Rinoplastia: cumu si face è cumu hè a recuperazione
Cuntenutu
A Rinoplastia, o chirurgia plastica di u nasu, hè una prucedura chirurgica chì si face a maiò parte di u tempu per scopi estetichi, vale à dì, per migliurà u prufilu di u nasu, cambià a punta di u nasu o diminuisce a larghezza di l'ossu, per esempiu, è fà a faccia più armoniosa. Tuttavia, a rinoplastia pò ancu esse fatta per migliurà a respirazione di a persona, è di solitu hè eseguita dopu a chirurgia per u settu deviatu.
Dopu a rinoplastia hè impurtante chì a persona abbia qualchì cura per chì a guarigione avvenga currettamente è e complicazioni sò evitate. Dunque, si raccomanda à a persona di seguità tutte e raccomandazioni di u chirurgu plasticu, cume evità sforzi è aduprà u medicamentu per un tempu stabilitu.
Quandu hè indicatu è cumu si face
A rinoplastia pò esse realizata sia per scopi estetichi sia per migliurà a respirazione, ghjè per quessa hè generalmente eseguita dopu a correzione di u settu deviatu. A rinoplastia pò esse realizata per parechji scopi, cum'è:
- Diminuisce a larghezza di l'ossu nasale;
- Cambia a direzzione di a punta di u nasu;
- Migliurà u prufilu di u nasu;
- Cambia a punta di u nasu;
- Riduce e narici grandi, larghe o rovesciate,
- Inserite innesti per correzioni di l'armunia facciale.
Prima di rializà a rinoplastia, u duttore ricumanda di fà testi di laburatoriu è pò indicà a sospensione di qualsiasi medicamentu chì a persona pò usà, chì in questu modu hè pussibule di verificà s'ellu ci sò e controindicazioni è a sicurezza di a persona hè garantita.
A rinoplastia pò esse fatta sia in anestesia generale sia in anestesia lucale, principalmente, è, da u mumentu in cui l'anestesia entra in vigore, u duttore face un tagliu in u nasu o in u tissutu trà e narici per alzà u tessutu chì copre u nasu è cusì, u a struttura di u nasu pò esse rimudellata secondu i desideri di a persona è u pianu di u duttore.
Dopu a ristrutturazione, l'incisioni sò chjose è un medicamentu hè fattu cù gesso è tampone Micropore per sustene u nasu è facilità a ripresa.
Cumu hè a recuperazione
A recuperazione da a rinoplastia hè relativamente simplice è dura una media di 10 à 15 ghjorni, essendu necessariu chì a persona fermi cù u visu fasciata in i primi ghjorni per chì u nasu sia supportatu è prutettu, facilitendu a guarigione. Hè nurmale chì durante u prucessu di ricuperazione a persona senti dulore, fastidiu, gonfiore in faccia o scurazione di u locu, tuttavia questu hè cunsideratu nurmale è di solitu sparisce à u mumentu di a guarigione.
Hè impurtante chì durante u periodu di recuperu a persona ùn sia micca esposta à u sole assai spessu, per evità di macchie a pelle, dorme cù a testa sempre alzata, ùn portate micca occhiali da sole è evitate di fà sforzi per circa 15 ghjorni dopu a chirurgia o finu à a liquidazione medica .
U duttore pò raccomandà l'usu di antidolorifici è anti-infiammatori dopu a chirurgia per alleviare u dolore è l'inconfortu, chì devenu esse aduprati da 5 à 10 ghjorni o secondu a raccomandazione di u duttore. In generale, a recuperazione di rinoplastia dura trà 10 è 15 ghjorni.
Possibili complicazioni
Cum'ellu hè una prucedura chirurgica invasiva è hè effettuata sottu anestesia generale o lucale, ci ponu esse alcune complicazioni durante o dopu a procedura, ancu se ùn hè micca frequente. I principali cambiamenti pussibuli in a rinoplastia sò a rumpitura di picculi vasi in u nasu, a presenza di cicatrici, cambiamenti in u culore di u nasu, intorpidimentu è asimmetria di u nasu.
Inoltre, infezioni, cambiamenti di e vie aeree per u nasu, perforazione di u septum nasale, o complicazioni cardiache è pulmonari ponu accade. Tuttavia, queste complicazioni ùn si presentanu micca in tutti è ponu esse risolte.
Per evità cumplicazioni, hè pussibule rimudellà u nasu senza avè da esse sottumessu à una chirurgia plastica, chì pò esse fatta cù u truccu o aduprendu furmatori di nasu, per esempiu. Vede di più nantu à cume rimodellà u nasu senza chirurgia plastica.