5 Modi di Sustegnu à un Amatu cù Carcinoma di Cellule Rene
Cuntenutu
- 1. Esse culà.
- 2. Aiutate.
- 3. Fà li ride.
- 4. Mandate un rigalu pensativu.
- 5. Esse un alliatu in a cura di u vostru amatu.
Quandu qualchissia chì vi interessa hè diagnosticatu cun carcinoma di cellule renali (RCC), pò sentesi schiacciante. Vulete aiutà, ma ùn puderete micca sapè chì fà o induve cumincià.
U vostru amicu o membru di a famiglia ùn pò micca sapè cumu dumandà l'aiutu chì necessitanu. Hè impurtante di stà infurmatu è cusciente per pudè offre assistenza quandu si sente chì hè necessariu.
Eccu cinque manere chì pudete sustene una persona cara cù u so diagnosticu è trattamentu di u cancheru.
1. Esse culà.
L'aiutu ùn deve micca sempre esse una cosa tangibile. A volte a vostra presenza sola hè abbastanza.
Verificate cù u vostru amatu u più spessu chì pudete. Chjama. Mandate un testu o un email. Taglialli in una maghjina nant'à i social media. Visitateli in casa, o purtateli fora per cena. Fate sapè à u vostru amicu chì pensate à elli, è chì site per elli.
Quandu parli cù u vostru amatu, ascolta veramente. Esse simpaticu quandu trasmettenu storie di testi o trattamenti ch'elli sò stati sottumessi, è sia capiscitoghju quandu dicenu chì si sentenu sopraffatti.
Dumandate ciò chì li aiutaria u più. Hanu bisognu d'aiutu cù u so caricu di travagliu? Hanu bisognu di soldi per pagà u so trattamentu? O anu solu bisognu di voi per ascultà?
Seguità. À a fine di ogni chjamata o visita, fate sapè à u vostru amatu quandu sarete di novu in cuntattu, è seguitate cù a vostra prumessa.
2. Aiutate.
Un diagnosticu di cancheru pò alterà a vita sana di qualcunu. Di colpu, ogni ghjornu hè pienu di visite di duttore, trattamenti è gestione di fatture. Quandu u vostru amatu hè in mezu à u trattamentu, si pò sente troppu stancu è malatu per fà qualcosa. Durante questu tempu, u travagliu, a famiglia, è altre responsabilità anu da passà à u brusgiatore.
U vostru amatu ùn pò micca dumandà u vostru aiutu - ùn puderebbenu mancu capì chì ne anu bisognu. Per quessa, hè impurtante di offre li aiutu in anticipu. Pruvate à anticipà ciò ch'elli puderianu bisognu. Eccu uni pochi di modi per aiutà:
- Offre à fà cumercii settimanali, cum'è a spesa o piglià a ropa à a tintarella.
- Purtate uni pochi di piatti fatti in casa per chì si congelinu è manghjinu durante a settimana.
- Crea una pagina di raccolta di fondi in linea per aiutà à copre e so spese mediche.
- Crea un calendariu urganizendu i sforzi di altri amichi, membri di a famiglia è vicini. Arranghjate ghjorni è ore per e persone per aiutà cù e cumpetenze cum'è a pulizia di a casa, piglià i zitelli à a scola, guidà à appuntamenti medichi, o ripiglià ricette in a farmacia.
Una volta chì avete prumessu di fà qualcosa, assicuratevi di seguità.
Dumandate l'autorizazione di u vostru amatu prima di inizià a vostra lista di cose da fà. Ùn vulete micca fà un mese sanu per manghjà, solu per scopre chì ùn li piace micca qualcosa chì avete cucinatu.
3. Fà li ride.
A risa hè una medicina putente. Pò aiutà u vostru amatu à passà i ghjorni più difficiuli. Purtate un filmu divertente per fighjà inseme. Cumprate rigali goffu da u magazinu di novità, cum'è calzini stupidi, vetri giganti, o un ghjocu di festa fora di culore. Mandate una carta tonta. O ghjustu à pusà è à ramintà qualchì sperienza scema chì avete avutu inseme in ghjorni migliori.
Inoltre, preparatevi à pienghje inseme. U cancheru pò esse una sperienza profondamente dolorosa. Ricunnosce è simpatizza quandu u vostru amicu si sente calatu.
4. Mandate un rigalu pensativu.
Visità u vostru amatu in persona ùn hè micca l'unicu modu per fà sapè chì pensate à elli. Mandate un mazzulu di fiori. Chiedi à tutti i so amichi o cullaburatori di firmà una carta. Pigliate un picculu rigalu, cum'è una scatula di cicculate o un canistrellu di rigalu cù i so libri o filmi preferiti. Quantu soldi spende ùn hè micca impurtante. Ciò chì conta u più hè chì mostri à a persona chì pensi à elli.
5. Esse un alliatu in a cura di u vostru amatu.
Navigà in u labirintu di i trattamenti contr'à u cancheru pò sentasi schiacciante - soprattuttu per quellu chì principia appena u so viaghju per u cancheru. Calchì volta, i duttori è l'infirmieri ùn anu micca u tempu di spiegà a gamma completa di opzioni dispunibili per i so pazienti. Offre à intervene è aiutà.
Offre di unisce si à e visite di u so duttore. Offre à guidalli. Oltre à aiutà li à andà avanti è avanti, a vostra impresa serà apprezzata assai per u sustegnu emotivu. Aiuta ancu à avè un inseme di arechje in più per ascultà è ricurdà e cose chì parlanu i duttori è l'infermiere.
Pudete ricercà trattamenti per u cancheru o aiutà u vostru amatu à truvà un specialistu o gruppu di supportu in a so area. S'elli anu bisognu di viaghjà fora di u statu per l'assistenza, aiutanu à fà e linee aeree è hoteliere.
Se u vostru amatu ùn hà micca successu in u so trattamentu, aiutallu à guardà i prucessi clinichi nantu à ClinicalTrials.gov. E prove cliniche testanu novi trattamenti chì ùn sò ancu dispunibili per u publicu generale. Puderanu à e persone chì anu mancatu l'opzioni di trattamentu una più grande chance di vita.