: chì hè, sintomi è malatie principali
Cuntenutu
- Sintomi di infezzjoni da Rickettsia sp.
- Principali malatie
- 1. Febbra maculata
- 2. Tifus epidemicu
- Cumu hè u trattamentu
U Rickettsia currisponde à un genaru di batteri gram-negativi chì ponu infettà pidocchi, zecche, acari o pulci, per esempiu. Sì sti animali mordenu e persone, ponu trasmette stu batteriu, cù u sviluppu di malatie secondu e spezie d'animali. Rickettsia è l'artropudu rispunsevule per a trasmissione, cum'è a frebba maculata è u tifu.
Stu batteriu hè cunsideratu un microorganismu intracellulare ubligatoriu, vale à dì, si pò sviluppà è multiplicà solu in e cellule, ciò chì pò purtà à l'apparizione di sintomi gravi s'ellu ùn hè micca identificatu è trattatu rapidamente. E spezie principali di Rickettsia chì infettanu è causanu malatie in e persone sò i Rickettsia rickettsii, Rickettsia prowazekii è Rickettsia typhi, chì sò trasmessi à l'omu per mezu di un artropodu chì si nutrisce di sangue.
Sintomi di infezzjoni da Rickettsia sp.
Sintomi di infezzjoni da Rickettsia sp. sò simuli è in i primi stadii di a malatia sò di solitu inespecifici, i principali sò:
- Febbra alta;
- Mal di testa intensu è custante;
- Aspettu di macchie rosse nantu à u troncu è l'estremità;
- Malessere generale;
- Stanchezza eccessiva;
- Debbulezza.
In i casi i più gravi, ci pò ancu esse una crescita di u fegatu è di a milza, pressione diminuita, rene, prublemi gastrointestinali è respiratorii, è pò esse arrestu respiratoriu è, di cunsiguenza, a morte s'ella ùn hè trattata è identificata rapidamente.
Principali malatie
Malatie causate da batteri di u genaru Rickettsia sp. sò trasmessi per via di u cuntattu cù e feci da zecche infettate, pulci o pidochji o per via di a so saliva quandu mordenu e persone, sta forma di trasmissione essendu più cumuna. E malatie principali sò:
1. Febbra maculata
A frebba maculata hè causata da u morsu di a stella zecca infettata da i batteri Rickettsia rickettsii, chì ghjunghje à a circulazione sanguigna di a persona, si sparghje per u corpu è entre in e cellule, sviluppendu si è multiplicendu è cunducendu à l'apparizione di sintomi, chì piglianu trà 3 è 14 ghjorni per apparì.
A frebba maculata hè a più cumuna durante i mesi di ghjugnu à uttrovi, chì hè quandu e zecche sò più attive, è ponu esse trasmesse per tuttu u so ciclu di vita, chì dura trà 18 è 36 mesi.
Hè impurtante chì a frebba maculata sia identificata è trattata appena si presentanu suspetti o sintomi di a malattia, in modu chì ci sia una probabilità più grande di guarigione è un risicu riduttu di cumplicazioni, cum'è infiammazione cerebrale, paralisi, insufficienza respiratoria o insufficienza renale, esempiu. Amparate più nantu à a frebba maculata.
2. Tifus epidemicu
U tifu epidemicu hè ancu causatu da batteri Rickettsia sp., È pò esse trasmessu da u pidochju, in u casu di Rickettsia prowazekii, o da a pulga, in u casu di Rickettsia typhi. I sintomi di solitu cumpariscenu trà 7 è 14 ghjorni dopu l'infezzione da a batteria è di solitu 4 à 6 ghjorni dopu à u primu sintomu apparsu, hè cumunu avè macchie è eruzioni cutanee chì si sparghjenu rapidamente in tuttu u corpu.
Cumu hè u trattamentu
Trattamentu per infezioni da Rickettsia sp. si face cù antibiotici, di solitu Doxycycline o Chloramphenicol, chì devenu esse adupratu secondu e indicazioni di u duttore ancu s'ellu ùn ci sò più sintomi. Hè cumunu chì circa 2 ghjorni dopu à l'iniziu di u trattamentu a persona mostri dighjà miglioramenti, tuttavia hè raccomandatu di continuà à aduprà l'antibioticu per evità a recidiva di a malattia o a resistenza.