Rifrazione
A rifrazione hè un esame oculare chì misura a prescrizione di una persona per occhiali o lenti di cuntattu.
Questa prova hè fatta da un oculista o optometristu. Tramindui questi prufessiunali sò spessu chjamati "oculista".
Sedete in una sedia chì hà un dispositivu speciale (chjamatu fororatore o rifrattore) attaccatu à questu. Fighjate attraversu u dispositivu è focalizate nantu à una carta oculare à 20 piedi (6 metri) di distanza. U dispositivu cuntene lenti di sfarenti punti di forza chì ponu esse sposti in a vostra vista. U test hè fattu un ochju à a volta.
U oculista dumandarà dopu se u graficu apparisce più o menu chjaru quandu diverse lenti sò in piazza.
Se portate lenti di cuntattu, dumandate à u duttore se avete bisognu di rimuoverle è per quantu tempu prima di u test.
Ùn ci hè micca disconfort.
Questa prova pò esse fatta in parte di un esame di ochju di routine. U scopu hè di determinà sì avete un errore di rifrazione (una necessità di occhiali o di lenti à cuntattu).
Per e persone di più di 40 anni chì anu una visione à distanza normale ma difficultà cù una visione vicina, un test di rifrazione pò determinà a putenza ghjusta di i vetri di lettura.
Se a vostra visione micca curretta (senza occhiali o lenti à cuntattu) hè normale, allora l'errore di rifrazione hè zero (plano) è a vostra visione deve esse 20/20 (o 1.0).
Un valore di 20/20 (1.0) hè una visione normale. Questu significa chì pudete leghje lettere di 3/8 di pollice (1 centimetru) à 20 metri (6 metri). Una dimensione di tippu chjucu hè ancu usata per determinà a visione vicina nurmale.
Avete un errore di rifrazione se avete bisognu di una cumbinazione di lenti per vede 20/20 (1.0). I vetri o lenti di cuntattu devenu dà una bona visione. Se avete un errore di rifrazione, avete una "prescrizione". A vostra prescrizione hè una seria di numeri chì descrivenu i puteri di e lenti necessarie per fassi vede chjaramente.
Se a vostra visione finale hè menu di 20/20 (1.0), ancu cù lenti, allora ci hè probabilmente un altru prublema micca otticu cù l'ochju.
U livellu di visione chì si ottiene durante u test di rifrazione hè chjamatu l'acuità visuale megliu corretta (BCVA).
I risultati anormali ponu esse da:
- Astigmatismu (córnea anormalmente curvata chì causa visione sfocata)
- Iperopia (hipermetropia)
- Miopia (miopia)
- Presbiopia (incapacità di fighjà nantu à l'uggetti vicini chì si sviluppa cù l'età)
Altre condizioni in cui u test pò esse effettuatu:
- Ulceri corneali è infezioni
- Perdita di visione acuta per via di degenerazione maculare
- Staccamentu di a retina (separazione di a membrana sensibile à a luce (retina) in u fondu di l'ochju da i so strati di sustegnu)
- Occlusione di i vasi retiniani (bloccu in una piccula arteria chì porta u sangue à a retina)
- Retinite pigmentosa (un disordine ereditatu di a retina)
Ùn ci hè micca rischi cù questa prova.
Duvete avè un esame oculare cumpletu ogni 3 à 5 anni se ùn avete micca prublemi. Se a vostra visione diventa sfocata, s'aggrava, o s'ellu ci sò altri cambiamenti notevuli, pianificate un esame subitu.
Dopu à l'età di 40 anni (o per e persone cù una storia di famiglia di glaucoma), l'esami oculari devenu esse pianificati almenu una volta à l'annu per testà u glaucoma. Chiunque cun diabete duverebbe ancu avè un esame oculare almenu una volta à l'annu.
E persone cun un errore di rifrazione anu da fà un esame oculare ogni 1 à 2 anni, o quandu a so visione cambia.
Esame oculare - rifrazione; Test di visione - rifrazione; Rifrazione
- Visione nurmale
Chuck RS, Jacobs DS, Lee JK, et al; Accademia Americana di Oftalmologia Prugramma di Pratiche Preferite Pannellu di Gestione Refrattiva / Intervenzione. Errori refrattivi è chirurgia refrattiva Pattern di Pratica Preferita. Oftalmologia. 2018; 125 (1): 1-104. PMID: 29108748 www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29108748.
Feder RS, Olsen TW, Prum BE Jr, et al; Accademia Americana di Oftalmologia. Valutazione cumpleta di l'ochji medichi adulti preferite linee guida di u mudellu di pratica. Oftalmologia. 2016; 123 (1): 209-236. PMID: 26581558 www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26581558.
Wu A. Rifrazione clinica. In: Yanoff M, Duker JS, eds. Oftalmologia. 5a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 2.3.