Cumu hè a recuperazione dopu a cirurgia di l'artroplastia di u ghjinochju
Cuntenutu
- Cumu hè a fisioterapia dopu l'artroplastia di u ghjinochju
- 1. Fisioterapia in l'uspidale
- 2. Fisioterapia in clinica o in casa
A recuperazione dopu l'artroplastia totale di u ghjinochju hè di solitu rapida, ma varia da persona à persona è u tippu di chirurgia effettuata.
U chirurgu pò raccomandà di piglià analgesici per alleviare l'inconfortu di u dolore dopu a chirurgia, è in e prime 2 settimane dopu a chirurgia, alcuni passi sò da seguità, cume:
- 3 ghjorni senza mette u pede in terra, camminendu cù l'aiutu di stampelle;
- Applica u ghjacciu, di solitu 20 minuti, 3 volte à ghjornu, per 7 ghjorni per riduce u dolore è u gonfiore;
- Piegate è allargate u ghjinochju parechje volte à u ghjornu, rispettendu u limitu di u dulore.
Dopu à 7 à 10 ghjorni, i punti chirurgichi devenu esse eliminati.
Cumu hè a fisioterapia dopu l'artroplastia di u ghjinochju
A riabilitazione di u ghjinochju deve sempre principià in l'uspidale, ma pò piglià circa 2 mesi per a recuperazione completa. Eccu alcune opzioni di trattamentu.
1. Fisioterapia in l'uspidale
A fisioterapia deve esse iniziata u più prestu pussibule è pò principià subitu dopu l'operazione, perchè aiuta à a recuperazione di a mobilità di u ghjinochju è riduce u gonfiore, in più di prevene a trombosi è l'embolismi pulmonari.
Tuttu u prucessu di riabilitazione deve esse personalmente indicatu da un fisioterapeuta, rispettendu i bisogni individuali di a persona, ma alcune linee guida per ciò chì si pò fà sò indicate quì sottu.
U listessu ghjornu di a chirurgia:
- Basta à stà chjinatu cù u ghjinochju drittu, sè ùn site micca un drenu, puderete chjinà di fiancu cù un cuscinu trà e gambe per un cunfortu maiò è un pusizionamentu di a spina;
- Un pacchettu di ghiacciu pò esse postu nantu à u ghjinochju operatu per 15 à 20 minuti, ogni 2 ore. Se u ghjinochju hè fasciatu, u ghjacciu deve esse applicatu per un tempu più longu, finu à 40 minuti cù u ghjacciu, un massimu di 6 volte à ghjornu.
U ghjornu dopu a cirurgia:
- Un pacchettu di ghiacciu pò esse postu nantu à u ghjinochju operatu per 15 à 20 minuti, ogni 2 ore. Se u ghjinochju hè fasciatu, u ghjacciu deve esse applicatu per un tempu più longu, fermendu finu à 40 minuti cù u ghjacciu, un massimu di 6 volte à ghjornu;
- Esercizii di mobilità à a caviglia;
- Esercizii isometrici per e cosce;
- Si pò stà è sustene u pede di a gamba operata in terra, ma senza mette u pesu di u corpu nantu à a gamba;
- Pudete pusà è esce da u lettu.
U 3u ghjornu dopu a chirurgia:
- Mantene esercizii isometrici per e cosce;
- Eserciti per pieghje è stende a perna mentre era sempre in lettu, è ancu sedutu;
- Inizià a furmazione aduprendu u marchjatore o e stampelle.
Dopu à questi 3 ghjorni, a persona hè generalmente licenziata da l'ospedale è pò cuntinuà a fisioterapia in una clinica o in casa.
2. Fisioterapia in clinica o in casa
Dopu à a dimissione, u trattamentu di fisioterapia deve esse personalmente indicatu da u fisioterapeuta chì accompagnerà a persona, secondu a so valutazione, deve indicà ciò chì si pò fà per migliurà u muvimentu di e gambe, esse capace di marchjà, di cullà è di falà e scale è di vultà à u attività cutidianu abituali. Tuttavia, stu trattamentu pò esse fattu cù, per esempiu:
- Bicicletta da eserciziu per 15 à 20 minuti;
- Elettroterapia cù TENS per u sollievu di u dolore, è corrente russa per rinfurzà i musculi di a coscia;
- Mobilizazione di l'articulazione fatta da u fisioterapeuta;
- Esercizii per pieghje è stende u ghjinochju realizatu cù l'aiutu di u terapeuta;
- Mobilizazione, cuntrattu è esercizii rilassanti cù l'aiutu di u terapeuta;
- Stende per e gambe;
- Esercizii per rinfurzà l'abdomen per aiutà à equilibriu è mantene una bona postura;
- Stà nantu à un pianu di equilibriu o bosu.
Dopu à circa 1 mese di fisioterapia, a persona deve esse capace di sustene tuttu u pesu di u corpu nantu à a gamba operata, camminendu senza zoppu o paura di cascà. Stà nantu à un pede è accovacciulà nantu à un pede deve esse uttenutu solu dopu apprussimatamente u 2u mese.
In questa fase, l'esercizii ponu diventà più intensi mettendu pesi è pudete inizià a furmazione per cullà è scendere e scale, per esempiu. Dopu qualchì settimana, alcuni esercizii chì ponu esse utili seranu di cambià direzzione quandu si scalanu e scale, o ancu cullendu e scale di latu, per esempiu.
A fisioterapia ùn deve esse esattamente listessa per duie persone chì anu avutu u listessu tippu di chirurgia, perchè ci sò fattori chì interferiscenu cù a recuperazione, cume l'età, u sessu, a capacità fisica è u statu emotivu. Dunque, u megliu da fà hè di fidà si di u fisioterapeuta chì avete è seguità i so cunsiglii per una riabilitazione più rapida.