Prunella vulgaris: Usi, Benefici è Effetti Side
![Prunella vulgaris: Usi, Benefici è Effetti Side - Nourrisson Prunella vulgaris: Usi, Benefici è Effetti Side - Nourrisson](https://a.svetzdravlja.org/nutrition/prunella-vulgaris-uses-benefits-and-side-effects-1.webp)
Cuntenutu
- Chì hè Prunella vulgaris?
- Benefici putenziali per a salute
- Pò aiutà cun complicazioni di diabete
- Pò avè pruprietà di lotta contr'à u cancheru
- Pò aiutà à trattà l'herpes
- Pò avè attività antiinfiammatoria
- Possibili effetti collaterali è dosi
- U fondu
Includemu prudutti chì pensemu utili per i nostri lettori. Se cumprate per mezu di ligami nantu à sta pagina, pudemu guadagnà una piccula cumissione. Eccu u nostru prucessu.
Prunella vulgaris hè una erba medicinale chì face parte di a famiglia di e zecche.
Qualchidunu sustene chì pò aiutà à prutege contra virus, infezioni è malatie croniche, cum'è diabete è cancru (1).
Tuttavia, quasi tutte e ricerche nantu Prunella vulgaris hè statu limitatu à studii animali è di provette.
Questu articulu furnisce una panoramica dettagliata di Prunella vulgaris, cumpresi i so usi, benefici potenziali, è effetti collaterali.
Chì hè Prunella vulgaris?
Prunella vulgaris hè una erba chì hè stata aduprata per trattà e malatie dapoi seculi.
Hè un membru di a famiglia di a menta è hà grandi foglie verdi è fiori viole. Cresce in u mondu sanu, cumpresu l'America di u Nordu, l'Europa è l'Asia.
Prunella vulgaris hè ancu cunnisciutu cum'è "guarisce-tuttu" per via di u so usu tradiziunale per guarì e ferite, infezioni à a gola, è parechje altre malatie (1).
I pussibili benefici per a salute di sta pianta sò attribuiti à parechji di i so cumposti. Questi includenu flavonoidi, tannini è acidi ursolici, rosmarinici è oleanolici, chì ponu avè prupietà antiinfiammatorie è antioxidanti (1,,).
Specificamente, questi cumposti ponu aiutà à prevene complicazioni associate à a diabete, prutegge contra l'herpes, è anu effetti anticanceru (,,).
Tutte e parti di l'erba sò comestibili, è pudete aghjunghje e so foglie à insalate o altre ricette.
Hè ancu vendutu in forma di pillola è estrattu di liquidu, è ancu in balsami è unguenti chì ponu esse applicati direttamente à a vostra pelle. Pudete truvà in ligna o in butteghe supplementari.
RiassuntuPrunella vulgaris hè una erba chì cuntene parechji cumposti benefichi. Pò esse adupratu in cucina, aghjuntu à unguenti, o cunsumatu cum'è pillula o estrattu.
Benefici putenziali per a salute
Parechji studii nantu à l'animali è in provette suggerenu chì Prunella vulgaris pò avè benefici per a salute. Tuttavia, assai pochi studii umani anu analizatu l'effetti di sta erba.
Hè necessaria una ricerca più larga per capisce pienamente i so vantaghji pussibuli è i so negativi.
Pò aiutà cun complicazioni di diabete
Prunella vulgaris pò aiutà à prevene e cumplicazioni associate à a diabetica, una malattia marcata da alti livelli di zuccheru in sangue
Studii in provette è roditori suggerenu chì certi cumposti in l'erba ponu inibisce enzimi chì scomponenu è metabolizanu i carboidrati in u vostru corpu. A so volta, questu pò purtà à calà i livelli di zuccheru in sangue è à migliurà u cuntrollu di a diabete (,).
In più, Prunella vulgaris pò prutege contra l'aterosclerosi, un indurimentu di l'arterie chì pò aumentà u risicu di attaccu di core (,).
E persone cun diabete sò più propensi à sviluppà fattori di risicu per l'aterosclerosi, cumprese i danni à l'arteria da u zuccherinu in sangue, elevati trigliceridi, è u colesterolu totale è LDL (cattivu) ().
Un studiu di 8 settimane hà alimentatu à i topi diabetichi una dieta ricca in grassu è colesterolu è ne hà datu alcuni Prunella vulgaris strattu.
I topi dati Prunella vulgaris avia u colesterolu tutale di u sangue più bassu, u colesterolu LDL (cattivu) è i trigliceridi. L'estrattu hà ancu purtatu à miglioramenti in a funzione cardiaca ().
Mentre i risultati di sti studii suggerenu chì Prunella vulgaris pò aiutà à diminuisce u zuccherinu in sangue è prevene l'aterosclerosi assuciata à u diabete, più ricerche sò necessarie per sapè s'ellu averebbe effetti simili in l'omu.
Pò avè pruprietà di lotta contr'à u cancheru
Certi cumposti in Prunella vulgaris pò avè effetti anticanceru.
I carboidrati specifici in a pianta sò stati dimustrati per induce a morte di e cellule cancerose è prevene a crescita di tumori in studii di provette (,).
Studi di provette mostranu ancu chì l'acidu caffeicu, l'acidu rosmarinicu, è altri cumposti vegetali in questa erba ponu agisce cum'è antiossidanti chì combattenu i danni cellulari sottostanti. Stu dannu hè causatu da molecule reattive chjamate radicali liberi, chì sò ligati à u sviluppu di u cancheru (,).
Un studiu in e cellule di u cancheru di u fegatu umanu l'hà trovu Prunella vulgaris hà piantatu a diffusione di u cancheru inibendu certi enzimi chì prumove a crescita di u cancheru ().
Inoltre, un studiu in 424 persone cun u cancheru di u senu hà trovu chì quelli chì anu pigliatu l'erba cù un medicamentu anticanceru campavanu significativamente più longu di quelli chì anu pigliatu u medicamentu solu ().
In fattu, quasi duie volte più persone in u gruppu chì anu pigliatu Prunella vulgaris cù a medicazione ùn hà mostratu alcuna evidenza di malattia dopu u so trattamentu, paragunatu cù u gruppu chì ùn hà micca pigliatu u supplementu accantu à u so medicamentu ().
Tuttavia, tenite à mente chì sta ricerca hè in i so primi stadii. Più ricerca umana hè necessaria per capisce pienamente u rolu di Prunella vulgaris cum'è una terapia complementaria di u cancer.
Pò aiutà à trattà l'herpes
Prunella vulgaris hè spessu citatu cum'è un trattamentu pussibule per u virus herpes simplex (HSV), chì hè marcatu da ferite contagiose intornu à a vostra bocca o di i genitali.
Specificamente, un tipu di carb in Prunella vulgaris hè statu dimustratu per bluccà a replicazione di e cellule HSV in studii di provette (,,).
Oltre à bluccà a diffusione di u virus, Prunella vulgaris pò prutegge contra l'herpes stimulendu l'attività di e cellule immunitarie cum'è macrofagi, chì aiutanu u vostru corpu à luttà contr'à l'infezioni (,).
Studi annantu à l'animali anu trovu chì e creme tematiche cuntenenu Prunella vulgaris riduce significativamente u numeru di piaghe è lesioni cutanee causate da u virus herpes ().
Mentre questi risultati sò prometenti, studii umani sò necessarii per capisce megliu se trattamenti chì cuntenenu Prunella vulgaris pò aiutà à trattà l'herpes.
Pò avè attività antiinfiammatoria
Prunella vulgaris pò ancu aiutà à luttà contr'à l'infiammazione in u vostru corpu è avè cusì u potenziale per aiutà à trattà malatie infiammatorie.
Un studiu di provette in e cellule musculari di u core umanu hà trovu chì Prunella vulgaris strattu hà suppressu l'attività di e proteine infiammatorie cunnisciute per cunduce à u sviluppu di malatie cardiache è di colpu ().
Prunella vulgaris hè statu ancu dimustratu per luttà contr'à l'inflamazioni intestinali in i topi. Pò prutegge contra e malatie cum'è a colite, una cundizione infjammatoria di u colon chì pò causà diarrea, dolore di stomacu è sanguinamentu rettale ().
Tuttavia, nisun studiu umanu hà investigatu l'effetti antiinflamatori di sta erba.
RiassuntuCumposti in Prunella vulgaris pò aiutà à prevene cumplicazioni di diabete, avè effetti anticanceru, trattà l'herpes è luttà contr'à l'infiammazione. Tuttavia, sta ricerca hè in i so primi stadii, è sò necessarii più studii in umani.
Possibili effetti collaterali è dosi
Datu chì assai pochi studii anu investigatu l'effetti di Prunella vulgaris in l'omu, ci hè poca infurmazione nantu à a so dosa raccomandata è pussibili effetti collaterali.
Un studiu nantu à e persone cun cancheru di u senu hà trovu chì cunsumà circa 7 once (207 ml) di Prunella vulgaris strattu per ghjornu era sicuru è ùn hà micca causatu effetti collaterali ().
Tuttavia, parechji tipi di Prunella vulgaris sò dispunibili, cumpresi estratti liquidi, pillole secche, è unguenti topichi, alcuni di i quali ponu avè effetti collaterali scunnisciuti.
Inoltre, ùn ci hè stata alcuna ricerca nantu à Prunella vulgaris in i zitelli o donne incinte o chì allattanu. Dunque, a sicurezza di sta erba in queste populazioni hè scunnisciuta.
Se site interessatu à piglià Prunella vulgaris per aiutà à gestisce a diabete, l'herpes, o un'altra cundizione, assicuratevi di cunsultà u vostru duttore sanitariu.
Tenite à mente chì i supplementi ùn sò micca regulati bè in i Stati Uniti. Cusì, duvete circà Prunella vulgaris chì hè statu testatu per a qualità da un terzu.
RiassuntuPostu chì ci hè una ricerca limitata nantu à Prunella vulgaris in l'omu, ùn ci hè nisuna infurmazione nantu à i so effetti collaterali potenziali o a dosa raccomandata. Prima di piglià Prunella vulgaris, cunsultate u vostru duttore sanitariu.
U fondu
Prunella vulgaris hè una erba medicinali chì hè stata aduprata da seculi per trattà infezioni è altre malatie.
Alcuni studii mostranu chì pò aiutà à luttà contr'à l'infiammazione, prutegge da u cancheru, prevene e cumplicazioni di u diabete è trattà l'herpes. Tuttavia, a maiò parte di e ricerche annantu à st'erba sò state limitate à studii di provette è animali. Hè necessaria assai più ricerca in l'omu.
Se site interessatu à piglià Prunella vulgaris per una certa cundizione, assicuratevi di cunsultà u vostru duttore sanitariu.