Tuttu ciò chì avete bisognu di sapè nantu à u Morbillo
Cuntenutu
- Sintomi di morbillo
- Cause di morbillo
- U morbellu hè in aria?
- U rusulinu hè contagiosu?
- Diagnosticu di u morbillo
- Trattamentu per u morbillo
- Ritratti
- Morbellu in adulti
- Morbellu in i zitelli
- Période d'incubation pour le rougeole
- Tipi di morbillo
- Morbellu vs rusulella
- Prevenzione di u morbellu
- Vaccinazione
- Altri metudi di prevenzione
- Morbillo durante a gravidanza
- Prughjettu di morbillo
U morbellu, o rubeola, hè una infezzione virale chì parte da u sistema respiratoriu. Resta sempre una causa significativa di morte in u mondu, malgradu a dispunibilità di un vaccinu sicuru è efficace.
Ci hè stata circa 110.000 morti mundiali in relazione cù u morbillo in 2017, a maiò parte in i zitelli sottu à l'età di 5, secondu u. I casi di morbillo anu ancu aumentatu in i Stati Uniti in l'ultimi anni.
Amparate più nantu à i sintomi di u morbillo, cumu si diffonde, è cumu si pò prevene.
Sintomi di morbillo
I sintomi di u morbillo generalmente cumpariscenu prima in 10 à 12 ghjorni da l'esposizione à u virus. Includenu:
- tossu
- frebba
- nasu chì corre
- ochji rossi
- mal di gola
- macchie bianche in a bocca
Un’eruzione cutanea diffusa hè un segnu classicu di morbillo. Questa eruzione pò durà finu à 7 ghjorni è appare generalmente in 14 ghjorni da l'esposizione à u virus. Si sviluppa cumunemente in capu è si sparghje pianu pianu in altre parte di u corpu.
Cause di morbillo
U morbillo hè causatu da l'infezzione cù un virus di a famiglia di paramyxovirus. I virus sò minusculi microbi parassiti. Una volta chì site statu infettatu, u virus invade e cellule ospitanti è usa cumpunenti cellulari per compie u so ciclu di vita.
U virus di u morbellu infecta prima e vie respiratorie. Tuttavia, si diffonde eventualmente in altre parti di u corpu attraversu u sangue.
U morbillo hè cunnisciutu solu chì si trova in l'omu è micca in altri animali. Ci sò tippi genetichi cunnisciuti di morbillo, ancu se solu 6 circulanu attualmente.
U morbellu hè in aria?
U morbellu pò esse spargugliatu in l'aria da goccioline respiratorie è piccule particelle di aerosol. Una persona infetta pò liberà u virus in aria quandu tossisce o starnutisce.
Queste particule respiratorie ponu ancu stallassi nantu à oggetti è superfici. Pudete esse infettatu se vene in cuntattu cù un oggettu contaminatu, cum'è una maniglia di porta, è dopu toccu a faccia, u nasu o a bocca.
U virus di u morbillo pò campà fora di u corpu per più tempu di ciò chì si pò pensà. In realtà, pò rimanere infettivu in l'aria o in superfici finu à.
U rusulinu hè contagiosu?
U morbellu hè assai cuntagiosu. Ciò significa chì l'infezzione pò sparghje assai facilmente da persona à persona.
Una persona suscettibile esposta à u virus di u morbillo hà una probabilità di 90 per centu di infettassi. Inoltre, una persona infetta pò continuà à sparghje u virus in ogni locu trà 9 è 18 individui suscettibili.
Una persona chì hà u morbillo pò sparghje u virus à l'altri prima ancu di sapè ch'elli l'anu. Una persona infettata hè contagiosa per quattru ghjorni prima chì l'apparizione di l'eruzione caratteristica. Dopu chì a rash apparisce, sò sempre cuntagiosi per altri quattru ghjorni.
U principale fattore di risicu per piglià u morbellu hè micca vaccinatu. Inoltre, alcuni gruppi sò in un risicu più elevatu di sviluppà complicazioni da l'infezzione di u morbillo, cumprendu zitelli, persone cun un sistema immunitariu indebolitu è donne incinte.
Diagnosticu di u morbillo
Se suspettate chì avete u morbillo o sia statu espostu à qualchissia cù u morbillo, cuntattate subitu u vostru duttore. Puderanu evaluà è dirige induve esse vistu per determinà se avete l'infezzione.
I duttori ponu cunfirmà u morbellu esaminendu a vostra eruzione cutanea è verificendu i sintomi chì sò caratteristici di a malattia, cume macchie bianche in bocca, febbre, tosse è mal di gola.
Se suspettanu chì pudete avè u morbellu basatu annantu à a vostra storia è osservazione, u vostru duttore urdinerà un test di sangue per verificà u virus di u morbillo.
Trattamentu per u morbillo
Ùn ci hè trattamentu specificu per u morbellu. A differenza di l'infezioni batteriche, l'infezioni virali ùn sò micca sensibili à l'antibiotici. U virus è i sintomi spariscenu tipicamente in circa duie o trè settimane.
Ci sò alcune intervenzioni dispunibili per e persone chì puderanu esse state esposte à u virus. Queste ponu aiutà à prevene una infezzione o à diminuisce a so gravità. Includenu:
- un vaccinu contr'à u morbillo, datu in 72 ore dopu l'esposizione
- una dosa di proteine immune chjamata immunoglobulina, presa in sei ghjorni da l'esposizione
U vostru duttore pò raccomandà i seguenti per aiutavvi à recuperà:
- acetaminophen (Tylenol) o ibuprofen (Advil) per riduce a frebba
- riposu per aiutà à rinfurzà u vostru sistema immune
- assai fluidi
- un umidificatore per alleviare a tosse è u mal di gola
- supplementi di vitamina A
Ritratti
Morbellu in adulti
Ancu s’ellu hè spessu assuciatu à e malatie zitelline, l’adulti ponu ancu avè u morbellu. E persone chì ùn sò micca vaccinati sò in un risicu più altu di piglià a malatia.
Hè generalmente accettatu chì l'adulti nati durante o prima di u 1957 sò naturalmente immune à u morbillo. Hè perchè a vaccinazione hè stata licenziata per a prima volta in u 1963. Nanzu à quessa, a maiò parte di a ghjente era stata naturalmente esposta à l'infezzione da i so anni di adolescenza è hè diventata immune da u risultatu.
Sicondu a, e cumplicazioni gravi ùn sò micca solu più cumuni in i zitelli, ma ancu in adulti sopra l'età di 20 anni. Queste complicazioni ponu includere cose cum'è pneumonia, encefalite è cecità.
Sè vo site un adultu chì ùn hè micca statu vaccinatu o ùn hè micca sicuru di u so statutu di vaccinazione, duvete vede u vostru duttore per riceve a vaccinazione. Almenu una dosa di u vaccinu hè cunsigliata per l'adulti micca vaccinati.
Morbellu in i zitelli
U vaccinu contra u morbellu ùn hè micca datu à i zitelli finu à quandu sò almenu 12 mesi. Prima di riceve a so prima dosa di u vaccinu hè u tempu chì sò più vulnerabili à esse infettati da u virus di u morbillo.
I zitelli ricevenu qualchì prutezzione da u morbillo per via di l'immunità passiva, chì hè furnita da mamma à zitellu per mezu di a placenta è durante l'allattamentu.
Tuttavia, hà dimustratu chì sta immunità pò esse persa in pocu più di 2,5 mesi dopu a nascita o quandu u tempu di allattà hè interrotto.
I zitelli di menu di 5 anni sò più propensi à avè complicazioni per via di u morbillo. Queste ponu includere cose cum'è pneumonia, encefalite, è infezioni in l'arechja chì ponu causà perdita di uditu.
Période d'incubation pour le rougeole
U periodu d'incubazione di una malattia infettiva hè u tempu chì passa trà l'esposizione è quandu si sviluppanu i sintomi. U periodu d'incubazione per u morbillo hè trà 10 è 14 ghjorni.
Dopu à u periodu iniziale di incubazione, pudete cumincià à sperimentà sintomi inespecifici, cum'è frebba, tosse è nasu. L'eruzione cumincierà à sviluppà parechji ghjorni dopu.
Hè impurtante di ricurdà chì si pò ancu sparghje l'infezzione à l'altri per quattru ghjorni prima di sviluppà l'eruzione. Se pensate chì site statu espostu à u morbillo è ùn site micca vaccinatu, duvete cuntattà u vostru duttore u più prestu pussibule.
Tipi di morbillo
In più di un'infezzione classica di morbillo, ci sò ancu parechji altri tippi d'infezioni di morbillo chì si pò avè.
U morbillo atipicu si face in e persone chì anu ricevutu un vaccinu tombu contr'à u morbellu trà u 1963 è u 1967. Quandu sò esposti à u morbillo, sti individui falanu cun una malattia chì hà sintomi cum'è febbre alta, eruzione cutanea, è à volte pneumonia.
U morbellu mudificatu si face in e persone chì anu datu immunoglobulina post-esposizione è in i zitelli chì anu sempre qualchì immunità passiva. U morbillo mudificatu hè tipicamente più lieve cà un casu regulare di morbillo.
U morbellu emorragicu hè raramente segnalatu in i Stati Uniti. Provoca sintomi cum'è febbre alta, crisi è sanguinamenti in a pelle è e mucose.
Morbellu vs rusulella
Puderete avè intesu a rubèola chjamata "morbillo tedescu". Ma u morbellu è a rosolia sò in realtà causati da dui virus diversi.
A rubéola ùn hè micca cuntagiosa cum'è u morbellu. Tuttavia, pò causà cumplicazioni gravi se una donna sviluppa l'infezzione mentre hè incinta.
Ancu se diversi virus causanu u morbellu è a rosolia, sò ancu simili in parechji modi. I dui virus:
- pò esse spargugliatu in l'aria da tosse è starnutisce
- causanu frebba è un rash distintivu
- accadenu solu in l'omu
Sia u morbillo è a rosolia sò inclusi in i vaccini contr'à u morbillo-urti-rubella (MMR) è u rusulu-urti-rubella-varicella (MMRV).
Prevenzione di u morbellu
Ci sò uni pochi di modi per prevene di ammalassi cù u morbillo.
Vaccinazione
A vaccinazione hè u megliu modu per prevene u morbillo. Dui dosi di u vaccinu contra u morbillo sò efficaci per prevene l'infezzione da u morbillo.
Ci hè dui vaccini dispunibuli - u vaccinu MMR è u vaccinu MMRV. U vaccinu MMR hè una vaccinazione tri-in-unu chì pò prutege vi di u morbillo, di l'oreone è di a rosolia. U vaccinu MMRV prutege contra e listesse infezzioni cum'è u vaccinu MMR è include ancu prutezzione contra a varicella.
I zitelli ponu riceve a so prima vaccinazione à 12 mesi, o più prestu se viaghjanu à l'internaziunale, è a so seconda dosi trà l'età di 4 è 6. L'adulti chì ùn anu mai ricevutu una vaccinazione ponu dumandà a vaccinazione da u so duttore.
Alcuni gruppi ùn devenu micca riceve una vaccinazione contr'à u morbillo. Questi gruppi includenu:
- e persone chì anu avutu una reazione pricidenti periculosa per a vita à u vaccinu contra u morbellu o i so cumpunenti
- donne incinte
- individui immunocompromessi, chì ponu include persone cun HIV o AIDS, persone sottoposte à trattamentu di u cancheru, o persone in medicazione chì soppressenu u sistema immunitariu
L'effetti secundarii à a vaccinazione sò tipicamente lievi è spariscenu in pochi ghjorni. Puderanu include cose cum'è frebba è eruzione cutanea leve. In rari casi, u vaccinu hè statu ligatu à un bassu numeru di piastrine o crisi. A maiò parte di i zitelli è di l'adulti chì ricevenu un vaccinu contra u morbellu ùn anu micca effetti collaterali.
Qualchidunu crede chì u vaccinu contra u morbillo pò causà autismu in i zitelli. Di conseguenza, una intensa quantità di studiu hè stata dedicata à questu sughjettu durante parechji anni. Sta ricerca hà trovu chì ci hè trà vaccini è autismu.
A vaccinazione ùn hè micca solu impurtante per prutege voi è a vostra famiglia. Hè ancu impurtante per a prutezzione di e persone chì ùn ponu micca esse vaccinati. Quandu più persone sò vaccinate contr'à una malatia, hè menu prubabile di circulà in a pupulazione. Questu hè chjamatu immunità di a banda.
Per uttene l'immunità di e bande da u morbellu, circa a pupulazione deve esse vaccinata.
Altri metudi di prevenzione
Tutti ùn ponu riceve a vaccinazione contra u morbillo. Ma ci sò altri modi chì pudete aiutà à prevene a diffusione di u morbillo.
Sì sì suscettibile à l'infezioni:
- Praticate una bona igiene di e mani. Lavate e mani prima di manghjà, dopu aduprà u bagnu, è prima di tuccà a faccia, a bocca o u nasu.
- Ùn sparte micca articuli persunali cù e persone chì ponu esse malate. Questu pò includere cose cum'è utensili da manghjà, bicchieri di bevanda, è spazzole da denti.
- Evite di vene in cuntattu cù e persone chì sò malate
Sè site malatu di u morbillo:
- Stà in casa da u travagliu o a scola è altri lochi publichi finu à chì ùn site micca cuntagiosu. Questu hè quattru ghjorni dopu à u primu sviluppu di l'eruzione di u morbillo.
- Evite u cuntattu cù e persone chì ponu esse vulnerabili à l'infezzione, cum'è i zitelli troppu ghjovani per esse vaccinati è immunocompromessi.
- Copre u nasu è a bocca se avete bisognu di tossu o starnutisce. Eliminate subitu tutti i tessuti usati. Se ùn avete micca un tissutu dispunibule, starnutite in u torcu di u to govitu, micca in a manu.
- Assicuratevi di lavà e mani spessu è di disinfettà qualsiasi superfici o oggetti chì tocchi spessu.
Morbillo durante a gravidanza
E donne incinte chì ùn anu micca immunità à u morbellu devenu esse attenti à evità l'esposizione durante a so gravidanza. A falata cù u morbillo durante a vostra gravidanza pò avè effetti negativi negativi significativi nantu à a mamma è u fetu.
E donne incinte sò in un risicu aumentatu di cumplicazioni da u morbillo cum'è pneumonia. Inoltre, avè u morbillo durante a gravidanza pò purtà à e seguenti cumplicazioni di gravidanza:
- spurtivu
- travagliu preterminu
- pocu pesu di nascita
- mortu nativu
U morbillo pò ancu esse trasmessu da mamma à zitellu se a mamma hà u morbillo vicinu à a so data di partita. Questu hè chjamatu sarampulu congenitu. I zitelli cù u morbillo congenitu anu un'eruzione dopu a nascita o si sviluppanu unu pocu dopu. Sò in un risicu aumentatu di cumplicazioni, chì ponu minaccià a vita.
Sè site incinta, ùn avete micca immunità à u morbillo, è crede chì site statu espostu, duvete cuntattà subitu u vostru duttore. Ricivete una iniezione di immunoglobulina pò aiutà à prevene una infezzione.
Prughjettu di morbillo
U morbillo hà un bassu tassu di morte in i zitelli è in l'adulti sani, è a maiò parte di e persone chì cuntrattenu u virus di u morbillo si ripiglianu sanu. U risicu di cumplicazioni hè più altu in i gruppi seguenti:
- zitelli sottu à 5 anni
- adulti di più di 20 anni
- donne incinte
- e persone cun un sistema immunitariu indebolitu
- individui chì sò malnutriti
- e persone cun una carenza di vitamina A
Circa da e persone cun u morbillo sperimentanu una o più complicazioni. U morbillo pò purtà à cumplicazioni periculose per a vita, cum'è pneumonia è infiammazione di u cervellu (encefalite).
Altre complicazioni associate à u morbillo ponu include:
- infezzione di l'arechja
- bronchite
- croup
- diarrea severa
- cecità
- cumplicazioni di gravidanza, cum'è l'abortu o u travagliu prematuru
- panencefalite sclerosante subacuta (SSPE), una rara cundizione degenerativa di u sistema nervosu chì si sviluppa anni dopu l'infezzione
Ùn pudete micca piglià u morbellu più d'una volta. Dopu avè avutu u virus, site immune per a vita.
Tuttavia, u morbillo è e so cumplicazioni putenziali sò prevenibili cù a vaccinazione. A vaccinazione ùn solu prutegge voi è a vostra famiglia, ma impedisce ancu chì u virus di u morbillo circuli in a vostra cumunità è affettanu quelli chì ùn ponu micca esse vaccinati.