Malatie causate da protozoi, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
- Malatie causate da protozoi
- 1. Toxoplasmosi
- 2. Leishmaniasi
- 3. Trichomoniasi
- 4. Malatia di Chagas
- 5. Giardiasis
- 6. Amebiasi
- 7. Malaria
I Protozoi sò microorganismi semplici, postu chì sò cumposti da solu 1 cellula, è sò rispunsevuli di e malatie infettive chì ponu esse trasmesse da persona à persona, cum'è in u casu di a Trichomoniasi, per esempiu, o per mezu di u morsu o di u morsu di l'insetti, cume cum'è in u casu di Leishmaniasi è di a Malattia di Chagas.
E malatie purtate da i protozoi ponu esse prevenuti da misure semplici, cume lavassi e mani prima è dopu a preparazione di l'alimentu o avè cuntattu cù l'animali, aduprendu preservativi durante u sessu è purtendu pantaloni à manica lunga è camicetta o repellente in e zone à risicu di malaria, per esempiu.
Malatie causate da protozoi
1. Toxoplasmosi
A toxoplasmosi hè una malattia infettiva causata da u protozoo Toxoplasma gondii, chì hà i misgi cum'è u so ospitante definitivu, è l'umani cum'è u so host intermediu. Cusì, e persone ponu esse infettate cù questu parassita per mezu di l'ingestione di cisti di Toxoplasma gondii prisente in terra, acqua o cibu, cuntattu direttu cù e feci di i misgi infettati o per trasmissione mamma-figliolu, chjamata ancu transplacentare, chì accade quandu a donna incinta acquista toxoplasmosi è ùn face micca u trattamentu adattatu, è u parassita pò passà a placenta è infecta u zitellu.
A diagnosi di Toxoplasmosi hè fatta principalmente cù testi immunologichi chì indicanu a concentrazione di anticorpi contr'à u parassita chì circula in u sangue. In più di i testi immunologichi, u duttore deve piglià in contu i sintomi presentati da u paziente, ancu se i sintomi sò spessu simili à l'altri parassiti.
Principali sintomi: A maiò parte di u tempu a toxoplasmosi hè asintomatica, tuttavia in donne incinte è persone cun sistemi immunitari compromessi, i sintomi ponu apparì trà 5 à 20 ghjorni secondu a forma di cuntagione. I sintomi principali relativi à a Toxoplasmosi sò gonfiore in u collu, mal di testa, macchie rosse nantu à u corpu, frebba è dolore musculare. Sapete ricunnosce i sintomi di a toxoplasmosi.
Cumu hè fattu u trattamentu: U trattamentu per a Toxoplasmosi hè fattu cù l'obiettivu di eliminà u parassita da l'organisimu, essendu generalmente raccomandatu da u duttore l'usu di medicinali, cume a Pirimetamina assuciata à a Sulfadiazina. Durante a gravidanza, in casu di diagnosi di toxoplasmosi, hè impurtante chì u trattamentu sia effettuatu rapidamente per evità malformazioni fetali è complicazioni durante a gravidanza. Capite cumu si face u trattamentu per a toxoplasmosi.
2. Leishmaniasi
Leishmaniasi hè una parasitosi causata da u protozoo di u genaru Leishmania chì, secondu e spezie rispunsevuli di l'infezzione, pò causà sintomi chì vanu da lieve à grave. Una di e spezie più frequenti in Brasile hè a Leishmania braziliensis, chì hè di solitu in leia cù manifestazioni cliniche più gravi.
A trasmissione di spezie di Leishmania accade per u morsu di una mosca di u genaru Lutzomiia, chjamatu popularmente a zanzara di paglia, chì morda a ghjente, per esempiu, deposita u parassita chì era situatu in u so sistema digestivu. Sicondu e spezie è sintomi presentati da u paziente, a leishmaniasi pò esse classificata in leishmaniasi cutanea o cutanea, leishmaniasi mucocutanea è leishmaniasi viscerale, ognuna presentendu caratteristiche specifiche. Vede cumu identificà a Leishmaniosi viscerale è cutanea.
Principali sintomi: In u casu di leishmaniasi cutanea, i sintomi iniziali apparenze di solitu trà duie settimane è trè mesi dopu l'infezzione da u protozoo, cù l'apparizione di unu o più noduli in u situ di u morsu chì ponu avanzà à una ferita aperta è indolora in pochi settimane.
In casu di leishmaniasi mucocutanea, e lesioni sò più gravi è avanzanu rapidamente per apre lesioni chì implicanu e mucose è u cartilagine, principalmente u nasu, a faringe è a bocca. Queste ferite ponu causà difficoltà à parlà, inghiuttisce o respira, chì pò aumentà u risicu di infezioni è risultà in morte, per esempiu.
In a leishmaniasi viscerale, invece, i sintomi anu un'evoluzione cronica è di solitu ci hè frebba frequente, milza è fegatu ingrandati, anemia, perdita di pesu è edema, è devenu esse trattati rapidamente, postu chì e persone cun stu tipu di leishmaniasi ponu evoluzione rapidamente à cachexia è, in cunsequenza, a morte.
Cumu hè fattu u trattamentu: U trattamentu per a leishmaniasi hè fattu quandu e lesioni iniziali sò assai grandi, si moltiplicanu o risultanu in sintomi debilitanti, cù l'usu di Antimoniali Pentavalenti, cum'è Anfotericina B, Pentamidina è Aminosidina, per esempiu, chì devenu esse aduprati in cunsequenza. Cù u tippu di leishmaniasi è guida di u duttore.
3. Trichomoniasi
A Tricomoniasi hè una malattia infettiva è di trasmissione sessuale causata da u protozoo Trichomonas sp., essendu a spezia a più cumuna truvata a Trichomonas vaginalis. L'infezzione cù questu parassita pò accade sia in omi sia in donne, causendu sintomi simili à l'infezioni urinarie.
Principali sintomi: In e donne, i sintomi di trichomoniasi piglianu circa 3 à 20 ghjorni per apparì, è ci pò esse una scarica verde giallastra è un forte odore, dolore durante i rapporti sessuali, dolore quandu urina è aumentu u desideriu di piscia. In l'omi, i sintomi principali sò chjaru, viscosu è scarsu di scaricamentu è disconfort quandu urinate. Amparate à identificà a Trichomoniasi.
Cumu hè fattu u trattamentu: U trattamentu per a Trichomoniasi hè fattu cù l'usu di antibiotici secondu i cunsiglii medichi, essendu generalmente indicatu l'usu di Tinidazole o Metronidazole, per esempiu. Hè impurtante chì sia a persona infettata sia u so cumpagnu si sottopongu à trattamentu per a trichomoniasi ancu s'ellu ùn ci sò sintomi.
4. Malatia di Chagas
A malattia di Chagas, cunnisciuta ancu cum'è tripanosomiasi americana, hè una malattia infettiva causata da u parassita Trypanosoma cruzi. Sta malattia si trasmette per mezu di u morsu di un insettu pupularmente cunnisciutu cum'è barbiere, chì subitu dopu avè morsu a persona, defeca, rilascia u parasite, è quandu a persona graffia u locu, finisce per sparghje u protozoo è permettendu di entre in u corpu .
Ancu se u morsu di u barbiere hè a forma più cumuna di trasmissione di u parassita, a malattia di Chagas pò ancu esse acquistata per trasfusione di sangue contaminatu, da mamma à figliolu durante a gravidanza o u partitu è per mezu di u cunsumu di cibu contaminatu da u barbiere o di i so excrementi. , principalmente canna da zuccheru è açaí. Amparate più nantu à a malattia di Chagas.
Principali sintomi: I sintomi di a malattia di chagas varienu secondu l'immunità di l'ospite, è ponu esse asintomatiche, in cui u parassita stà in u corpu per anni senza causà sintomi, o anu sintomi chì varianu da lievi à severi secondu a quantità di parassiti in u corpu. è u sistema immune di a persona.
I sintomi principali ligati à a malatia di Chagas sò frebba, edema à u situ di u morsu, fegatu è milza ingrandati, gonfiore è dolore in i nodi linfatichi è malessere generale. Inoltre, l'implicazione cardiaca hè cumuna, purtendu à un core allargatu, è gonfiore di e palpebre.
Cumu hè fattu u trattamentu: U trattamentu per a malattia di Chagas ùn hè ancu bè stabilitu, tuttavia di solitu hè indicatu chì i pazienti cun Chagas sò trattati cù l'usu di Nifurtimox è Benzonidazole.
5. Giardiasis
A Giardiasis hè una parasitosi causata da u protozoo Giardia lamblia, chì hè a sola spezia di u genaru Giardia capace di infettà è di causà sintomi in e persone. Sta malatia hè più cumuna in i zitelli è pò esse trasmessa per l'ingestione di cisti di Giardia lamblia prisente in acqua, alimenti o ambiente cuntaminati, in più di u cuntattu direttu cù e persone contaminate, sta forma di trasmissione hè cumuna in i lochi induve ci sò parechje persone è ùn hà micca cundizioni sanitarie adeguate. Capite di più nantu à ciò chì hè a giardiasi è cumu si trasmette.
Principali sintomi: I sintomi di giardiasi apparsenu 1 à 3 settimane dopu à u cuntattu cù u protozoo è sò principalmente intestinali, cù crampi addominali, aumentata pruduzzione di gasi intestinali, povera digestione, perdita di pesu involuntaria è diarrea chì ponu esse lievi è persistenti o severi.
Cumu hè fattu u trattamentu: U trattamentu per a giardiasi implica l'usu di l'antibiotici è di e droghe antiparasitarie, cum'è Metronidazole, Secnidazole, Tinidazole o Albendazole, chì devenu esse adupratu cum'è urdinatu da u duttore. Inoltre, per via di a diarrea, hè impurtante chì a persona beva assai liquidi durante u trattamentu per prevene a disidratazione, chì hè cumunu in questi casi.
In i casi più gravi, quandu a diarrea hè intensa è persistente, si raccomanda chì a persona sia riferita à u centru di salute o l'ospedale più vicinu per riceve u seru direttamente in a vena è, cusì, a disidratazione pò esse evitata.
6. Amebiasi
Amoebiasis hè una malattia infettiva assai cumuna in i zitelli, hè causata da u parassitaEntamoeba histolytica è si trasmette soprattuttu per via di l'ingestione di cisti prisenti in l'acqua o in alimenti cuntaminati cù feci. Quandu e ciste entranu in u corpu, restanu allughjate in u muru di u trattu digestivu è liberanu e forme attive di u parassita, chì si riproducenu è vanu versu l'intestinu di a persona, causendu sintomi digestivi. Amparate più nantu à l'amebiasi.
Principali sintomi: U Entamoeba histolytica pò stà in u corpu senza causà sintomi per anni, tuttavia hè più cumunu chì circa 2 à 4 settimane dopu l'infezzione i sintomi cumincianu à apparisce. I sintomi principali ligati à l'amebiasis sò u disagiu addominale, diarrea, nausea, nausea, stanchezza eccessiva è a presenza di sangue o secrezione in e feci.
Cumu hè fattu u trattamentu: U trattamentu di l'amebiasi hè simplice è deve esse fattu cù Metronidazole secondu a guida di u duttore. Malgradu chì hè una facilità per trattà a parasitosi, hè impurtante chì sia principiata appena i primi sintomi apparsu, dapoi u Entamoeba histolytica hè capace di passà u muru di l'intestinu è di sparghjesi per u sangue, ghjunghjendu à altri organi è causendu sintomi più severi.
7. Malaria
A malaria hè causata da u morsu di a zanzara femina di u genaru Anopheles infettatu da u parasite di u genaru Plasmodium spp. E spezie principali di u parasite trovu in Brasile sò Plasmodium malariae, Plasmodium falciparum è Plasmodium vivax. Stu parasite, quandu entra in u corpu, và à u fegatu, induve si multiplica, è poi ghjunghje à u sangue, pudendu per esempiu distrughje i globuli rossi.
Malgradu chì hè pocu frequente, a trasmissione di a malaria pò accade ancu per trasfusione di sangue cuntaminatu, spartendu siringhe cuntaminate o accidenti in laburatoriu, per esempiu.
Principali sintomi: U periodu d'incubazione per a malaria, chì hè u tempu trà u cuntattu cù l'agente causativu di a malatia è l'apparizione di i primi sintomi, varieghja secondu e spezie di protozoi. In casu di P. malariae, u periodu d'incubazione hè di 18 à 40 ghjorni, u P. falciparum hè da 9 à 14 ghjorni è u P. vivax hè di 12 à 17 ghjorni.
I sintomi iniziali di a malaria sò simili à quelli di altre malatie infettive, cun malessere, mal di testa, stanchezza è dolore musculare. Sti sintomi precedenu di solitu i sintomi caratteristici di a malaria, chì sò generalmente legati à a capacità di u parassita di entre in i globuli rossi è di distrughjeli, cum'è febbre, sudore, brividi, nausea, vomitu, mal di testa è debolezza.
In i casi i più gravi, soprattuttu quandu l'infezzione si verifica in i zitelli, e donne incinte, l'adulti non immuni è e persone cun sistemi immunitari compromessi, ci ponu esse crisi, icterizia, ipoglicemia è cambiamenti in u statu di cuscenza, per esempiu.
Cumu hè fattu u trattamentu: Per trattà a malaria, u duttore raccomanda di solitu l'usu di droghe antimalarie, chì sò furnite gratuitamente da SUS, secondu u tippu di Plasmodium, gravità di i sintomi, età è statu immune di a persona. Cusì, l'usu di Chloroquine, Primaquine o Artesunate è Mefloquine, per esempiu, pò esse cunsigliatu. Amparate più nantu à u trattamentu per a malaria.