Chì hè u trattamentu per a cheloide in u nasu è cumu si pò evità
Cuntenutu
- Opzioni di trattamentu
- 1. Unguenti
- 2. Trattamentu in casa
- 3. Lasterapia
- 4. Crioterapia
- 5. Iniezione di corticosteroidi
- 6. Chirurgia
- Cause pussibili
- Cumu prevene a cheloide in u nasu
U cheloide in u nasu hè una cundizione chì si verifica quandu u tessutu incaricatu di a guarigione cresce più di u normale, lascendu a pelle in a zona alzata è indurita. Sta cundizione ùn genera alcun risicu per a salute, essendu un cambiamentu benignu, tuttavia, pò causà sintomi cum'è dolore, brucia, brucia, prurito o perdita di sensazione.
Stu tipu di cheloide hè causatu da una maggiore deposizione di collagene in una ferita causata da un tagliu accidentale, chirurgia à u nasu, cicatrici da ferite da varicella, ma hè assai cumunu di sviluppà dopu avè perforatu u nasu per a piazzazione di piercing, dunque hè impurtante di mantene una cura igienica è medicazioni specifiche appena sò messe.
U trattamentu per u cheloide in u nasu hè indicatu da un dermatologu è cunsiste principalmente in l'applicazione di unguenti à base di silicone, cum'è Kelo-cote, è fattu cù sustanzi cum'è l'acidu retinoicu, tretinoina, vitamina E è corticosteroidi. In i casi induve u cheloide in u nasu hè grande è ùn migliora micca cù unguentu, u duttore pò raccomandà terapia laser, iniezione di corticosteroidi o ancu chirurgia.
Opzioni di trattamentu
1. Unguenti
L'applicazione di unguenti à u cheloide nantu à u nasu hè u trattamentu più indicatu da u dermatistu, postu chì hè faciule da applicà, hà pochi effetti collaterali è tende à riduce a dimensione di a cicatrice in poche settimane dopu l'usu.
Unguenti fatti cù sustanzi cum'è tretinoin è acidu retinoicu sò ampiamente aduprati per sta cundizione, postu chì aiutanu à diminuisce a furmazione di collagene in u situ di a cicatrice è allevanu i sintomi cum'è bruciu è prurito. Alcuni unguenti produtti basati annantu à altri prudutti, cum'è allantoina, camomilla è rosa canina, cunnisciuti cum'è Contraxtubex è Kelo-cote, sò ancu altamente raccomandati. Vede più altri unguenti per u trattamentu cheloide.
U gel di silicone, cum'è Kelosil, aiuta ancu à pruduce collagenasi, chì sò enzimi chì aiutanu à riduce u collagene in e cicatrici è pò dunque esse adupratu per trattà i cheloidi in u nasu. Hè pussibule truvà gel di silicone in forma di foglie o medicazione per piazzà in u situ cheloide è sò dispunibili in ogni farmacia.
2. Trattamentu in casa
L'oliu di rosa canina hè un tipu di pruduttu naturale adupratu per riduce i cheloidi in u nasu, postu chì cuntene sostanze cum'è vitamine è flavonoidi, chì riducenu l'infiammazione in u situ di a cicatrice.
Tuttavia, hè impurtante ùn applicà l'oliu direttamente à u cheloide, chì pò brusgià a pelle, è l'ideale hè di mischjà l'oliu di rosa canina cù l'oliu d'amanduli o un unguentu idratante. Scuprite più nantu à cumu preparà l'oliu di rosa canina.
3. Lasterapia
A terapia laser hè un tipu di trattamentu chì si basa nantu à l'applicazione di laser direttamente nantu à u cheloide in u nasu, perchè aiuta à riduce a dimensione di a cicatrice è prumove l'illuminazione di a pelle in a regione cheloide. Per l'effetti di stu tippu di terapia per esse megliu sentitu, hè generalmente indicatu da un dermatologu cun altri tippi di trattamenti, cume l'iniezione di corticosteroidi, per esempiu.
Stu tipu di trattamentu hè capace di riduce a dimensione di u cheloide distruggendu u tessutu chì hè cresciutu in eccessu è hà ancu azzione antiinfiammatoria in u locu, cù u numeru di sessioni è u tempu di trattamentu diversu da una persona à l'altra, sicondu e caratteristiche di u cheloide in u nasu.
4. Crioterapia
A crioterapia consiste in aduprà azotu liquidu per congelà u cheloide in u nasu da l'internu fora, riducendu l'elevazione di a pelle è a dimensione di a cicatrice. In generale, a crioterapia funziona nantu à cheloidi chjuchi è parechje sessioni devenu esse effettuate per l'effetti da osservà.
Stu tipu di trattamentu hè indicatu da un dermatologu è deve esse fattu da un prufessiunale furmatu, perchè s'ellu ùn hè micca eseguitu currettamente, pò causà brusgiature in situ. Unguenti ponu ancu esse raccomandati in cunjunzione cù a crioterapia, secondu a dimensione di u cheloide in u nasu.
5. Iniezione di corticosteroidi
L'iniezione di corticosteroidi intornu à u cheloide in u nasu pò esse indicata è applicata da un dermatologu, perchè aiuta à riduce a quantità di collagene in u situ, riducendu a dimensione di a cicatrice, è deve esse applicata ogni duie à quattru settimane, tuttavia , u numeru di sessione varieghja secondu a dimensione di a cicatrice.
6. Chirurgia
A chirurgia hè un tipu di trattamentu chì hè spessu raccomandatu per migliorà i sintomi di cheloide in u nasu, tuttavia, hè più indicatu per a rimozione di cheloidi grandi. I punti chì saranu fatti dopu a cirurgia sò in a pelle, per impedisce chì un novu cheloide si formi in a zona. A maiò parte di u tempu, u duttore ricumanda l'usu di unguenti o uni pochi di sessioni di radioterapia dopu a chirurgia, affinchì u cheloide ùn ricresce micca.
Cause pussibili
U cheloide in u nasu si face per l'accumulazione di collagene durante a guarigione di e ferite causate da tagli, brusgiature, acne, piazzamentu di piercings o ancu dopu a cirurgia. In situazioni più rare, u cheloide in u nasu pò formassi dopu ferite da a malatia di a varicella, cunnisciuta cum'è varicella, è pò cumparisce ancu senza una causa apparente, chì hè u casu di u cheloide spontaniu.
Stu tipu di cheloide pò nasce da u granuloma piogenicu, chì hè una lesione rossa nantu à a pelle chì cresce intornu à u piercing introduttu, chì purga facilmente, è u pus puderà fughje. Amparate più nantu à cumu identificà u granuloma piogenicu.
Cumu prevene a cheloide in u nasu
Alcune persone sò più propensi à sviluppà cheloidi, dunque per prevene chì questu accada hè necessariu eseguisce alcune misure cume l'usu di un medicamentu in gel di silicone nantu à e cicatrici. Tuttavia, a ghjente chì mette piercing à u nasu anu bisognu di mantene qualchì cura igienica per evità a contaminazione da i microorganismi è l'infiammazione, lavendu u locu cù salina, per esempiu.
Inoltre, se a persona osserva segni di infiammazione in u situ di piercing in u nasu, cum'è rossu, presenza di pus è gonfiore, hè necessariu di caccià u metalu è cercà un dermatologu per indicà u trattamentu più adattu, chì pò esse l'usu di unguenti, perchè se questu ùn hè micca fattu, a furmazione cheloide pò accade.
Vede più nantu à a cura chì duverebbe piglià dopu a messa piercing: