Metudu Montessori: chì hè, cumu preparà a stanza è benefici
Cuntenutu
- 5 passi per avè una stanza Montessori
- 1. Ùn aduprate micca un presepiu
- 2. Diminuisce a scala di a stanza
- 3. Fate una dicurazione simplice
- 4. Aduprate u legnu quandu hè pussibule
- 5. Assicurendu a sicurezza di u zitellu
- Principali vantaghji di u metudu Montessori
U metudu Montessori hè una forma d'educazione sviluppata à u XXu seculu da a Dott.ssa Maria Montessori, chì hà per scopu principale di dà a libertà di scuperta à i zitelli, chì li rendenu capaci di interagisce cù tuttu ciò chì ci hè in u so ambiente, in modu sicuru, chì finisce per stimulà a so crescita, sviluppu è indipendenza.
Per ghjunghje à questi obiettivi, una di e parte più impurtante di u metudu Montessori hè di creà un ambiente sicuru, chì deve principià in a camara. A diversità di e camere ordinarie per i zitelli, a stanza Montessori hà un magazzinu simplice, un lettu assai chjucu è mobuli à l'altezza di u zitellu, chì permette à u zitellu di esse stimulatu constantemente è di sentesi liberi di ghjucà, di cuncentrazione o di dorme, senza avè bisognu. un adultu per ghjunghje à l'uggetti, per esempiu.
In più di a camara è di a casa, u metudu Montessori pò ancu esse applicatu à a scola, ci sò dighjà alcune scole Montessori chì cercanu di incuragisce i zitelli à amparà secondu i cuncetti sviluppati da a Dott. Maria Montessori è altri collaboratori.
5 passi per avè una stanza Montessori
Ancu se l'idea di una stanza ispirata da u metudu Montessori hè abbastanza semplice, hè qualchì volta difficiule di truvà ispirazione è creatività. Cusì, per facilità u compitu di cuncepisce è custruisce una stanza di stu tippu, ci sò uni pochi di fundamentali:
1. Ùn aduprate micca un presepiu
I presepi sò di solitu assai alti, allora u zitellu dipende da i genitori per pudè ghjunghje à u so lettu. Cusì, l'ideale hè chì u lettu sia à un livellu bassu, preferibilmente appughjatu à u pianu in modu chì, se u zitellu casca fora di u lettu di notte, ùn ci sia risicu di ferì si.
Una bona opzione per fà un lettu Montessori hè di mette u materasso direttamente nantu à u pavimentu o aduprà un futon o un tatami, per esempiu. Cusì u zitellu pò esce da u lettu quandu si sveglia, esplora a stanza è ghjoca. Hè sempre sempre cunsigliatu di aduprà cuscini per limità u spaziu è prevene cascate accidenti.
2. Diminuisce a scala di a stanza
A dicurazione di a stanza pò esse fatta in un modu simile à u solitu, tuttavia, hè megliu chì i mobuli sò adatti per i zitelli, vale à dì, chì sò di dimensioni più chjuche per facilità u so accessu. Inoltre, mobuli di dimensioni nurmali ponu creà ansietà in u zitellu, chì si sente assai picculu è vulnerabile, ancu in a so stanza.
Dunque, alcuni suggerimenti sò di aduprà sedie è tavule chjuche è basse, appende l'arte è i specchi à u livellu di l'ochji di u zitellu è aduprà scaffali chì sò alti solu 2 o 3 livelli. Per almacenà i ghjoculi, e migliori opzioni sò scatule chjuche o cofre senza coperchio.
3. Fate una dicurazione simplice
I culori forti è brillanti sò grandi per incuraghjà u zitellu à ghjucà, tuttavia, in a camara, hè impurtante di sceglie culori più neutri è toni pastelli chì prumove a pace è u rilassamentu. Alcune tonalità per dipinghje a stanza includenu turchinu turchinu, rosa chjaru o beige, per esempiu.
Pianu à pocu à pocu, elementi cù più culori è mudelli ponu esse aghjunti à a stanza, quandu u zitellu cresce è hè curiosu di culori più vivi.
Oltre à i culori di a stanza, duvete ancu evità l'accumulazione di oggetti, scegliendu avè un aspettu più pulitu. Una opzione per liberà più spaziu hè di aduprà mobuli è oggetti cù più di una funzione. Per esempiu, a scatula di ghjocu pò avè un coperchio è agisce cum'è un sgabellu, è pò esse conservata sottu à a tavula per risparmià spaziu.
4. Aduprate u legnu quandu hè pussibule
U legnu hè un materiale chì aiuta à ritene u calore è hè piacevule à u toccu, perciò deve esse adupratu ogni volta chì hè pussibule, nantu à mobuli è oggetti, ma ancu à u pavimentu, affinchì u zitellu possa marchjà scalzu senza subisce cambiamenti maiò di temperatura.
5. Assicurendu a sicurezza di u zitellu
Siccomu u zitellu averà tutta a libertà di esplorà a stanza, a sicurezza hè un puntu chjave quandu si pensa à a stanza. Cusì, alcuni punti impurtanti per assicurà a sicurezza sò:
- Prese plug a stanza cù prutezioni amichevuli per i zitelli;
- Evite aduprà mobili cù anguli, preferendu quelli cun anguli tondi o prutegge i cantoni esistenti;
- Aduprate tappeti in pianu, per impedisce chì u zitellu si ferisca s'ellu casca;
- Pone e barre fissi nantu à u muru, affinchì i lochi sianu sicuri per u zitellu da tene mentre prova à marchjà;
Hè ancu cunsigliatu di ùn aduprà micca oggetti chì ponu rompe, cù vetru o porcellana, postu chì ponu lascià pezzi taglienti nantu à u pavimentu. Cusì, i specchi, ancu se impurtanti per chì u zitellu si cunnosca, devenu sempre esse tenuti fora di portata, almenu finu à chì u zitellu abbia l'età di ricunnosce u periculu di rompe u spechju.
Principali vantaghji di u metudu Montessori
I vantaghji di stu metudu sò principalmente legati à u sviluppu di u zitellu, aiutendulu à:
- Identificà i so limiti;
- Identificà e proprie abilità è abilità;
- Sviluppà l'ordine, a coordinazione è a cuncentrazione;
- Stimulà l'indipendenza è a creatività.
Inoltre, a stanza Montessori hè un spaziu assai sicuru chì permette à u zitellu di creà un più grande sensu di fiducia è calma, evitendu sentimenti d'ansietà è bassa autostima, cumuni per a crescita.