Propriocepzione: Cosa hè, à chì serve è 10 esercizii propriocettivi
Cuntenutu
A Propriocezione hè a capacità di u corpu di valutà induve si trova per mantene un equilibriu perfettu mentre stà in piedi, muvendusi o fendu sforzi.
A propocepzione accade perchè ci sò propriocettori chì sò cellule chì si trovanu in i musculi, tendini è articulazioni è chì invianu informazioni à u Sistema Nervosu Centrale chì urganizerà a parte di u corpu, mantenendu a so pusizione curretta, fermata o in muvimentu.
Per chì ghjè propriocepzione
A propocepzione hè assai impurtante per mantene l'equilibriu di u corpu, cù u sistema vestibulare chì si trova in l'arechja è u sistema visuale, chì sò ancu fundamentali per stà, senza sbilanciu.
Quandu u sistema propriocettivu ùn hè micca stimolatu currettamente, ci hè un risicu più grande di cadute è distorsioni, eccu perchè hè impurtante di furmallu in i praticanti di l'attività fisica, ma ancu cum'è una tappa finale in a riabilitazione di tutti i casi di trauma-ortopedia .
A propriocepzione hè ancu chjamata kinestesia, è pò esse classificata cum'è:
- Propiocepzione cusciente: accade per mezu di propriocettori, chì permettenu di marchjà nantu à una funa senza cascà;
- Propiocepzione incusciente: Sò attività involuntarie svolte da u sistema nervosu autonomicu per regulà i battiti di u core, per esempiu.
E realizazione di esercizii di propriocepzione in cunsultazioni di fisioterapia hè impurtante, micca solu per migliurà l'equilibriu è i muvimenti precisi di u corpu, ma ancu per prevene u peghju di e ferite sportive, cum'è a tensione musculare, insegnendu à u corpu cumu si move per prutege l'area interessata.
Esercizii di propocepzione
L'esercizii propiocettivi sò sempre indicati quandu ci hè una ferita à l'articulazione, i musculi è / o i ligamenti è, dunque, devenu esse guidati da un fisioterapeuta per adattà l'esercizii à ciò chì u paziente hà veramente bisognu.
Alcuni esempi di esercizii propriocettivi sò descritti sottu, è sò stati urdinati secondu u so gradu di difficoltà:
- Camina in linea diritta per 10 metri, cù un pede davanti à l'altru;
- Cammina per 10 metri nantu à diversi tipi di superfici, cum'è pavimentu, stuoie, cuscinu;
- Cammina in linea recta aduprendu solu a punta di i pedi, i tacchi, u bordu laterale o internu di u pede, di manera intercambiabile;
- U terapeuta si trova daretu à a persona è li dumanda di stà nantu à un pede è di passà a palla in daretu, girendu solu u troncu;
- Fate 3 à 5 squatte cù solu 1 pede in terra, e bracce stese davanti, è dopu cù l'ochji chjusi;
- Stà nantu à una superficia tondula, cum'è una palla à mezzu marchjatu o rocker, per esempiu;
- Stà nantu à un pede solu nantu à una superficia instabile cume un rocker o una palla appassita è disegna un cerchju in aria;
- Saltate nantu à u trampolinu, alzendu un ghjinochju à volta;
- Standing on the rocker, chjude l'ochji mentre u terapeuta spinge a persona fora di equilibriu è ùn pò micca perde u so equilibriu;
- Nantu à una superficia instabile, ghjucà à u ballò cù u terapeuta, senza perde u vostru equilibriu.
Queste esercitazioni ponu esse effettuate ogni ghjornu, per circa 10 à 20 minuti, puru chì ùn provoca dolore. Piazzà una buttiglia d'acqua fredda nantu à u locu influenzatu pò esse utile per riduce u dolore, è u gonfiore chì pò cumparisce dopu a furmazione.