Tè rompitore di pietra: à chì serve è cumu fà
Cuntenutu
U rupturatore di pietre hè una pianta medicinale chì hè ancu cunnisciuta cum'è Pimpinella Bianca, Sassifraghju, Pietru-rompitore, Pan-rompitore, Conami o Muru-piercing, è chì pò purtà alcuni benefici per a salute cum'è a lotta contro i calcoli renali è a prutezzione di u fegatu, postu chì hà pruprietà diuretiche è epatoprotettive, in più d'esse antioxidanti, antivirali, antibatterichi, antispasmodichi è ipoglicemici.
U nome scentificu di u scumpientu di petra hè Phyllanthus niruri, è pò esse acquistatu in negozi di alimenti sanitari, farmacie cumposte è mercati di strada.
U scumpientu di petra hà un gustu amaru à l'iniziu, ma dopu diventa più dolce. E forme d'usu sò:
- Infusione: 20 à 30g per litru. Pigliate 1 à 2 tazzi à ghjornu;
- Decoczione: 10 à 20g per litru. Pigliate 2 à 3 cups à ghjornu;
- Strattu seccu: 350 mg finu à 3 volte à ghjornu;
- Pòlvara: 0,5 à 2g per ghjornu;
- Tintura: 10 à 20 ml, divisi in 2 o 3 dosi cutidiane, diluite in un pocu d'acqua.
E parti aduprate in u scumpientu di petra sò u fiore, a radica è e sementi, chì si ponu truvà in natura è industrialmente in forma disidratata o cum'è tintura.
Cumu preparà u tè
Ingredienti:
- 20 g di frantumatore
- 1 litru d'acqua
Modu di preparazione:
Fate bollire l'acqua è aghjunghje a pianta medicinale è lasciate riposà per 5 à 10 minuti, filtrate è pigliate a bevanda calda, preferibilmente senza aduprà zuccheru.
Quandu ùn esse adupratu
U tè interruttore di petra hè contraindicatu per i zitelli di menu di 6 anni è per e donne incinte o chì allattanu perchè hà pruprietà chì attraversanu a placenta è ghjunghjenu à u zitellu, chì pò causà un abortu spontaniu, è passa ancu per u latte maternu cambiendu u gustu di u latte.
Inoltre, ùn duverebbe micca beie stu tè per più di 2 settimane consecutive, postu chì aumenta l'eliminazione di minerali impurtanti in l'urina. Vede più opzioni per i rimedii casani per i calcoli renali.