Imaging per risonanza magnetica: cosa hè, à chì serve è cumu si face
Cuntenutu
A risonanza magnetica (MRI), cunnisciuta ancu cum'è risonanza magnetica nucleare (RMN), hè un esame di stampa capace di mustrà e strutture interne di l'organi cun definizione, essendu impurtante per diagnosticà vari prublemi di salute, cume aneurismi, tumori, cambiamenti in l'articuli o altre ferite à l'organi interni.
Per fà l'esame, una grande macchina hè aduprata, chì crea immagini in alta definizione di l'organi interni cù l'usu di un campu magneticu, chì face agità e molecule di u corpu, catturate da u dispositivu è trasferite in un urdinatore. L'esame dura circa 15 à 30 minuti è, nurmalmente, nisuna preparazione hè necessaria, ancu se pò esse necessariu aduprà un cuntrastu, in certi casi, per mezu di l'iniezione di u medicamentu attraversu a vena.
Macchina MRI
Immagine di risonanza magnetica di u cranu
Per chì ghjè
A risonanza magnetica hè indicata in i seguenti casi:
- Identificà e malatie neurologiche, cume Alzheimer, tumore cerebrale, sclerosi multipla o ictus, per esempiu;
- Fighjate infjammazione o infezioni in u cervellu, nervi o articulazioni;
- Diagnosticate e ferite musculoskeletitiche, cume tendinite, ferite di ligamenti, cisti, cume u cisti di Tarlov o l'ernie di discu, per esempiu;
- Identificà masse o tumori in l'organi di u corpu;
- Osservate cambiamenti in i vini sanguini, cume aneurismi o coaguli.
Hè necessariu piglià alcune precauzioni prima di fà questu esame, postu chì ùn pò esse alcunu tipu di materiale metallicu vicinu à u campu magneticu di u dispositivu, cume forcine, occhiali o dettagli di vestiti, evitendu cusì l'accidenti. Per questa stessa ragione, stu test hè contraindicatu per e persone chì anu impiantatu in u corpu qualsiasi tippu di protesi, pacemaker o spilli metallichi.
In più di a bona qualità di l'imaghjini furmate da a risonanza magnetica, un altru vantaghju hè u non usu di a radiazione ionizante per ottene i risultati, diversamente da a tomografia computerizzata. Capite à chì serve è quandu hè necessaria una scansione CT.
Cumu hè fattu
L'imaging per risonanza magnetica dura generalmente trà 15 à 30 minuti, è pò durà finu à 2 ore secondu a zona da esaminà. Per questu, hè necessariu restà in u dispositivu chì emette u campu magneticu, è ùn face male, tuttavia, hè assai impurtante ùn movesi micca durante stu periodu, postu chì qualsiasi muvimentu pò alterà a qualità di l'esame.
In e persone chì ùn ponu stà fermi, cum'è i zitelli, e persone cù claustrofobia, demenza o schizofrenia, per esempiu, pò esse necessariu di fà u test cù sedazione per induce u sonnu, altrimente u test pò esse micca efficace.
Inoltre, in certi casi, pò esse necessariu applicà un cuntrastu in a vena di u paziente, cum'è u Galliu, chì hè un modu per causà una definizione più grande di l'imaghjini, principalmente per visualizà l'organi o i vini sanguini.
Tipi di RM
I tippi di MRI dipende da u situ interessatu, u più cumunu di i quali include:
- Stampa di risonanza magnetica di u bacinu, di l'addome o di u pettu: serve per diagnosticà tumori o massi in organi cum'è utru, intestinu, ovari, prostata, vescica, pancreas o core, per esempiu;
- Stampa di risonanza magnetica di u cranu: aiuta à valutà malformazioni cerebrali, sanguinamentu internu, trombosi cerebrale, tumori cerebrali è altri cambiamenti o infezioni in u cervellu o i so vasi;
- MRI spine: aiuta à diagnosticà i prublemi in a spina dorsale è a medula spinale, cume tumori, calcificazioni, ernie o frammenti ossi, dopu e fratture - Vede cumu identificà l'artrosi in a spina, per esempiu;
- MRI di articulazioni, cum'è spalla, ghjinochju o caviglia: serve per valutà i tessuti molli in l'articulu, cum'è a bursa, tendini è ligamenti.
A risonanza magnetica hè, dunque, un eccellente esame per osservà e parti morbide di u corpu, tuttavia, ùn hè di solitu indicatu per osservà lesioni in regioni rigide, cume l'osse, essendu, in questi casi, esami cume a radiografia o tomografia computata più indicata., per esempiu.