Quandu per fà cumpressi caldi o freddi

Cuntenutu
Aduprà u ghjacciu è l'acqua calda currettamente pò aiutà à recuperà più rapidamente da un colpu, per esempiu. U ghiacciu pò esse adupratu finu à 48 ore dopu una iniezione, è in casu di mal di denti, urti, distorsioni, dolore à u ghjinochju è cadute, mentre l'acqua calda pò esse aduprata quandu ci hè dolore in a spina, macchie viole nantu à a pelle, brufoli, furunculi è colli rigidi, per esempiu.
U ghjacciu diminuisce u flussu di sangue in a regione, aiuta à deflate è hà un effettu analgésicu chì principia dopu à 5 minuti di usu. L'acqua calda, invece, prumove a dilatazione di i vini sanguini è diminuisce a tensione musculare, prumove a relaxazione.

Quandu fà cumpressa calda
A cumpressa calda o calda prumove un flussu di sangue locale aumentatu, aumenta a mobilità è favurisce u rilassamentu, chì pò esse fattu in alcune situazioni, cume:
- Dolore musculare;
- Contusioni;
- Furuncle è sty;
- Torticollis;
- Prima di l'attività fisica.
A cumpressa calda o calda pò esse posta nantu à u spinu, u pettu o in ogni locu di u corpu chì richiede un flussu di sangue aumentatu, tuttavia ùn hè micca cunsigliatu di fà quandu avete a febbre, per esempiu, perchè ci pò esse un aumento di a temperatura di u corpu .
A cumpressa calda pò esse aduprata 3 à 4 volte à ghjornu, per 15 à 20 minuti, ma deve esse sempre avvolta in un pannolinu di stoffa o in un altru tessulu magru, affinchì a pelle ùn sia micca brusgiata.
Cumu fà una cumpressa calda in casa
Per fà una cumpressa calda in casa, basta aduprà una federa è 1 kg di grani secchi, cum'è risu o fasgioli, per esempiu. I grani devenu esse piazzati ind'u cuscinu, ligami bè per furmà un fasciu, scaldà in u microonde per circa 3 à 5 minuti, lascià scaldà è applicà à a regione dolente per 15 à 20 minuti.
Se, ancu quandu si usa ghiacciu o acqua calda, u dulore ùn diminuisce o ancu s'intensifica, duvete andà à u duttore per fà testi chì ponu identificà s'ellu ci era a causa di u dolore, chì puderia esse una frattura, per esempiu.
Quandu si face u ghjacciu
I cumpressi freddi cù u ghjacciu prumove a diminuzione di u flussu di sangue in a regione, riducenu u gonfiore è l'infiammazione è, dunque, sò indicati:
- Dopu à colpi, cascate o torce;
- Dopu piglià una iniezione o vaccina;
- In u malu di denti;
- In tendinite;
- Dopu l'attività fisica.
Per fà una cumpressa fredda in casa, basta à avvolge un saccu di verdure congelate, per esempiu, in un asciugamanu o un pannu è applicà à a zona dolorosa per 15 à 20 minuti. Un'altra pussibilità hè di mischjà 1 parte di alcolu cù 2 parte d'acqua è di mette lu in un saccu ziploc è lasciate in u freezer. U cuntenutu ùn deve micca esse cumpletamente congelatu, è pò esse stampatu, secondu u bisognu. U modu di usu hè u listessu.
Chjarate più dumande nantu à i cumpressi freddi è caldi in u video seguente: