Cumu Sembra Rubeola (Morbillo)?
Cuntenutu
- I primi segni
- I spot di Koplik
- L'eruzione di u morbillo
- U tempu di guarisce
- Cumplicazioni di morbillo
- Puntura
- Encefalite
- Altre infezioni cù eruzioni cutanee
- Trascendendu u morbellu
Cosa hè a rubeola (morbillo)?
Rubeola (morbillo) hè un'infezzione causata da un virus chì cresce in e cellule chì rivestenu a gola è i pulmoni. Hè una malatia assai cuntagiosa chì si sparghje per l'aria ogni volta chì qualchissia chì hè infettatu tossisce o starnutisce. E persone chì piglianu u morbellu sviluppanu sintomi cum'è febbre, tosse è nasu chì cola. Un rash telltale hè u segnu distintivu di a malatia. Se u morbellu ùn hè micca trattatu, pò purtà à cumplicazioni cum'è infezzione di l'arechja, pulmonite è encefalite (infiammazione di u cervellu).
I primi segni
Da sette à 14 ghjorni dopu à esse infettatu da u morbellu, appareranu i vostri primi sintomi. I primi sintomi si sentenu cum'è un raffreddore o una grippa, cun febbre, tosse, nasu seccu è mal di gola. Spessu l'ochji diventanu rossi è runny. Trè à cinque ghjorni dopu, una rash rossa o marrone rossu si forma è si sparghje in u corpu da a testa à u pede.
I spot di Koplik
Dui à trè ghjorni dopu avè nutatu i primi sintomi di u morbillo, pudete cumincià à vede piccule macchie in a bocca, in tutte e guance. Sti lochi sò di solitu rossi cù centri turchinu-bianchi. Sò chjamati spot di Koplik, chjamati pè u pediatre Henry Koplik chì hà primu discrittu i primi sintomi di u morbellu in u 1896. I spot di Koplik devenu svanisce mentre l'altri sintomi di u morbillo spariscenu.
L'eruzione di u morbillo
L'eruzione di u morbellu hè di culore rossu o rossu rossu. Cumencia nantu à a faccia è travaglia per u corpu in pochi ghjorni: da u collu à u troncu, i bracci è e gambe, finu à chì finalmente ghjunghje à i pedi. À a fine, coprirà tuttu u corpu cù macchie di colpi di culore. L'eruzione dura per cinque o sei ghjorni in tuttu. E persone immunocomprumesse puderebbenu micca avè l'eruzione.
U tempu di guarisce
Ùn ci hè micca un trattamentu veru per u morbillo. Qualchì volta u vaccinu contra u morbellu, i parotidi è a rosolia (MMR) in i primi trè ghjorni dopu esse espostu à u virus pò prevene a malatia.
U megliu cunsigliu per e persone chì sò dighjà malate hè di ripusà è di dà à u corpu u tempu di ricuperà. Stà cunfortu bevendu assai liquidi è pigliendu acetaminofene (Tylenol) per a frebba. Ùn date micca l'aspirina à i zitelli, per via di u risicu per una cundizione rara ma seria chjamata sindrome di Reye.
Cumplicazioni di morbillo
Circa u 30 per centu di e persone chì piglianu u morbillo sviluppanu complicazioni cum'è pneumonia, infezioni à l'ore, diarrea è encefalite, secondu u. A pneumonia è l'encefalite sò duie complicazioni gravi chì puderebbenu necessità d'uspitalisazione.
Puntura
A pneumonia hè una infezzione di i pulmoni chì provoca:
- frebba
- dulore di pettu
- difficultà per respirà
- tosse chì pruduce mucus
E persone chì u sistema immunitariu hè statu indebulitu da un'altra malattia ponu avè una forma ancu più periculosa di pneumonia.
Encefalite
Circa unu di ogni 1,000 zitelli cù u morbillo svilupperà gonfiore di u cervellu chjamatu encefalite, secondu u. A volte l'encefalite principia subitu dopu à u morbellu. In altri casi, ci vole mesi à emergere. L'encefalite pò esse assai seria, purtendu à cunvulsioni, sordità è ritardu mentale in i zitelli. Hè ancu periculosu per e donne incinte, pruvucendu li à dà a nascita troppu prestu o à avè un criaturu natu sottu pisu.
Altre infezioni cù eruzioni cutanee
Rubeola (morbillo) hè spessu cunfusa cù roseola è rubella (morbillo tedescu), ma queste trè cundizioni sò diverse. A morbella produce una eruzione rossa maculata chì si sparghje da u capu à u pede. A Roseola hè una cundizione chì tocca i zitelli è i zitelli. Provoca una eruzione cutanea nantu à u troncu, chì si sparghje à l'armi superiori è à u collu è si svanisce in pochi ghjorni. A rubella hè una malatia virale cun sintomi cumpresi una eruzione cutanea è frebba chì duranu dui o trè ghjorni.
Trascendendu u morbellu
I sintomi di u morbillo sparisce spessu in u listessu ordine in u quale sò nati per a prima volta. Dopu qualchì ghjornu, l'eruzione deve cumincià à svanisce. Pò lascià daretu un culore brunasgiu nantu à a pelle, è ancu qualchì pelatura. A frebba è l'altri sintomi di u morbellu si ritruveranu è voi - o u vostru zitellu deve cumincià à sentesi megliu.