Cosa hè a purpura trombocitopenica idiopatica è cume si tratta
Cuntenutu
- Principali sintomi
- Cumu cunfirmà u diagnosticu
- Possibili cause di a malattia
- Cumu hè fattu u trattamentu
A purpura trombocitopenica idiopatica hè una malattia autoimmune in cui i propri anticorpi di u corpu distrughjenu e piastrine di sangue, resultendu in una marcata riduzione di stu tippu di cellule. Quandu sta situazione accade, u corpu hà più difficultà à piantà u sanguinamentu, soprattuttu in u casu di ferite è colpi.
A causa di a mancanza di piastrine, hè ancu assai cumunu chì unu di i primi sintomi di purpura trombocitopenica hè l'apparizione frequente di macchie viole nantu à a pelle in varie parti di u corpu.
Sicondu u numeru tutale di piastrine è i sintomi presentati, u duttore pò cunsiglià solu una cura più grande per prevene i sanguinamenti o, dopu, inizià u trattamentu per a malattia, chì generalmente include l'usu di droghe per diminuisce u sistema immunitariu o per aumentà u numeru di cellule in u sangue.
Principali sintomi
I sintomi più frequenti in casu di purpura trombocitopenica idiopatica includenu:
- Facilità di ottene macchie viole nantu à u corpu;
- Piccule macchie rosse nantu à a pelle chì parenu sanguinà sottu à a pelle;
- Facilità di sanguinamentu da e gengive o da u nasu;
- Gonfiore di e ghjambe;
- Presenza di sangue in l'urina o feci;
- Aumentatu u flussu menstruale.
Tuttavia, ci sò ancu parechji casi in chì a purpura ùn causa alcun tippu di sintomi, è a persona hè diagnosticata cù a malattia solu perchè hà menu di 10 000 piastrine / mm³ in u sangue.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
A maiò parte di u tempu u diagnosticu hè fattu osservendu i sintomi è analisi di sangue, è u duttore prova à eliminà altre malatie pussibuli chì causanu sintomi simili. Inoltre, hè ancu assai impurtante per valutà se qualchì medicazione, cum'è l'aspirina, chì pò esse causante di sti tippi d'effetti sia aduprata.
Possibili cause di a malattia
A purpura trombocitopenica idiopatica accade quandu u sistema immunitariu inizia, in modu sbagliatu, à attaccà e piastrine di sangue stesse, causendu una marcata diminuzione di queste cellule. A ragione esatta perchè sta situazione ùn hè ancu cunnisciuta è, dunque, a malattia hè chjamata idiopatica.
Tuttavia, ci sò alcuni fattori chì parenu aumentà u risicu di sviluppà a malattia, cume:
- Esse donna;
- Avè avutu una infezzione virale recente, cume urti o morbillo.
Ancu s'ellu pare più spessu in i zitelli, a purpura trombocitopenica idiopatica pò accade à ogni età, ancu s'ellu ùn ci hè micca altri casi in a famiglia.
Cumu hè fattu u trattamentu
In i casi induve a purpura trombocitopenica idiopatica ùn causa alcun sintumu è u numeru di piastrine ùn hè micca assai bassu, u duttore pò cunsiglià solu di esse attenti per evità urti è ferite, è ancu di fà testi di sangue frequenti per valutà u numeru di piastrine .
Tuttavia, se ci sò sintomi o se u numeru di piastrine hè assai bassu, u trattamentu cù medicinali pò esse cunsigliatu:
- Rimedii chì abbassanu u sistema immune, di solitu corticosteroidi cum'è prednisone: diminuiscenu u funziunamentu di u sistema immune, riducendu cusì a distruzzione di piastrine in u corpu;
- Iniezioni di immunoglobuline: porta à una rapida crescita di piastrine in u sangue è l'effettu di solitu dura 2 settimane;
- Medicinali chì aumentanu a produzzione di piastrine, cum'è Romiplostim o Eltrombopag: pruvucanu a medula ossea à pruduce più piastrine.
Inoltre, e persone cun stu tipu di malatie devianu ancu evità l'usu di droghe chì influenzanu u funziunamentu di e piastrine cum'è l'Aspirina o l'Ibuprofene, almenu senza a supervisione di un duttore.
In i casi i più gravi, quandu a malattia ùn migliora micca cù i medicamenti indicati da u duttore, pò esse necessariu avè una chirurgia per caccià a milza, chì hè unu di l'organi chì producenu più anticorpi capaci di distrugge e piastrine.