Capite perchè i cambiamenti di temperatura ponu causà dolore
Cuntenutu
- 1. Diminuzione di u diametru di i vasi sanguini è di a cuntrazione musculare
- 2. Aumentata sensibilità di e terminazioni nervose di a pelle
- 3. Cambiamentu di a carica elettrica di l'aria
- 4. Cambiamentu d'umore
- Cumu allevà u dolore è l'incomodità
E persone più affettate da u dolore per via di cambiamenti improvvisi di temperatura, sò quelli chì anu un tipu di dolore crònicu cum'è fibromialgia, artrite reumatoide, artrosi, soffrenu di sinusite o emicrania, è ancu quelli chì anu subitu un tippu di chirurgia ortopedica nantu à a so mani, pedi, braccia o gambe, è sopratuttu quelli chì anu una protesi di platinu.
U dulore pò cumparisce o aggravassi ancu 2 ghjorni prima chì u clima cambiessi è ancu se a scienza ùn hè ancu stata capace di chjarificà quale hè a relazione trà e malatie croniche è i cambiamenti meteorologichi ci sò 4 ipotesi chì ponu spiegà stu fenomenu:
1. Diminuzione di u diametru di i vasi sanguini è di a cuntrazione musculare
In un cambiamentu improvvisu di temperatura, i vasi sanguigni diminuiscenu leggermente u so diametru è i musculi è e articolazioni tendenu à diventà più stretti in modu chì ci sia una temperatura adeguata è più sangue in l'organi, chì sò essenziali per a vita. Cù menu sangue è calore à l'estremità di u corpu, ogni toccu o colpu pò esse ancu più dulurosu è u situ di a cicatrice hè più ritrattu è i recettori di u dolore situati in e regioni più profonde di u corpu sò più sensibili è mandanu u stimulu di u dolore à u cervellu à u minimu stimulu.
2. Aumentata sensibilità di e terminazioni nervose di a pelle
Sicondu sta teoria, i cambiamenti bruschi di temperatura ci facenu più notevuli per u dolore perchè e terminazioni nervose situate in a pelle diventanu più sensibili è ancu u cambiamentu di u pesu di l'aria, cù l'arrivu di u fretu o di a pioggia, porta à un picculu gonfiore di e articulazioni, chì ancu s'ellu ùn si pò vede à ochju nudu, hè digià abbastanza per cunduce à l'aspettu o à l'aggravamentu di u dulore articulariu. Questa teoria pò ancu spiegà perchè quandu e persone si immergenu in profondità si lagnanu ancu di u listessu tippu di dolore, postu chì a pressione di l'acqua sottu u corpu hà u listessu effetti.
3. Cambiamentu di a carica elettrica di l'aria
Quandu vene u fretu o a pioggia, l'aria diventa più pesante è ci hè più elettricità statica è umidità in l'ambiente è, suppostamente, questu pò purtà à una piccula contrazione di i nervi periferichi, situati in i bracci, e gambe, e mani è i pedi. Questa cuntrazione, ancu se ùn hè micca facilmente percepita, pò lascià i nervi più ricettivi à ogni disagiu, facilitendu a stimolazione di u dolore.
4. Cambiamentu d'umore
In i ghjorni più freti è piovosi a ghjente tende à esse più calma, più penserosa è ancu più triste è più propensa à a depressione. Questi sentimenti facenu chì a persona sia più tranquilla, cù menu calore pruduttu da a cuntrazione musculare è una rigidità più grande in l'articuli è questi fattori cumminati ponu diminuisce a tolleranza à u dolore è dunque ogni picculu stimulu pò esse abbastanza per cumincià à fastidiu assai.
Cumu allevà u dolore è l'incomodità
U megliu modu per prevene l'iniziu o l'aggravamentu di u dolore chì si pone quandu u tempu si raffredda improvvisamente è chì ci hè una previsione di pioggia o tempesta d'estate, hè di mantene u corpu bè caldu, senza lasciarsi sente u fretu, è di mette un cumpressa calda nantu à l'articulazione dolorosa o in u situ di chirurgia.
Inoltre, hè impurtante restà attivi è in muvimentu perchè a cuntrazione musculare favurisce u calore è aumenta a temperatura di u corpu riscaldendu i musculi è e articulazioni diminuendu cusì u dolore.
Fighjate stu video per amparà à fà una cumpressa calda da avè sempre in casa, da aduprà quandu sente stu dulore: