine "pro", chì significa prumove, è "bioticu", chì significa vita.
Impurtante, per chì una spezia di batteri sia chjamata "probiotica", deve avè assai evidenze scientifiche chì mostranu un benefiziu specificu per a salute.
E cumpagnie alimentarie è farmaceutiche anu cuminciatu à chjamà alcune batterie "probiotiche" ancu quandu ùn avianu micca benefici scientificamente pruvati per a salute. Questu hà purtatu l'Autorità Europea per a Sicurezza Alimentare (EFSA) à pruibisce a parolla "probioticu" in tutti l'alimenti in l'Unione Europea.
Tuttavia, assai evidenze scientifiche mostranu chì alcune spezie batteriche anu veri benefici per a salute.
A ricerca suggerisce chì i probiotici ponu benefiziu à quelli chì anu certe condizioni mediche, cum'è u sindrome di l'intestione irritabile (IBS), eczema, dermatite, livelli alti di colesterolu è malatie di u fegatu (,,,,).
A maiò parte di i probiotici appartenenu à unu di i dui tippi di batteri -Lactobacillus è Bifidobatteria.
Ci sò parechje spezie è ceppi diversi in questi gruppi, è ponu avè effetti diversi nantu à u corpu.
RiassuntuI probiotici sò microorganismi vivi chì anu pruvatu benefici per a salute.
Cume sò l'intestinu è u cervellu cunnessi?
L'intestini è u cervellu sò cunnessi fisicamente è chimicamente. Cambiamenti in l'intestinu ponu influenzà u cervellu.
U nervu vagu, un grande nervu in u sistema nervosu centrale, manda segnali trà l'intestini è u cervellu.
U cervellu è l'intestini cumunicanu ancu attraversu i vostri microbi intestinali, chì producenu molecule chì portanu informazioni à u cervellu ().
Stime suggerenu chì avete circa 30 trilioni di cellule umane è 40 trilioni di batteri. Questu significa chì, per numeru di cellule, site più batteri di quelli chì site umani (,).
A maggior parte di sti batteri risiedenu in u vostru intestinu. Questu significa chì venenu in cuntattu direttu cù e cellule chì vanu u vostru intestinu è tuttu ciò chì entra in u vostru corpu. Chì include l'alimentu, i medicinali è i microbi.
Parechji altri microbi campanu à fiancu à i vostri batteri intestinali, cumpresi lieviti è funghi. Cullettivamente, sti microbi sò cunnisciuti cum'è u microbiota intestinale o intestinale microbioma ().
Ognunu di sti batteri pò pruduce diverse sostanze chì ponu influenzà u cervellu. Questi includenu acidi grassi à catena corta, neurotrasmettitori è aminoacidi (11).
I batteri intestinali ponu ancu influenzà u cervellu è u sistema nervosu centrale cuntrullendu l'infiammazione è a produzione di ormoni (12).
Riassuntu
Migliaia di spezie di batteri risiedenu in u corpu umanu, principalmente in l'intestini. In generale, sti batteri sò boni per a vostra salute è ponu ancu influenzà a salute di u cervellu.
Microbiota intestinale alterata è malatie
U terminu "disbiosi intestinali" si riferisce à quandu l'intestini è i batteri intestinali sò in un statu malatu. Questu pò esse dovutu à a presenza di batteri chì causanu malattie, chì pò ancu cunduce à un'infiammazione cronica.
I ricercatori anu identificatu a disbiosi intestinale in e persone cun (, 15,, 17):
- obesità
- malatie cardiache
- diabetes di tip 2
- altre cundizione
Alcuni studii suggerenu chì certi probiotici ponu ristabilisce a microbiota à un statu sanu è riduce i sintomi di varie condizioni di salute (18, 19, 20).
Curiosamente, alcuni studii anu dimostratu chì e persone cun certe condizioni di salute mentale anu ancu una microbiota alterata. Ùn hè chjaru se questu causa e cundizioni, o se hè u risultatu di fattori di dieta è di vita (22, 23).
Siccomu l'intestinu è u cervellu sò cunnessi, è i batteri intestinali producenu sostanze chì ponu influenzà u cervellu, i probiotici ponu benefiziu u cervellu è a salute mentale. I probiotici chì benefizianu a salute mentale sò stati chjamati psicobiotici ().
Parechji studii recenti anu investigatu questu, ma a maiò parte sò stati fatti in animali. Tuttavia, uni pochi anu mostratu risultati interessanti in l'omu.
RiassuntuUna quantità di malatie, cumprese e cundizioni di salute mentale, sò ligate à avè più batteri chì causanu malatie in l'intestini. Alcuni probiotici ponu aiutà à ristabilisce batteri sani è riduce i sintomi.
I probiotici ponu migliurà a salute mentale
U stress è l'ansietà sò sempre più frequenti, è a depressione hè unu di i principali prublemi di salute mentale in u mondu ().
Parechji di questi disordini, in particulare u stress è l'ansietà, sò associati à alti livelli sanguini di cortisol, l'ormone di u stress umanu (, 27,).
Parechji studii anu studiatu cumu i probiotici affettanu e persone cun depressione clinicamente diagnosticata.
Un studiu hà dimustratu chì piglià un mischju di trè Lactobacillus è Bifidobatteria ceppi per 8 settimane riduce significativamente i sintomi di depressione. Anu avutu ancu livelli ridotti di inflammazioni ().
Una manciata di altri studii anu esaminatu cume i probiotici affettanu i sintomi depressivi in e persone senza depressione clinicamente diagnosticata, cumprendu (,,,, 34,):
- sintomi d'ansietà
- sintomi depressivi
- angoscia psiculogica
- stress accademicu
Certi probiotici ponu riduce l'ansietà, u stress è i sintomi depressivi in a populazione generale. Eppuru, più studii sò necessarii per capisce i so benefici potenziali per quelli chì anu diagnosticatu clinicamente e condizioni di salute mentale.
I probiotici ponu allevà l'IBS
U sindrome di l'intestione irritabile (IBS) hè direttamente ligatu à a funzione di u colon, ma certi ricercatori credenu chì hè un disordine psiculugicu (,).
L'ansietà è a depressione sò cumuni in e persone cun IBS. Curiosamente, e persone chì anu IBS tendenu ancu à avè una microbiota alterata (38, 39,).
Parechji studii anu dimustratu chì certi probiotici ponu riduce i sintomi di IBS, cumprendu u dolore è u gonfiore (,,).
In generale, a ricerca suggerisce chì i probiotici sò ligati à a salute digestiva.
RiassuntuParechje persone cun IBS sperimentanu ansietà è depressione. I probiotici parenu aiutà à riduce i sintomi IBS.
I probiotici ponu arricchisce l'umore
In e persone cun o senza condizioni di salute mentale, alcuni probiotici ponu aiutà à migliorà l'umore.
Un studiu hà datu à e persone un mischju probioticu chì cuntene ottu sfarenti Lactobacillus è Bifidobatteria ceppi ogni ghjornu per 4 settimane.
I circadori anu trovu chì piglià i supplementi riduce i penseri negativi di i participanti assuciati à un umore tristu ().
Un altru studiu hà dettu chì cunsumà una bevanda di latte chì cuntene un probioticu chjamatu Lactobacillus casei per 3 settimane hà miglioratu l'umore in e persone chì avianu u umore più bassu prima di u trattamentu ().
Curiosamente, stu studiu hà ancu trovu chì e persone anu puntuatu leggermente più bassu nantu à un test di memoria dopu avè pigliatu u probioticu. Più studii sò necessarii per validà questi risultati.
RiassuntuAlcuni studii anu dimustratu chì piglià certi probiotici per qualchì settimana pò migliorà leggermente l'umore.
I probiotici ponu aiutà dopu a ferita traumatica di u cervellu
Quandu qualchissia hà una ferita traumatica di u cervellu, pò avè bisognu di stà in una unità di cura intensiva. Quì, i duttori ponu aiutà à alimentà è respirà per mezu di tubi.
Questu pò aumentà u risicu di infezioni, è e infezioni in e persone cù traumi traumatichi cerebrali ponu purtà à più complicazioni.
Alcuni studii anu trovu chì l'aggiunta di certi probiotici in l'alimentu consegnatu attraversu u tubu pò riduce u numeru di infezioni è a durata di u tempu chì a persona passa in l'unità di cure intensive (,,).
I probiotici ponu avè questi effetti per via di i so benefici per u sistema immunitariu.
RiassuntuDà probiotici dopu una ferita traumatica di u cervellu pò riduce a percentuale di infezioni è a durata di u tempu chì a persona hà bisognu à stà in cura intensiva.
Altri benefici di i probiotici per u cervellu
Una manata di studii anu dimustratu chì i probiotici ponu avè altri benefici interessanti per u cervellu.
Un studiu intrigante hà trovu chì piglià un mischju di Bifidobatteria, Streptococcu, Lactobacillus, è Lactococcus hà influenzatu e regioni cerebrali chì controllanu l'emozione è a sensazione. In questu studiu, e femine sane anu pigliatu u mischju duie volte à ghjornu per 4 settimane ().
Altri studii anu dimustratu chì i probiotici specifici ponu riduce certi sintomi di sclerosi multipla è di schizofrenia, ma hè necessaria assai più ricerca (,).
RiassuntuAlcuni probiotici ponu influenzà a funzione cerebrale è i sintomi di sclerosi multipla è schizofrenia. Tuttavia, sta ricerca hè sempre assai nova, cusì i risultati ùn sò micca chjari.
Duvete piglià un probioticu per u vostru cervellu?
À u mumentu, ùn ci hè abbastanza evidenza per dimustrà chì i probiotici benefizianu definitivamente u cervellu. Questu significa chì i duttori ùn sò micca capaci di cunsiderà i probiotici un trattamentu per qualsiasi disordini cerebrali.
Sè vo circate di trattà tali disordini, parlate cun un duttore.
Dittu chistu, ci hè una bona evidenza chì i probiotici anu benefici per a salute in altre zone, cum'è a salute di u core, i disordini digestivi, l'eczema è a dermatite (,,,).
L'evidenza scientifica hà mostratu una cunnessione chjara trà l'intestinu è u cervellu. Questa hè una zona eccitante di ricerca chì cresce rapidamente.
A ghjente pò generalmente uttene una microbiota intestinale sana seguendu una dieta sana è un stile di vita. Parechji cibi ponu cuntene batteri benefichi, tra cui:
- yogurt pruibioticu
- sauerkraut micca pasturizatu
- kefir
- kimchi
Se necessariu, piglià supplementi probiotici pò aiutà à aumentà e spezie batteriche benefiche in i vostri intestini. In generale, piglià probiotici hè sicuru è provoca pochi effetti collaterali.
Se cumprate un probioticu, sceglite unu chì sia sustenutu da evidenze scientifiche. Lactobacillus GG (LGG) è VSL # 3 sò stati tramindui ampiamente studiati è dimustrati per offre un numeru di benefici per a salute.
RiassuntuI probiotici sò stati dimostrati à benefiziu di altri aspetti di a salute, ma ùn sò state fatte abbastanza ricerche per dimostrà definitivamente se i probiotici anu effetti pusitivi nantu à u cervellu.
U fondu
Ancu se a ricerca hè prumessa, hè troppu prestu per ricumandà qualsiasi probioticu specificamente per rinfurzà a salute di u cervellu.
Eppuru, l'evidenza attuale dà qualchì penseru nantu à cume i probiotici ponu esse aduprati per migliorà a salute di u cervellu in futuro.
Se vulete pruvà à aduprà probiotici, li pudete truvà in drogherie è in linea.