Chì hè a Sindrome di l'omu Rossu?
Cuntenutu
Panoramica
U sindromu di l'omu Rossu hè a reazione avversa più cumuna à a droga vancomicina (Vancocin). Hè qualchì volta chjamata sindrome di u collu rossu. U nome vene da l'eruzione rossa chì si sviluppa nantu à a faccia, u collu è u troncu di e persone affette.
A vancomicina hè un antibioticu. Hè spessu usatu per trattà infezioni batteriche gravi, cumprese quelle causate da stafilococchi resistenti à meticillina, comunemente chjamati MRSA. U medicamentu impedisce à i batteri di furmà i muri cellulari, ciò chì face more i batteri. Què inibisce a crescita ulteriore è ferma a diffusione di l'infezzione.
A vancomicina pò ancu esse data in situazioni quandu una persona hà allergie à altri tippi di antibiotici, cume a penicillina.
I sintomi
U sintomu principale di a sindrome di l'omu rossu hè un rash rossu intensu nantu à a faccia, u collu è a parte superiore di u corpu. Di solitu si verifica durante o dopu una infusione endovenosa (IV) di vancomicina. In parechji casi, u più veloce hè datu a medicina, u più prubabile chì l'eruzione sia di cumparisce.
L'eruzione di solitu appare in 10 à 30 minuti da l'iniziu di u trattamentu di vancomicina. Reazzioni ritardate sò state viste ancu in e persone chì anu ricevutu infusioni di vancomicina dapoi parechji ghjorni.
In parechji casi, una reazione dopu à l'infuzione di vancomicina hè cusì dolce chì pò passà inosservata. Inconfortu è sensazioni di brusgiu è pruritu sò ancu spessu osservati. Altri sintomi menu cumuni ma più gravi includenu:
- ipotensione (pressione bassa)
- mancanza di fiatu
- vertigini
- mal di testa
- brividi
- frebba
- dulore di pettu
Foto di u sindrome di l'omu rossu
Cause
I duttori cridianu inizialmente chì u sindrome di l'omu rossu era causatu da impurità in i preparati di vancomicina. Durante questu tempu, u sindromu era spessu chjamatu da u soprannomu "Mississippi Fangu". Tuttavia, u sindrome di l'omu rossu hà continuatu à accade malgradu i grandi miglioramenti in a purezza di i preparati di vancomicina.
Avà hè cunnisciutu chì u sindromu di l'omu rossu hè causatu da una surestimulazione di e cellule immunitarie specifiche in u corpu in risposta à a vancomicina. Queste cellule, chjamate mastocite, sò associate à reazioni allergiche. Quandu sò stimulati eccessivamente, i mastociti producenu grandi quantità di un cumpostu chjamatu histamina. L'istamina porta à i sintomi di u sindrome di l'omu rossu.
Altri tipi d'antibiotici, cum'è ciprofloxacina (Cipro), cefepime, è rifampicina (Rimactane, Rifadin), ponu ancu causà sindrome di l'omu rossu in casi rari.
[CALLOUT: Scopri di più: Effetti secondarii di l'antibiotici »]
Fattori di risicu
U fattore di risicu principale per sviluppà a sindrome di l'omu rossu riceve una infusione di vancomicina troppu prestu. Per riduce u risicu di sviluppà a sindrome di l'omu rossu, a vancomicina deve esse amministrata lentamente in u corsu di almenu una ora.
U sindromu di l'omu Rossu hè statu trovu più spessu in e persone chì sò menu di 40 anni, in particulare in i zitelli.
Se avete sviluppatu prima u sindrome di l'omu rossu in risposta à a vancomicina, hè più prubabile chì a sviluppiate torna durante i futuri trattamenti di vancomicina. A gravità di i sintomi ùn sembra micca differisce trà e persone chì anu sperimentatu u sindrome di l'omu rossu in u passatu è e persone chì l'hanu sperimentatu per a prima volta.
I sintomi di a sindrome di l'omu rossu ponu esse aggravati quandu site trattatu cù altre droghe, cume:
- altri tippi d'antibiotici, cum'è ciprofloxacina o rifampicina
- certi antidolorifici
- certi rilassanti musculari
Questu hè perchè queste droghe ponu stimulare eccessivamente e stesse cellule immunitarie cum'è a vancomicina, purtendu à a pussibilità di una reazione più forte.
Un tempu di infusione di vancomicina più longu diminuisce u risicu chì svilupperete a sindrome di l'omu rossu. Sì parechji trattamenti di vancomicina sò necessarii, infusioni più frequenti à una dosa più bassa devianu esse date.
Incidenza
Ci sò varii rapporti nantu à l'incidenza di u sindrome di l'omu rossu. Hè statu trovu in ogni locu da 5 à 50 per centu di e persone trattate cù vancomicina in l'uspidale. Casi assai miti ùn ponu micca sempre esse segnalati, ciò chì puderia spiegà a grande varianza.
Trattamentu
L'eruzione associata à u sindrome di l'omu rossu tipicamente appare durante o pocu dopu l'infusione di vancomicina. Una volta chì i sintomi si sviluppanu, u sindrome di l'omu rossu dura tipicamente circa 20 minuti. In certi casi, pò durà parechje ore.
Se sperimentate u sindrome di l'omu rossu, u vostru duttore fermerà immediatamente u trattamentu di vancomicina. Vi daranu una dosi orale di un antistaminicu per aiutà à gestisce i vostri sintomi. In casi più severi, cum'è quelli chì implicanu ipotensione, pudete avè bisognu di fluidi IV, corticosteroidi, o entrambi.
U vostru duttore aspetterà chì i vostri sintomi migliurinu prima di ripiglià u vostru trattamentu di vancomicina. Amministreranu u restu di a vostra dosa à un ritmu più lente per riduce u risicu di un'altra reazzione.
Outlook
U sindromu di l'omu Rossu si verifica più spessu quandu a vancomicina hè infusa troppu rapidamente, ma pò accade quandu a droga hè data ancu da altre vie. U sintomu più cumunu hè a rash rossa intensa chì si sviluppa nantu à a parte superiore di u corpu, cù una sensazione di pruritu o brucia
I sintomi di u sindromu di l'omu rossu ùn sò micca spessu seri, ma ponu esse scomodi. I sintomi generalmente duranu pocu tempu è ponu esse gestiti cù antihistaminici. Se avete sviluppatu u sindrome di l'omu rossu prima, site più prubabile di sviluppà dinò. Informate u vostru duttore prima di riceve una infusione di vancomicina se avete avutu sta reazione in u passatu.