Cumu sapè se hè rinite di u zitellu è chì trattamentu
Cuntenutu
- Principali sintomi
- Cumu cunfirmà u diagnosticu
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Cumu prevene a rinite da a ricurrenza
A rinite hè una infiammazione di u nasu di u zitellu, chì i so sintomi principali sò un nasu sbuffulatu è un nasu seccu, in più di esse pruriginosa è irritante. Cusì, hè assai cumunu per u zitellu di tene sempre a manu à u nasu è d'esse più irritatu di u normale.
In generale, a rinite hè causata da un'allergia à parechji allergeni chì si trovanu in u fiatu, cum'è a polvera, i peli d'animali o u fumu, è chì venenu in cuntattu cù u corpu di u zitellu per a prima volta, generendu una pruduzzione esagerata di istamina, una sustanza chì hè respunsabule di causà inflammazioni è l'apparizione di sintomi allergii.
In a maiò parte di i casi, ùn hè necessariu nisun tippu specificu di trattamentu, hè cunsigliatu solu per mantene una idratazione adatta è evità l'esposizione à ambienti più inquinati.
Principali sintomi
I sintomi più cumuni chì indicanu rinite in u zitellu sò:
- Nasu seccu intensu è nasu stufatu;
- Starnutimentu frequenti;
- Strofinate e mani nantu à u nasu, l'ochji o l'arechje;
- Tosse custante;
- Rossu mentre dorme.
A causa di u cunfortu causatu da a rinite, hè cumunu per u zitellu esse più irritabile, ùn vulendu micca ghjucà è pienghje spessu. Hè ancu pussibule chì u criaturu abbia menu vuluntà di manghjà è chì si svegliessi parechje volte durante a notte.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
U megliu modu per cunfirmà a rinite di u zitellu hè di cunsultà un pediatra per valutà i sintomi, tuttavia, u duttore pò cunsiglià à un allergistu se identifica chì a rinite hè causata da una allergie più grave è cronica.
In più d'andà à u pediatricu quandu i sintomi si presentanu, hè ancu assai impurtante di cunsultà u duttore ogni volta chì ci hè qualchì cambiamentu in u cumpurtamentu di u zitellu, sia di ghjornu sia di notte.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per a rinite allergica in u zitellu pò piglià assai tempu, postu chì hè necessariu scopre ciò chì causa a malattia, ma per alleviare i sintomi, i genitori ponu:
- Offre acqua parechje volte à ghjornu, ma solu s'ellu ùn hè più allattatu esclusivamente à u senu, per fluidificà e secrezioni, facilità a so rimuzione è impedisce a so accumulazione in e vie aeree;
- Evite di espone u vostru zitellu à pussibule sustanzi allergii, cume peli d'animali, polline, fumu;
- Veste u zitellu solu cù robba lavata, perchè i vestiti chì sò stati dighjà aduprati, soprattuttu per sorte in strada, ponu cuntene vari tippi di sostanze;
- Evite asciugà a ropa di i zitelli fora di a casa, perchè pò piglià substanze allergiche;
- Pulizia di u nasu di u zitellu cù salina. Eccu cumu fà bè;
- Fate nebulizzazioni cù salina à u zitellu.
In ogni casu, se i sintomi sò sempre assai intensi, u pediatre pò cunsiglià l'usu di droghe antihistaminiche, cum'è difenidramina o idrossizina, chì devenu esse aduprate solu cù cunsiglii medichi.
Inoltre, alcuni spray nasali cù sustanzi antiinflamatori o corticosteroidi ponu ancu esse raccomandati per alcuni casi.
Cumu prevene a rinite da a ricurrenza
Per prevene a rinite da a ripetizione, ci sò alcune precauzioni chì pudete piglià in casa, cume:
- Evite aduprà tappeti o tende;
- Pulite i mobuli è i pavimenti ogni ghjornu cù acqua calda è un pannu umidu pulitu;
- Evite mobuli inutili;
- Mantene i libri è riviste in l'armadiu per evità l'accumulazione di polvere, è ancu animali ripieni;
- Ùn fumate micca in casa è in vittura;
- Cambia tutti i linzoli ogni ghjornu;
- Mantene a casa ben ventilata;
- Ùn avè animali in a casa;
- Evite passeghjate in parchi è giardini in autunno è primavera.
Stu tipu di cura pò ancu aiutà à prevene è calmà i sintomi di altri prublemi respiratorii, cum'è l'asma o a sinusite, per esempiu.