Sò statu ossessionatu da l'abbronzatura per anni. Eccu Ciò Chì Mi Fece Finalmente Stop
Cuntenutu
- Crescendu, aghju assimilatu u bronzu cù a bellezza
- U mitu di l'abbronzatura sicura
- Allora cumu pudemu corregge queste abitudini? Regula d'oru # 1: Purtate un filtru solare ogni ghjornu
- Avà vedu a prutezzione di a pelle cum'è un modu per onurà u mo corpu
Salute è benessere toccanu ognunu di noi in modu diversu. Questa hè a storia di una persona.
"I vostri antenati campavanu in e dungeon", hà dettu u dermatistu, senza un sguardu d'umore.
Stavu pusatu cumpletamente nudu cù u mo schernu contr'à un tavulinu fretu d'esame di metallu. Tenia una di e mo caviglie cù duie mani, strizzendu da vicinu à una talpa di u mo vitellu.
Aviu 23 anni è mi ne sò andatu da un viaghju di trè mesi in Nicaragua induve aghju travagliatu cum'è istruttore di surf. Eru statu prudente di u sole ma sò sempre vultatu cù righe di bronzu strintu, u mo corpu lentiggiu nimu vicinu à a so palla normale.
À a fine di l'appuntamentu, dopu avè rimessu, mi guardava cun simpatia è esasperazione. "A vostra pelle ùn pò micca trattà a quantità di sole chì site espunennu", disse.
Ùn mi ricordu micca ciò chì aghju dettu torna, ma sò sicuru chì era temperatu cù arroganza ghjovana. Aviu cresciutu surfendu, immersu in a cultura. Esse bronzu era solu una parte di a vita.
Quellu ghjornu, eru sempre troppu testardu per ammette chì a mo relazione cù u sole era profondamente inquieta.Ma eru nantu à u precipiziu di un cambiamentu più grande in a mo mentalità. À 23 anni, aghju cuminciatu infine à capisce chì solu eiu eru rispunsevule di a mo salute.
Chì hè ciò chì mi hà purtatu à riservà l'appuntamentu sopra menzionatu cù u dermatologu per avè verificatu i mo numerosi talpi - u primu in a mo vita adulta. È in i quattru anni dopu, aghju fattu a transizione - à volte senza entusiasmu, ammettu - in un cunciadore cumplettamente riformatu.
Mi sò ingannatu à l'abbronzatura per mancanza d'educazione, ma hà persistitu per via di una evitazione testarda, se non rigettu di rigettu, di fatti basati sull'evidenza. Cusì questu vene à tutti i vostri fanatici di cuncia chì solu ùn ponu abbandunà l'abitudine. Quandu hè stata l'ultima volta chì vi avete dumandatu: Vale a pena u risicu?
Crescendu, aghju assimilatu u bronzu cù a bellezza
Sò cresciutu bronzendu accantu à i mo genitori chì anu compru l'idea di u mercatu di massa chì ùn ci hè bellezza senza u bronzu.
Cum'è a legenda dice, in l'anni 1920 l'icona di moda Coco Chanel hè tornata da una crociera in u Mediterraniu cù un bronzu scuru è hà mandatu a cultura pop, chì avia praticamente sempre apprezzatu i teni pallidi, in una frenesia. È l'ossessione di a civilizazione uccidentale per u bronzu hè nata.
In l'anni 50 è 60, a cultura di u surf hè diventata mainstream è l'hype bronzu hè diventatu ancu più stremu. Ùn era micca solu bellu d'esse bronzu, era una oda à u corpu è una sfida per u cunservatisimu. È a California di u Sud, anziana casa di i mo genitori, era in terra zero.
U mo babbu si hè graduatu à u liceu fora di Los Angeles in u 1971, u stessu annu hè stata esciuta una Barbie Malibu bronzata, pronta à a spiaggia in un bagnu è occhiali da sole. È a mo mamma hà passatu l'estate da una adolescente chì galliva in a spiaggia di Venezia.
S'elli avianu adupratu una crema solare o pigliatu misure preventive di sole in quelli ghjorni, bastava solu per scansà e brusgie gravi - perchè aghju vistu e fottò, è u so corpu brillava di rame.
Tuttavia, l'ossessione per a pelle marrone ùn hè finita cù a generazione di u mo parente. In parechji modi, hè solu peghju. L'aspettu bronzatu hè rimasu pupulare attraversu l'anni 90 è l'iniziu di l'anni 2000, è a tecnulugia di l'abbronzatura paria solu d'avanzà. Grazie à i letti di cuncia, ùn avete mancu avutu da campà vicinu à una spiaggia.
In u 2007, E! pubbricau Sunset Tan, un reality show chì si cuncentrava intornu à un salone di cuncia in LA. In e riviste di surf chì devurava da adolescente, ogni pagina mostrava un mudellu sfarente - ancu se inevitabilmente caucasicu - cù a pelle rossa, impossibilmente liscia.
Cusì, anch'eiu, aghju amparatu à venerà quellu bagnu di sole. Aghju amatu cumu quandu a mo pelle era più scura, i mo capelli parianu sembranu più biondi. Quandu eru bronzu, u mo corpu paria ancu più tonificatu.
Emulendu a mo mamma, mi ne staria in u nostru cortile davanti schiattatu capu à pedi in oliu d’aliva, a mo pelle anglosassona chì sciappava cum’è un guppy nantu à una padella. A maiò parte di u tempu, ùn aghju mancu gudutu. Ma aghju suppurtatu u sudore è l'annoiu per uttene risultati.
U mitu di l'abbronzatura sicura
Aghju sustinutu stu modu di vita attaccendumi à un principiu guida: eru salva finu à quandu ùn mi sò micca brusgiatu. U cancheru di a pelle, credu, era evitabile finchè aghju abbronzatu cù moderazione.
Dr.Rita Linkner hè un dermatistu in Spring Street Dermatology in New York City. Quandu si tratta di cuncia, ella hè inequivoca.
"Ùn ci hè mancu una manera sicura di bronzià", dice ella.
Ella spiega chì perchè i danni à u sole sò cumulativi, ogni pocu di esposizione à u sole a nostra pelle riceve aumenta u nostru risicu per u cancheru di a pelle.
"Quandu a luce UV colpisce a superficie di a pelle crea specie di radicali liberi", dice. "Se accumulate abbastanza radicali liberi, cumincianu à influenzà a manera chì u vostru DNA riplica. À a fine, l'ADN si riplicerà di manera anormale è hè cusì chì si ottenenu cellule precancerose chì ponu, cù abbastanza esposizione à u sole, trasformassi in cellule cancerose ".
Ùn hè micca faciule per mè di ricunnosce què avà, ma unu di i motivi per i quali aghju tinutu abbronzatu in età adulta hè statu chì finu à qualchi anni fà aghju avutu scetticisimu - rimanente da cresce in una casa sola cù ingredienti naturali - versu a medicina muderna.
Essenzialmente, ùn vulia micca piantà di cuncia. Dunque aghju sfruttatu a vaga sfiducia senza articulu chì sentia versu a scienza per creà un mondu chì mi cunvenia megliu - un mondu induve l'abbronzatura ùn era micca cusì male.
U mo viaghju per accettà pienamente a medicina muderna hè una storia diversa, ma hè stata questa mutazione di penseru chì hà fattu contu di u mo eventuale svegliu nantu à e realità di u cancheru di a pelle. E statistiche sò troppu schiaccianti per evità.
Pigliate per esempiu, chì 9.500 persone di i Stati Uniti sò diagnosticati cun cancheru di a pelle ogni ghjornu. Hè circa 3,5 milioni di persone à l'annu. In fattu, più persone sò diagnosticate cun cancheru di a pelle di tutti l'altri cancri cumbinati è quasi u 90 per centu di tutti i cancri di a pelle sò causati da esposizione à u sole.
Mentre chì parechje forme di cancheru di a pelle ponu esse sfrattate da un interventu precoce, u melanoma conta circa 20 morti à ghjornu in i Stati Uniti. "Di tutti i tippi mortali di cancheru, u melanoma hè in alta nantu à sta lista", dice Linkner.
Quandu aghju lettu a lista di i fattori di risicu per sviluppà u cancheru di a pelle, sò capace di verificà a maiò parte di e caselle: ochji turchini è capelli biondi, una storia di sunburni, assai moles.
Mentre e persone Caucasian anu u risicu più altu di sviluppà tutti i tipi di cancru di a pelle, anu ancu u megliu percentuale di sopravvivenza. Sicondu un studiu, e persone di discendenza afroamericana anu da riceve un diagnosticu di melanoma dopu avè progressu à un stadiu periculosu per a vita. Hè imperativu chì, indipendentemente da l'etnicità o u fenotipu, avete u vostru corpu verificatu regolarmente (Linkner suggerisce una volta à l'annu) per e crescite precancerose è cancerose.Per mè, forse u statutu u più spaventosu hè chì esattamente una scottatura scottante da un zitellu o da un adolescente. Cinque o più prima di l'età di 20 anni è site 80 volte più in periculu.
Onestamente ùn possu micca dì quante brusgiature di sole chì aghju avutu da zitellu ma hè assai più di unu.
Spessu volte, questa informazione mi pò sopraffà. Dopu tuttu, ùn possu fà nunda per e scelte senza infurmazione chì aghju fattu da giovanu. Linkner mi assicura, però, chì ùn hè micca troppu tardi per girà e cose.
"Se cuminciate à curregge l'abitudini di [cura di a pelle], ancu à l'età di 30 anni, pudete veramente limità a vostra probabilità di cuntene u cancheru di a pelle più tardi in a vita", dice.
Allora cumu pudemu corregge queste abitudini? Regula d'oru # 1: Purtate un filtru solare ogni ghjornu
"Sicondu ciò chì hè u vostru tipu di pelle, u puntu dolce hè in qualchì parte trà 30 è 50 SPF", dice Linkner. «Sè site un ochju turchinu, un capelli biondi è freckly, andate cù un SPF 50. È, ideale, dumandate 15 minuti prima di esposizione à u sole. "
Idda suggerisce ancu di utilizà filtri solari bloccanti fisici - prudutti induve l'ingredientu attivu hè o ossidu di zincu o diossidu di titaniu - nantu à filtru solare chimicu.
"[I bloccanti fisichi] sò un modu di riflette cumpletamente a luce UV nantu à a superficia di a pelle à u cuntrariu di assorbe a pelle", dice. "E se site allergiu o avete eczema site assai megliu per utilizà i bloccanti fisici".
In più di l'usu cutidianu di a crema solare, sò diventatu un fanaticu di u portu di cappelli.
Da chjucu aghju abbughjatu i cappelli perchè a mo mamma stava sempre piantendu qualcosa di paglia manghjata nantu à u mo capu. Ma cum'è una persona cunuscente di novu sole, sò venutu à rispettà u valore di un bon cappellu. Mi sentu più sicura, ancu s’o portu ancu u sole, sapendu chì a mo faccia hè prutetta da u sole direttu.
U guvernu australianu elenca un cappellu à bordu largu cum'è una misura preventiva impurtante per limità l'esposizione à u sole. (Ancu se, sottolineanu a necessità di portà ancu una crema solare chì a pelle assorbe sempre a luce solare indiretta.)
Avà vedu a prutezzione di a pelle cum'è un modu per onurà u mo corpu
In quelli rari ghjorni quandu mi ne staccu senza un cappellu o una crema solare, mi svegliu inevitabilmente u lindumane è mi fighjolu in u spechju è pensu "Perchè mi pare cusì bellu oghje?" Dopu mi rendu contu: Oh, sò bronzu.
Ùn aghju micca persu a mo superficialità o a mentalità-tanificatore-u-megliu in questu sensu. Probabilmente preferiscu sempre cumu mi pare quandu sò un pocu bronzatu.
Ma per mè, una parte di l'adolescenza trascendente - una mentalità chì pò durà assai più di l'età vera - adopra un approcciu sobriu è raziunale à a mo salute.
Forse ùn aghju micca avutu l'infurmazioni ghjuste da zitellu, ma l'aghju avà. È onestamente, ci hè qualcosa di profondamente empowering per agisce per fà un cambiamentu pusitivu in a mo vita. Mi piace à pensallu cum'è un modu per onurà l'inconcepibile fortuna chì aghju d'esse vivu.
Ginger Wojcik hè assistente di redattore in Greatist. Segui più di u so travagliu nantu à Medium o seguitala in Twitter.