Policitemia Vera: Prognosi è Aspettativa di Vita
Cuntenutu
A Policitemia vera (PV) hè un cancru di sangue raru. Mentre ùn esiste micca una cura per u PV, pò esse cuntrullata cù u trattamentu, è pudete campà cù a malattia per parechji anni.
Capisce PV
U PV hè causatu da una mutazione o anormalità in i geni di e cellule staminali in a vostra midula ossea. U PV spessisce u vostru sangue pruducendu troppu globuli rossi, chì ponu bluccà u flussu di sangue versu l'organi è i tessuti.
A causa esatta di PV hè scunnisciuta, ma di e persone cun a malatia anu ancu una mutazione in u JAK2 gene. Un test di sangue pò rilevà a mutazione.
U PV si trova soprattuttu in adulti maiò. Raramente si verifica in chiunque sia menu di 20 anni.
Circa 2 di ogni 100.000 persone sò affettate da a malatia. Di questi individui, pò continuà à sviluppà complicazioni à longu andà cum'è mielofibrosi (cicatrici di u midollo osseu) è leucemia.
Cuntrollu PV
U scopu principale di u trattamentu hè di cuntrullà i conti di cellule sanguine. A riduzzione di u numeru di globuli rossi aiuta à prevene i coaguli chì puderebbenu purtà à un ictu, attaccu di core, o altri danni à l'organi. Pò significà ancu gestisce i conti di globuli bianchi è di piastrine. U listessu prucessu chì signaleghja a surproduzione di globuli rossi pare ancu signalà a surproduzione di globuli bianchi è di piastrine. Un altu conte di cellule sanguine, ùn importa u tippu di cellule sanguine, aumenta u risicu di coaguli di sangue è altre complicazioni.
Durante u trattamentu, u vostru duttore duverà monitorà regularmente per guardà a trombosi. Questu accade quandu un coagulu di sangue si sviluppa in una arteria o vena è ostacula u flussu di sangue versu i vostri organi o tessuti principali.
Una complicazione à longu andà di PV hè a mielofibrosi. Questu accade quandu a vostra midula ossea hè cicatrisata è ùn pò più pruduce cellule sane chì funzionanu currettamente. Tù è u vostru ematologu (un specialistu in i disordini di u sangue) puderete discute d'avè un trapianto di midollo osseu secondu u vostru casu.
A leucemia hè un'altra complicazione à longu andà di u PV. Specificamente, sia a leucemia mieloide acuta (AML) sia a leucemia linfoblastica acuta (TUTTI) sò associate cù a policitemia vera. AML hè più cumuni. Pudete avè bisognu di trattamentu specializatu chì si concentra ancu nantu à a gestione di a leucemia se sta complicazione si sviluppa.
Monitorimentu PV
U PV hè raru, dunque sò impurtanti u cuntrollu regulare è i cuntrolli. Quandu site diagnosticatu per a prima volta, pudete vulete cercà un ematologu da un centru medicu maiò. Questi spezialisti di sangue ne saperanu di più nantu à u PV. È probabilmente anu furnitu cura per qualchissia cù a malatia.
Prospettive per PV
Una volta truvatu un ematologu, travagliate cun elli per stabilisce un calendariu di appuntamentu. U vostru prugramma di appuntamentu dipenderà da a progressione di u vostru PV. Ma duvete aspittà à vede u vostru ematologu circa una volta à u mese à una volta ogni trè mesi, secondu u conte di cellule sanguine, l'età, a salute generale è altri sintomi.
U seguitu regulare è i trattamenti ponu aiutà à maximizà a vostra speranza di vita è migliurà a vostra qualità generale di vita. A seconda di una vasta gamma di fattori, l'aspettativa di vita attuale hè stata dimostrata da u mumentu di a diagnosi. L'età, a salute generale, i conti di cellule sanguine, a risposta à u trattamentu, a genetica è e scelte di stile di vita, cume fumà, anu tutti un impattu annantu à u corsu di a malattia è e so prospettive à longu andà.