Refluss di bile: chì hè, sintomi, cause è trattamentu

Cuntenutu
U reflux di bile, cunnisciutu ancu cum'è reflux duodenogastricu, si produce quandu a bile, chì hè liberata da a cistifellea in a prima parte di l'intestinu, torna in u stomacu o ancu in l'esofago, causendu infiammazione di a mucosa gastrica.
Quandu succede questu, si ponu fà cambiamenti in i strati protettivi di mucus è un aumentu di u pH in u stomacu, chì porta à l'apparizione di certi sintomi cum'è u dolore addominale, sensazione di brusgiu in u pettu è vomitu giallu, per esempiu.
Per alleviare i sintomi è curà u reflux di bile, u gastroenterologu pò raccomandà l'usu di rimedi chì allevanu i sintomi è favuriscenu a circolazione di a bile, in ogni casu in i casi più severi, induve ùn ci hè miglioramentu cù l'usu di droghe, pò esse necessariu eseguisce cirurgia.

Sintomi di reflux di bile
I sintomi di reflux di bile sò assai simili à quelli di reflux gastroesofagicu è, dunque, differenzà tra queste duie situazioni pò esse più difficiule. In generale, i principali segni è sintomi di reflux di bile sò:
- Dolore addominale superiore;
- Sensazione di brucia in u pettu;
- Nausea;
- Vumitu giallu verduzzu;
- Tosse o ronca;
- Perda di pesu;
- Risicu più altu di proliferazione batterica.
Ancu sì i sintomi sò assai simili à quelli di reflux gastroesofagicu, sò cunsiderati prublemi distinti è, dunque, u diagnosticu deve esse sempre fattu da un gastroenterologu.
Cusì, per cunfirmà u reflux di bile, u duttore valuta i segni è i sintomi presentati da a persona, a storia di a salute è i testi chì aiutanu à verificà s'ellu ci hè reflux di bile in l'esofago, è l'endoscopia è l'impedenza esofagea ponu esse raccomandate.
Cause pussibili
U reflux di bile si faci quandu u sfintere esofagicu, chì separa l'esofago da u stomacu, ùn funziona micca currettamente, ciò chì pò accadere in conseguenza di complicazioni da chirurgia gastrica, chirurgia di a cistifellea o a presenza di ulcere in u stomacu.
In cundizioni nurmali, a bile hè prodotta da u fegatu è almacenata in a cistifellea, esse liberata quandu ci sò eritrociti è sostanze tossiche da eliminà è quandu ci hè grassu da degradà, in quale casu hè trasportatu in u duodenu è mischiatu cù l'alimentu cusì chì ci hè u prucessu di degradazione. Dopu, a valvula pilorica si apre è permette solu u passaghju di l'alimentu.
Tuttavia, in cunsequenza di e situazioni dighjà menzionate, a valvula ùn si chjude micca currettamente, ciò chì permette à a bile di ritornà à u stomacu è à l'esofago, dendu à u reflux di bile.

Cumu hè fattu u trattamentu
U reflux di bile hè curabile, ma u so trattamentu pò piglià più tempu è, per questa ragione, hè assai impurtante seguità e linee guida di u gastroenterologu currettamente.
U più cumunu hè chì i medicamenti indicati da u duttore sianu usati, cum'è l'acidu ursodeossicholicu, chì hè una sustanza chì aiuta à prumove a circulazione di a bile, riducendu cusì a frequenza è l'intensità di i sintomi. Tuttavia, altre droghe, cunnisciute cum'è scavenger di l'acidi biliari, ponu esse ancu indicati, chì si leganu à elli in l'intestinu, impedendu a so resorzione.
Tuttavia, quandu i sintomi ùn migliuranu micca cù l'usu di i medicinali, u gastroenterologu pò cunsigliallu di fà una chirurgia. In questa chirurgia, cunnisciuta cum'è chirurgia di bypass, u chirurgu crea una nova cunnessione per u drenaggiu di a bile in più in l'intestinu chjucu, bypassendu a bile da u stomacu.