Cause di cadute in l'anziani è e so cunsequenze
Cuntenutu
- 1. Stile di vita sedentariu
- 2. Dimenza o cunfusione mentale
- 3. Usu eccessivu di medicazione
- 4. Ambiente di casa
- 5. Indebulitu equilibriu
- 6. Malatie
- 7. Incuntinenza
- 8. Malnutrizione
- Cunsiquenze sanitarie di e cadute
- Cumu prevene e cadute
A caduta hè a causa principale di l'accidenti in l'anziani, postu chì circa u 30% di e persone di più di 65 anni falanu almenu una volta à l'annu, è e probabilità crescenu ancu di più dopu à l'età di 70 anni è cù l'età.
L'avvenimentu di una caduta pò esse solu un accidente, tuttavia, pò ancu indicà prublemi relativi à a salute di l'anziani, in più di causà cunsequenze assai negative, cume funzioni ridotte, a necessità di ospedalizazione o istituzionalizazione, chì stà in case di riposu. riposu o case di riposu.
Inoltre, se a persona anziana hà avutu cascate precedenti, u risicu di avè nuove cascate hè più grande, perciò hè assai impurtante chì a prevenzione principia prima chì accada stu tippu di incidente, aduttendu un stile di vita sanu, cù pratiche attività fisiche per mantene a massa musculare è calciu ossu, nutrizione equilibrata, è cuntrollu di e malatie croniche cù seguitu medicu.
I principali fattori di risicu per e cadute in l'anziani includenu:
1. Stile di vita sedentariu
A mancanza di attività fisiche porta à a perdita di forza musculare, equilibriu è flessibilità di e articulazioni, ciò chì peggiora e prestazioni fisiche misurate da a velocità di a andatura o di l'agilità per pusà è stà, è lascia l'anziani più fragili è cun più risicu di cadute.
U stilu di vita sedentariu hè assai cumunu in a vechjaia, postu chì a pratica di l'eserciziu ùn hè micca incuragita trà l'anziani, chì hè un sbagliu, perchè menu u corpu si move, più grande serà u declinu di e cundizioni fisiche è di e capacità. A bona nutizia hè chì in parechji casi questa perdita pò esse recuperata, in tuttu o in parte, ancu se ùn hè micca faciule. Amparate à prevene a perdita musculare in l'anziani è cumu hè pussibule di ricuperà.
2. Dimenza o cunfusione mentale
U declinu cognitivu hè di solitu causatu da malatie cum'è a dimenza da Alzheimer o Parkinson, per esempiu. Sta situazione porta à u risicu di cascate postu chì provoca indebulimentu di a postura, percezione di u corpu, a reazione di i membri durante u muvimentu, in più di cunduce à menu forza musculare, riducendu l'equilibriu.
Inoltre, in i casi di dimenza avanzata, hè cumunu per l'anziani presentà episodi d'agitazione è calati stati mentali.
3. Usu eccessivu di medicazione
L'usu di parechji medicazione, soprattuttu quandu 5 o più, hè una situazione cunnisciuta cum'è polifarmacia, è se ùn hè micca bè monitorizata pò causà effetti collaterali o cumbinazioni di effetti di droga. Cusì, e cunsequenze ponu esse l'esistenza di sintomi cum'è vertigini, sonnolenza è calata di pressione, chì ponu causà cascate.
Alcune di e droghe più ligate à questi effetti sò antiipertensivi, diuretici, sedativi o sedativi per dorme, alcuni antidepressivi, antipsicotici è oppioidi, per esempiu.
4. Ambiente di casa
Un ambiente senza adattazione adatta per a mobilità di l'anziani, cù superfici scivolose, poca illuminazione, assenza di corrimani per u sustegnu è cù assai tappeti o scalini hè unu di i fattori di risicu principali per e cadute. Osservà sta situazione hè assai impurtante, postu chì hè assai più cumunu chì a caduta accada in casa chè in l'ambiente esternu.
L'usu di scarpi inappropriati, cum'è i flip-flops, cum'è i scarpi hawaiani, o scarpi cù sulette scivolose, hè ancu una causa di cadute è deve esse evitata.
5. Indebulitu equilibriu
U bilanciu pò peghju per parechje situazioni, principalmente per e malatie ortopediche o chì causanu vertigini, cum'è labirintite, ipotensione posturale, malatie cardiovascolari, neurologiche o psichiatriche, alterazioni endocrine, è l'usu di medicinali.
Inoltre, i cambiamenti in a percepzione di l'ambiente causati da difficultà visuale, cum'è a presbiopia, a cataratta o u glaucoma, o da i sordi uditivi sò cause impurtanti di perdita di equilibriu. Questa percepzione pò ancu esse compromessa da a perdita di sensibilità di a pelle, causata da u diabete, per esempiu.
6. Malatie
A presenza di malatie croniche, citendu artrite, osteoartrosi, osteoporosi, malatie cardiovascolari, malatie pulmonari, depressione o insonnia, è ancu acute, cum'è infezioni, aritmia cardiaca, ictus o, ancu, dopu avè subitu una chirurgia, per esempiu, sò assuciata una maggiore facilità di cascate in l'anziani, sia per via di a mobilità indebulita sia per causà una fragilità più grande è dipendenza.
Più grande hè u numeru di malatie, o più grave, più grande hè a limitazione per esercità attività di u ghjornu, dunque, hè impurtante chì ogni malattia sia rilevata è trattata currettamente, basatu annantu à un monitoru medicu regulare.
7. Incuntinenza
L'incontinenza, urinaria è fecale, face chì l'anziani sentenu a necessità d'andà prestu in bagnu, ciò chì provoca u risicu di cascà. Hè cumunu per l'anziani incontinenti di sperimentà episodi di cascata di notte, postu ch'elli ponu circà di girà mentre ch'ellu hè sempre bughju o perchè si sentenu vertiginosi quandu si alzanu.
8. Malnutrizione
Una nutrizione inadegwata porta à un risicu aumentatu di malatie, in più di favurisce a perdita di massa musculare, fragilità è danni à e prestazioni fisiche. E persone anziane chì anu malatie chì rendenu difficiule à inghjuttà l'alimentu, soprattuttu s'elli usanu sonde, o chì anu difficultà à spassighjà è à preparà i so cibi sò in più risicu, è i caregivers devenu prestà una attenzione particulare à a fornitura di alimenti in a quantità adatta è qualità.
Cunsiquenze sanitarie di e cadute
E cascate ponu avè gravi cunsequenze fisiche è psiculugiche per l'anziani, è fratture d'osse, in particulare a caviglia, u ghjinochju, u femore, l'anca è l'avambracciu, in più di e ferite articulari è di traumatismi craniali, ponu esse assai limitanti è esse responsabili di a necessità di esse letti un bellu pezzu è pruvucendu una grande dipendenza è una qualità di vita ridutta.
Di conseguenza, l'anziani ponu diventà più limitati, cù peghju livelli di attività è funzionalità, a necessità di ingressi in ospedale più spessu è, in certi casi, questu pò purtà à a necessità di cura quotidiana da un caregiver o istituzionalizazione.
E cunsequenze psiculugiche includenu vergogna, perdita di cunfidenza in sè, ansietà è depressione. Una altra seria cunsiquenza hè a sindrome post-caduta, una situazione in quale l'anzianu hà a paura di cascà di novu è a perdita di sicurezza per spustassi, ciò chì li face vulè spustà menu è evità di marchjà, purtendu effetti serii in relazione à u stilu di vita sedentariu, chì includenu fragilità, atrofia musculare è una dipendenza più grande per attività cutidianu.
Cumu prevene e cadute
Circa u 70% di e cascate accadenu à l'internu, in i so sfarenti ambienti, cum'è u bagnu, a cucina, u salottu, e scale è u giardinu, dunque hè assai impurtante chì tuttu u spaziu induve l'anziani camminanu sia bè adattatu per a so mobilità è per evità l'accidenti. Cusì, hè assai impurtante seguità alcune linee guida, cume:
- Eseguite attività fisiche, cum'è tai-chi, nuoto, camminata o allenamentu di pesi, per esempiu, cume un modu per mantene o recuperà a forza musculare, l'equilibriu, a flessibilità di l'articuli è stimulà a salute di l'osse. Scuprite alcuni esercizii eccellenti chì sò adattati per l'anziani;
- Facendu a fisioterapia, soprattuttu quandu ci hè dighjà una limitazione di u muvimentu, impurtante per allenà a andatura, a postura, l'equilibriu è a flessibilità, in più di l'istruzzioni nantu à cumu alzà è realizà trasferimenti di stanza;
- Avè un bon seguitu medicu, di preferenza cù un geriatricu, per fà un screening è un trattamentu adatti di e malatie chì ponu alterà a capacità di l'anziani di spustassi, furnisce una guida à a famiglia, in più di limità l'usu di medicinali solu à quelli chì sò indispensabili, evitendu l'usu eccessivu di medicazione., una situazione chjamata polifarmacia;
- Trattate i cambiamenti pussibuli in a visione è l'audizione, cù l'oftalmulogicu è otorinolaringologu, per migliurà i sensi è l'equilibriu;
- Mantene l'ambiente di casa ben illuminatu è adattatu, cù pavimenti antiscivoli, adattate i corrimani per permette di spustassi più faciule, sopratuttu in bagni, curridori o accantu à u lettu, evite tappeti, oggetti longu u caminu è scalini longu a casa. Hè ancu cunsigliatu per evità letti è sedie assai bassi o alti. Amparate più nantu à l'adattazione di a casa per l'anziani;
- Aduprà a calzature bè adattate per l'anziani, Chì hè cunfortu è bè attaccatu à u pede, preferendu una scarpa ortopedica, sneakers o sandali cù strapelli di velcro regolabili, evitendu pantofole aperte, cume i scarpi hawaiani, o scarpi cun tacchi. Hè ancu impurtante chì sia antiscivolante, cù una sola in gomma;
- Aduprate un supportu, cum'è una canna o un camminatore, pò esse necessariu per evità cascate in l'anziani chì anu qualchì limitazione per marchjà, chì pò generà più fiducia è sicurezza;
- Avè una dieta equilibrata, riccu in proteine, latte è latticini, ligumi, cereali integrali è 6 à 8 bichjeri d'acqua à ghjornu, affinchì una bona nutrizione è idratazione sia garantita.
Se l'anziani anu bisognu à andà à u bagnu in mezzu di notte, hè cunsigliatu chì sia u più vicinu pussibule, facilmente accessibile è chì l'ambiente pò esse illuminatu facilmente. Altrimenti, hè preferibile cunsiderà a necessità di pannolini o di un vasettu di notte, evitendu una caduta in u tentativu di ghjunghje à i bagni. Scuprite altri cunsiglii cumu per prevene e cascate in l'anziani.