Cosa hè a Retosigmoidoscopia, à chì serve è cumu si face
Cuntenutu
A Retosigmoidoscopia hè un esame indicatu per visualizà cambiamenti o malatie chì affettanu a parte finale di u grossu intestinu. Per a so realizazione, un tubu hè introduttu per l'anu, chì pò esse flessibile o rigidu, cù una fotocamera in punta, capace di rilevà lesioni, polipi, fochi di sangu o tumori, per esempiu.
Malgradu esse un esame simile à a colonoscopia, a rectosigmoidoscopia si distingue in quantu visualizza solu u rittu è u colonu sigmoide, currispondendu, in media, à l'ultimi 30 cm di l'intestinu. Ùn richiede ancu un lavatu intestinale cumpletu o sedazione, cum'è in colonoscopia. Scuprite à chì serve è cumu si preparanu per a colonoscopia.
Per chì ghjè
Rectosigmoidoscopia hè capace di valutà a mucosa di a parte finale di l'intestinu, identificendu lesioni o qualsiasi cambiamenti in questa regione. Pò esse indicatu per e situazioni seguenti:
- Verificate a presenza di una massa rettale o tumore;
- Traccia u cancheru culettale;
- Osservate a presenza di diverticuli;
- Identificà è circà a causa di a colite fulminante. Capite ciò chì hè a colite è ciò chì pò causà;
- Scopre a fonte sagnante;
- Osservate s'ellu ci sò cambiamenti chì si correlanu cù cambiamenti in l'abitudini intestinali.
Oltre à vede cambiamenti attraversu a fotocamera, durante a rettosigmoidoscopia hè ancu pussibule di fà biopsie, affinchì ponu esse analizate in laburatoriu è cunfirmatu u cambiamentu.
Cumu hè fattu
L'esame di rettosigmoidoscopia pò esse fattu in ambulatoriu o in ospedale. A persona hà bisognu à esse stesa nantu à una barella, à u latu sinistro è cù e gambe flette.
Ùn hè micca necessariu di fà sedazione, perchè ancu se hè scomodu, ùn hè micca un esame dolorosu. Per fà lu, u duttore introduce un dispositivu attraversu l'anu, chjamatu rettosigmoidoscopiu, cun un diametru di circa 1 ditu, chì pò esse di 2 tippi diversi:
- Duru, hè un dispusitivu metallicu è fermu, chì cuntene una camera à a punta è una fonte di luce per osservà u percorsu, pudendu fà biopsie;
- Flessibile, hè un dispositivu più mudernu, regolabile, chì cuntene ancu una fotocamera è una fonte di luce, ma hè più praticu, menu scomudu è hè capace di piglià fotografie di u percorsu, in più di biopsie.
E duie tecniche sò efficaci è capaci di identificà è trattà i cambiamenti, è ponu esse scelte secondu l'esperienza di u duttore o a dispunibilità in l'uspidale, per esempiu.
L'esame dura circa 10 à 15 minuti, ùn ci hè bisognu di stà in l'uspidale è hè dighjà pussibule di vultà à u travagliu u listessu ghjornu.
Cumu hè a preparazione
Per a rectosigmoidoscopia, u dighjunu o una dieta speciale ùn hè micca necessariu, ancu se hè cunsigliatu di manghjà cibu leggeru u ghjornu di l'esame per evità di sentesi male.
Tuttavia, hè raccomandatu di pulì a fine di l'intestinu grossu per facilità a visualizazione di l'esame, introducendu un suppositorio di glicerina o un clistere di flotta, circa 4 ore prima, è ripetendu 2 ore prima di l'esame, cum'è serà guidatu da u duttore.
Per fà l'enema di a flotta, di solitu hè raccomandatu d'introduce u medicamentu attraversu l'anu è aspettà circa 10 minuti, o u più longu pussibule senza evacuà. Amparate cumu fà a flotta enema in casa.