Ciò chì pò causà cattivu fiatu in u zitellu
Cuntenutu
- 1. Bocca asciutta
- 2. Povira igiene orale
- 3. Aduprate un dentifriciu inadeguatu
- 4. Manghjate cibi à forte prufume
- 5. Infezioni respiratorii è di a gola
- Quandu andà à u pediatricu
Ancu se u cattivu rispiru hè più cumunu in l'adulti per via di una cattiva igiene orale, pò accade ancu in i zitelli, essendu causatu da parechji prublemi chì vanu da l'alimentazione à a bocca secca o infezioni respiratorie, per esempiu.
Tuttavia, una scarsa igiene hè ancu una di e cause maiò di u cattivu rispiru perchè, ancu se i zitelli ùn anu ancu denti, ponu sviluppà i stessi batteri chì l'adulti facenu nantu à i denti, ma nantu à a lingua, guance è gengive.
Cusì, u megliu modu per eliminà u cattivu rispiru in u zitellu hè di avè una igiene orale adeguata è, s'ellu ùn migliora, hè cunsigliatu di cunsultà u pediatra per identificà s'ellu ci hè qualchì prublema di salute, inizendu u trattamentu adattatu se necessariu. Vede cumu duvete fà l'igiene orale di u zitellu in a manera bona.
Alcune di e cause più frequenti di cattivu fiatu in u zitellu includenu:
1. Bocca asciutta
I zitelli sò più propensi à dorme cù a bocca appena aperta, cusì a so bocca hè facilmente asciutta per via di u flussu d'aria frequente.
Cusì, e gocce di latte è di frammenti alimentari ponu asciugà è lascià i zuccherini attaccati à e gengive, permettendu u sviluppu di batteri è funghi, chì in più di pruvucà ferite in bocca, causanu cattivu fiatu.
Cosa da fà: una igiene orale adeguata deve esse mantenuta, soprattuttu dopu allattà o alimentà u zitellu, evitendu cusì l'accumulazione di gocce di latte chì ponu asciugassi quandu u zitellu hà a bocca aperta. Un altru modu simplice per alleviare u prublema hè di offre à u zitellu un pocu d'acqua dopu u latte.
2. Povira igiene orale
Ancu se i denti cumincianu à apparisce solu intornu à l'età di 6 o 8 mesi, a verità hè chì l'igiene orale deve esse fatta da a nascita, perchè ancu s'ellu ùn ci sò denti, i batteri ponu stallassi in a bocca di u zitellu, causendu cattivu respiru è prublemi orali, cum'è tordulu o cavità.
Cosa da fà: duvete pulisce a bocca di u zitellu cù un pannu umidu o una gasa, almenu duie volte à u ghjornu, finu à chì i primi denti apparsu. Dopu a nascita di i denti, si consiglia di aduprà una spazzola dolce è pasta adatta à l'età di u zitellu.
3. Aduprate un dentifriciu inadeguatu
In certi casi, u cattivu fiatu pò esce ancu quandu si faci l'igiene curretta è questu pò accadere perchè ùn si usa micca a pasta adatta.
Generalmente, e paste per i zitelli ùn devenu micca cuntene chimichi, tuttavia, alcune ponu avè laurilsulfatu di sodiu in a so cumpusizione, una sustanza chì hè aduprata per creà sciuma è chì pò purtà à a secchezza di a bocca è à l'apparizione di piccule ferite. Cusì, stu tipu di pasta pò spessu facilità u sviluppu di i batteri è, di cunsiguenza, u cattivu rispiru.
Cosa da fà: evità l'usu di dentifrici chì cuntenenu Sodium Lauryl Sulfate in a so composizione, dendu preferenza à dentifrici neutri chì producenu poca schiuma.
4. Manghjate cibi à forte prufume
U cattivu fiatu pò ancu nasce quandu si principia à intruduce novi alimenti à u vostru zitellu, soprattuttu quandu si usa l'agliu o a cipolla per preparà un alimentu per zitelli. Questu accade perchè, cum'è in l'adulti, questi alimenti lascianu un odore intensu in bocca, peghju u respiru.
Cosa da fà: evite micca aduprà stu tipu di alimentu spessu in a preparazione di i pasti di u zitellu è avè sempre una igiene orale adeguata dopu i pranzi.
5. Infezioni respiratorii è di a gola
Infezioni respiratorii è di a gola, cum'è sinusite o tonsillite, ancu s'elle sò una causa più rara, ponu ancu causà u sviluppu di u cattivu rispiru, chì di solitu hè assuciatu à altri sintomi cum'è nasu chì cola, tosse o frebba, per esempiu.
Cosa da fà: se si sospetta un'infezzione o se u cattivu fiatu ùn si ne và dopu à l'igiene curretta di a bocca di u zitellu, hè cunsigliatu d'andà à u pediatra per identificà a causa è principià u trattamentu adattu.
Quandu andà à u pediatricu
Hè ricumandatu per andà à u pediatricu quandu u zitellu hà:
- Febbra sopra à 38ºC;
- Aspettu di placche bianche in bocca;
- Sangue sanguinante;
- Pèrdita di l'appetite;
- Perda di pesu senza ragione apparente.
In questi casi, u zitellu pò esse sviluppatu una infezzjoni, cusì u pediatre pò prescrive un antibioticu per cancellà l'infezzione è altri rimedii per alleviare i sintomi.