Tè Salvia: à chì serve è cumu si beie
Cuntenutu
- Per chì ghjè
- Cumu aduprà
- 1. Tè di salvia
- 2. Tintura
- Possibili effetti collaterali
- Quale ùn deve micca aduprà
A salvia, cunnisciuta ancu cum'è salvia, hè una pianta medicinali cù u nome scientificu Salvia officinalis, chì hà l'aspettu d'un arbustulu, cù foglie grisgiche vellutate vellutate è fiori turchini, rosa o bianchi chì cumpariscenu d'estate.
Sta pianta medicinale pò esse usata per via orale, per trattà casi di sudazione intensa o prublemi gastrointestinali è per applicazione topica in lesioni è infiammazioni di a pelle, bocca è gola.
Per chì ghjè
Salvia hà indicazioni pruvate in e situazioni seguenti:
- Disturbi funziunali di u tractu gastrointestinali, cum'è difficultà à a digestione, eccessu di gasi intestinali o diarrea, per via di a so azzione stimulante di u sistema gastrointestinale;
- Sudazione eccessiva, per via di e prupietà chì inibiscenu u sudore;
- Inflammazione in a mucosa di a bocca è di a faringe è di e lesioni di a pelle, per via di e so proprietà antimicrobiche, antiinfiammatorie è curative;
- Mancanza di appetitu, per via di e so proprietà stimulanti di l'appetite.
Sta pianta pò esse aduprata à bocca o appiicata à a pelle.
Cumu aduprà
Sage pò esse adupratu per preparà i tè o per tinture, unguenti o lozioni digià preparati.
1. Tè di salvia
Ingredienti
- 1 cucchiaia di foglie di salvia;
- 1 tazza d'acqua bullente.
Modu di preparazione
Pour una tazza d'acqua bullente nantu à e foglie è lasciate ripidà per circa 5 à 10 minuti è filtrate. U tè pò esse adupratu per fà gargare o risciacquà parechje volte à u ghjornu, trattà lesioni in bocca o gola, o pudete beie 1 tazza di tè, 3 volte à ghjornu, per curà a diarrea, migliurà a funzione digestiva o riduce u sudore di notte.
2. Tintura
U tintu pò ancu esse adupratu parechje volte à u ghjornu, in pennellate, in a regione ferita, senza diluisce. A dosa orale dipenderà da a concentrazione di a soluzione, è deve esse stabilita da u duttore.
Possibili effetti collaterali
In casu d'ingestione prolungata o di sovradosaggio, si pò presentà una sensazione di nausea, calore, frequenza cardiaca aumentata è spasmi epilettici.
Quale ùn deve micca aduprà
Sage hè contraindicatu in e persone cun ipersensibilità à sta pianta medicinale.
Inoltre, ùn deve micca esse adupratu ancu in gravidanza perchè ùn ci hè ancu abbastanza dati scientifici per pruvà chì u sage hè sicuru in gravidanza. Ùn deve micca esse adupratu durante l'allattamentu perchè riduce a produzzione di latte.
In u casu di e persone cun epilessia, a pianta deve esse usata solu cù a guida di un duttore o erborista, chì alcuni studii indicanu chì a pianta pò stimulare u sviluppu di crisi epilettiche.