Proteina C-reattiva (CRP): chì hè è perchè pò esse alta
Cuntenutu
- Valore PCR normale
- Cosa hè l'esame PCR ultra sensibile
- Ciò chì pò esse PCR elevatu
- Cosa da fà quandu u vostru CRP hè altu
A proteina C-reattiva, cunnisciuta ancu cum'è CRP, hè una proteina prodotta da u fegatu chì di solitu hè aumentata quandu ci hè un tippu di prucessu infiammatoriu o infettivu chì accade in u corpu, essendu unu di i primi indicatori à esse alterati in u test di sangue, in queste situazione.
Questa proteina hè largamente usata per valutà a pussibilità di una infezzione o di un prucessu infiammatoriu micca visibile, cum'è appendicite, aterosclerosi o suspettate infezioni virali è batteriche, per esempiu. Tuttavia, CRP pò ancu esse adupratu per valutà u risicu di una persona di sviluppà malatie cardiovascolari, postu chì più alta hè, più grande hè u risicu di stu tippu di malattia.
Questa prova ùn indica micca esattamente chì infiammazione o infezione hà a persona, ma un aumentu di i so valori indica chì u corpu combatte un agente aggressivu, chì pò ancu esse riflessu in l'aumentu di leucociti. Cusì, u valore di CRP deve esse sempre analizatu da u duttore chì hà urdinatu u test, chì serà capace di urdinà altre prove è di valutà a storia di salute di a persona, per ghjunghje à u diagnosticu u più currettu.
Valore PCR normale
U valore di riferenza per CRP, in omi è donne, hè finu à 3.0 mg / L o 0.3 mg / dL. In quantu à u risicu cardiovascolare, i valori chì indicanu a possibilità di sviluppà malatie cardiache sò:
- Risicu altu: sopra à 3,0 mg / L;
- Risicu mediu: trà 1,0 è 3,0 mg / L;
- Risicu bassu: menu di 1,0 mg / L.
Cusì, hè impurtante chì i valori CRP sianu trà 1 è 3 mg / L. Valori bassi di a proteina C-reattiva ponu ancu esse osservati in alcune situazioni, cume in e persone chì anu avutu una grande perdita di pesu, eserciziu fisicu, cunsumu di bevande alcoliche è l'usu di alcuni medicinali, essendu impurtante chì u duttore identifichi a causa .
L'interpretazione di u risultatu deve esse fatta da u duttore, perchè per ghjunghje à a conclusione diagnostica, hè impurtante chì l'altri testi sianu analizzati inseme, permettendu cusì d'identificà megliu a causa di l'aumentu o di a diminuzione di CRP.
[exam-review-pcr]
Cosa hè l'esame PCR ultra sensibile
L'esame di CRP ultra sensibile hè dumandatu da u duttore quandu vole valutà u risicu di a persona di prublemi cardiovascolari, cum'è attaccu di core o colpu. In questu casu, l'esame hè dumandatu quandu a persona hè sana, senza sintomi apparenti o infezioni. Questa prova hè più specifica è pò rilevà quantità minime di CRP in u sangue.
Se a persona hè apparentemente sana è hà alti valori CRP ultra-sensibili, significa chì sò in periculu di sviluppà malatie arteriali periferiche, o chì soffrenu di attaccu di core o di ictu, allora devenu manghjà currettamente è esercitassi regolarmente. Vede 7 altri suggerimenti per diminuisce u risicu di malatie cardiovascolari.
Ciò chì pò esse PCR elevatu
A proteina C-reattiva alta appare in a maiò parte di i prucessi infiammatori è infettivi di u corpu umanu, è pò esse ligata à parechje situazioni cum'è a presenza di batteri, malatie cardiovascolari, reumatismu è, ancu, rifiutu di un trapianto d'organu, per esempiu.
In certi casi, i valori CRP ponu indicà a gravità di l'infiammazione o di l'infezzione:
- Da 3,0 à 10,0 mg / L: di solitu indicanu infiammazione lieve o infezioni lieve cum'è gingivitis, influenza o fretu;
- Trà 10,0 à 40,0 mg / L: pò esse un segnu d'infezioni più gravi è infezioni moderate, cum'è a varicella o l'infezzione respiratoria;
- Più di 40 mg / L: solitu indica infezioni batteriche;
- Più di 200 mg / L: pò indicà a setticemia, una cundizione grave chì mette in periculu a vita di a persona.
L'aumentu di sta proteina pò ancu indicà malatie croniche è dunque u duttore deve urdinà altri testi per pruvà à scopre ciò chì hà purtatu à a so crescita in u sangue, postu chì u CRP ùn hè micca capace, solu, di determinà a malatia. Scuprite i sintomi principali di una inflammazioni.
Cosa da fà quandu u vostru CRP hè altu
Dopu avè cunfirmatu i valori elevati di CRP, u duttore deve valutà u risultatu di l'altri testi urdinati, è ancu valutà u paziente, tenendu contu di i sintomi presentati. Cusì, da u mumentu chì a causa hè identificata, u trattamentu pò esse iniziatu in un modu più miratu è specificu.
Quandu u paziente presenta solu un malessere senza altri sintomi o fattori di risicu specifici, u duttore pò urdinà altri testi, cume a misurazione di marcatori tumorali o tomografia computerizata, per esempiu, per chì a probabilità di un aumentu di CRP sia verificata esse legata à u cancheru.
Quandu i valori CRP sò più di 200 mg / L è a diagnosi di infezioni hè cunfirmata, di solitu hè indicatu chì a persona sia ricoverata in ospedale per riceve antibiotici attraversu a vena. I valori di CRP cumincianu à cresce 6 ore dopu à l'iniziu di l'infezzione è tendenu à diminuisce quandu l'antibiotici sò iniziati. Se 2 ghjorni dopu l'usu di antibiotici i valori CRP ùn diminuiscenu, hè impurtante chì u duttore stabilisca un'altra strategia di trattamentu.