Rafanu
Cuntenutu
- À chì serve u rafanu?
- Pruprietà di u rafanu
- Cume aduprà u rafanu
- Effetti secondari di u rafanu
- Contraindicazioni per u rafanu
- Ligame utile:
U rafanu cunnisciutu ancu cum'è rafanu, rafanu, cavallu è cavallu hè una pianta medicinale cù pruprietà antimicrobiche è antiinfiammatorie chì pò esse aduprata cum'è rimediu casanu per trattà l'infezioni di e vie respiratorie è di e vie urinarie.
Sta pianta pò esse acquistata in alcune drogherie è negozi di alimenti salutari. U nome scentificu di rafanu hè Brassicaceae (Crucifera).
À chì serve u rafanu?
U rafanu hè adupratu per aiutà à u trattamentu di l'influenza, frebba, infezioni di l'urinariu, reumatismu, artrite, dolore musculare, gotta, asma bronchiale, ritenzione di fluidi, ronca, raffreddori, vermi è infezioni respiratorie.
Pruprietà di u rafanu
U rafanu hà pruprietà antisettiche, antimicrobiche, digestive, antiinfiammatorie, stimulanti, lassative, antiparassitarie è diuretiche.
Cume aduprà u rafanu
A radica di rafanu pò esse aduprata cum'è cundimentu per fà salse è e so nuove foglie morbide ponu esse aduprate per insalate chì aiutanu à u trattamentu di l'anemia.
Per usu medicinali e radiche è e foglie di u rafanu sò aduprate per fà rimedii casani cum'è tè è sciroppu di radici per trattà malatie respiratorie o tè di foglia per alleviare i reumatismi è u dolore musculare.
- Per tè cù foglie di rafano: Fate bollire 1 tazza d'acqua è aghjunghje 1 cucchiaina di foglie di rafano seccu, lasciate riposà per 5 minuti, filtrate è pigliate 2 à 3 tazze à ghjornu.
- Per u sciroppu di radice di rafanu: Aduprate 1 cucchiaina di radice di rafano grattata è 1 cucchiaina di meli. Imbulighjate l'ingredienti è lasciate riposà per 12 ore, poi filtrate stu mischiu attraversu un filtru finu è pigliate sta dosi 2 o 3 volte à ghjornu per trattà a ronchezza è i raffreddori.
- Per tè cun radice di rafanu: Aduprate 1 cucharadita di radice di rafano grattatu per 1 tazza d'acqua. Fate bollire l'ingredienti per 10 minuti, poi lasciate riposà, filtrate è beie 3 tazze di stu tè à ghjornu per trattà a bronchite, l'ammigdalite o a laringite.
Effetti secondari di u rafanu
L'ingestione di grande quantità di rafano pò causà vomitu, diarrea insanguinata, diminuisce a produzzione di ormoni da a tiroide è l'usu di rafano in a pelle pò causà rossu in a pelle, ochji ardenti è mucosa nasale, se inalatu.
Hè cunsigliatu di cunsultà un specialistu di fitoterapia per guida nantu à a dosa raccomandata
Contraindicazioni per u rafanu
L'usu di u rafanu hè contraindicatu per e donne incinte, i zitelli di menu di 5 anni, e donne chì stanu allattendu è e persone cun ipotiroïdismu o ipertiroidismu, prublemi di stomacu o intestinali.
Ligame utile:
- Rimediu casanu per l'infezzione di e vie urinarie