Psittacosi: chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
A psittacosi, cunnisciuta ancu cum'è Ornitosi o Pappagallo, hè una malattia altamente infettiva causata da i batteri Chlamydia psittaci, chì hè prisente in l'acelli, soprattuttu pappagalli, ara è perruche, per esempiu. Quandu a ghjente entra in cuntattu cù stu batteriu, hè pussibule chì parechji sintomi apparsu, cum'è febbre, brividi, mal di testa è difficoltà à respirà.
U trattamentu di a psittacosi hè fattu cù l'obiettivu di eliminà i batteri, è l'usu di l'antibiotici, cum'è Doxiciclina o Eritromicina, per esempiu, pò esse raccomandatu da u medicu generale o da l'infettologu. Inoltre, hè impurtante chì l'animali sia trattatu per impedisce chì a trasmissione accada torna.
Principali sintomi
I sintomi principali di psittacosi sò:
- Mal di testa;
- Frebba;
- Cambiamentu di a capacità respiratoria;
- Chills;
- Tosse;
- A milza è u fegatu ingrandati;
- Debbulezza;
- Sanguinamentu da u nasu in certi casi;
- Lesioni cutanee;
- Inganni, chì ponu accade quandu u batteriu ghjunghje à u sistema nervosu.
Cum'è i sintomi di l'infezzione daChlamydia psittaci ponu esse cunfunditi cù altre malatie liate à u sistema respiratoriu, u diagnosticu di a malatia pò esse in ritardu, chì pò favurisce l'arrivu di i batteri à altri urganismi, in più di danni permanenti à u pulmone, purtendu à a morte.
Per questa ragione, hè impurtante chì, se i sintomi di psittacosi sò nutati, i testi di sangue è microbiologichi sò fatti per chì i batteri ponu esse identificati è, cusì, u trattamentu pò iniziare.
Cumu accade a trasmissione
A trasmissione di psittacosi si face per via di u cuntattu cù e feci o l'urina di l'acelli contaminati da i batteri è per l'inalazione di a polvera prisente in e piume di sti animali.
Trattamentu per a Psittacosi
U trattamentu per a Psittacosi hè fattu cù l'usu di l'antibiotici cumu urdinatu da u duttore, è l'usu di Doxiciclina o Eritromicina, per esempiu, pò esse raccomandatu. Hè impurtante chì u trattamentu sia mantenutu ancu dopu chì i sintomi spariscinu, perchè altrimente, hè pussibule chì i batteri si riattivanu è causanu più sintomi di a malatia, in più di diventà resistenti à l'antibioticu.
Inoltre, hè impurtante chì i pruprietari di l'acelli li portanu periodicamente à u veterinariu, affinchì si possa verificà se l'acellu hè infettatu da a batteria. Inoltre, hè impurtante evità u cuntattu cù a polvere di e piume, l'urina è e feci di sti animali, essendu raccomandatu l'usu di maschere è guanti quandu hè necessariu.