Chì pò esse debule musculare è chì fà
Cuntenutu
- 1. Mancanza di eserciziu fisicu
- 2. Invechjamentu naturale
- 3. Mancanza di calciu è di vitamina D
- 4. U raffreddore è l'influenza
- 5. Usu di antibiotici
- 6. Anemia
- 7. Depressione è ansietà
- 8. Diabetes
- 9. Malatie cardiache
- 10. Problemi di respirazione
A debulezza musculare hè più cumuna dopu avè fattu assai sforzu fisicu, cum'è elevà assai pesu in palestra o ripete a listessa missione per un bellu pezzu, è di solitu tende à esse più lucalizata, apparisce in e gambe, in i bracci o in u pettu, sicondu i musculi chì eranu usati.
Questu accade perchè e fibre musculari sò ferite è anu bisognu di recuperà, rendendu più difficiule d'avè forza. In questi casi, u restu di i musculi affettati di solitu allevia a debolezza è dà più dispusizione. Cusì, hè assai impurtante per evità di furmà u listessu musculu dui ghjorni di fila in palestra, per esempiu, affinchì u musculu abbia u tempu di ricuperà.
Tuttavia, ci sò altre cause chì ponu ancu causà debolezza musculare, cum'è u fretu, chì provoca una sensazione di debolezza in tutti i musculi di u corpu. E ancu se a maiò parte di e cause sò lievi, ci sò ancu casi più gravi chì anu da esse valutati da un duttore, soprattuttu se a debulezza dura più di 3 à 4 ghjorni.
1. Mancanza di eserciziu fisicu
Quandu una persona ùn faci micca alcunu tipu d'attività fisica è si stà per un bellu pezzu à u travagliu, o in casa chì guarda a televisione, per esempiu, i so musculi perderanu forza, perchè ùn sò micca usati. Questu hè perchè u corpu principia à rimpiazzà e fibre musculari cù grassu è, dunque, u musculu hè menu capace di cuntrassi.
In più di l'inattività fisica, sta causa hè ancu assai cumuna in l'anziani è in e persone chì sò state letti à lettu è, in più di a debulezza, ci hè ancu una tendenza à calà u vulume musculare è di difficultà à fà attività chì eranu facili.
Cosa da fà: ogni volta chì hè pussibule, hè impurtante di fà attività fisica cum'è marchja, corsa o allenamentu cù i pesi, almenu 2 à 3 volte à settimana. In u casu di i letti, hè ancu impurtante di esercitassi in lettu per mantene i musculi sani. Scuprite alcuni esempii di esercizii per i letti.
2. Invechjamentu naturale
À u filu di l'anni, e fibre musculare perdenu a so forza è diventanu più flaccide, ancu in l'anziani chì facenu eserciziu regulare. Questa pò causà un sentimentu di debolezza generalizzata, chì appare lentamente cù l'età.
Cosa da fà: mantene a pratica di l'eserciziu fisicu, fendu solu i sforzi permessi da u corpu stessu. À questu stadiu, hè ancu impurtante di cunghjuntà i ghjorni di furmazione cù un ghjornu di riposu, chì u corpu hà bisognu di più tempu per recuperà è evità e ferite. Vede l'esercizii i più raccomandati per l'anziani.
3. Mancanza di calciu è di vitamina D
U calciu è a vitamina D sò dui minerali assai impurtanti per assicurà u funziunamentu currettu di i musculi, dunque quandu i vostri livelli sò assai bassi si pò sente una debolezza musculare costante, in più di altri sintomi cum'è spasmi musculari, mancanza di memoria, tinghje è irritabilità faciuli.
Cosa da fà: a vitamina D hè prodotta in u corpu stessu è per mezu di una esposizione regulare à u sole hè attivata è cumencia à travaglià. U calciu, invece, pò esse assorbitu da alcuni alimenti cum'è u latte, u furmagliu, u yogurt, u brocciu o l'espinaca. Sì sti dui minerali sò à livelli bassi, pò esse necessariu piglià medicinali prescritti da u duttore.
Vede ancu una lista più cumpleta di alimenti ricchi di calciu.
4. U raffreddore è l'influenza
A debolezza musculare diffusa è a stanchezza eccessiva sò sintomi assai cumuni di raffreddori è influenza è accadenu perchè u corpu prova à luttà contr'à u virus di l'influenza, cusì ci hè menu energia dispunibile per u funziunamentu currettu di i musculi. Inoltre, in certi casi, i musculi ponu ancu infiammassi per via di l'aumentu di a temperatura di u corpu, eccu perchè a debulezza pò esse più grave in alcune persone.
Oltre à l'influenza, qualsiasi altra infezzione di u corpu cù virus o batteri, pò ancu causà stu tippu di sintomi soprattuttu in casi di malatie cume l'epatite C, dengue, malaria, tubercolosi, HIV o malattia di Lyme.
Cosa da fà: se sospettate di l'influenza o di u fretu, duvete stà in casa, beie assai acqua è ripusassi, evitendu attività più intense, cum'è andà in palestra, per esempiu. Se a debulezza ùn migliora, o se a febbre alta è altri sintomi apparenze chì ponu indicà un prublema più seriu, hè impurtante andà à u medicu generale per identificà a causa è inizià u trattamentu adattatu.
5. Usu di antibiotici
L'usu di certi antibiotici, cum'è Ciprofloxacin o Penicillina, è altri medicazione cum'è antiinflamatori o medicinali per u colesterolu altu, ponu avè effetti collaterali cum'è l'apparizione di stanchezza è debolezza musculare.
Cosa da fà: si deve cunsultà u duttore chì hà prescrittu a medicazione per valutà a pussibilità di cambià a medicina. In particulare in casu d'antibiotici, ùn si deve interrompe u trattamentu senza prima parlà cù u duttore.
6. Anemia
L'anemia hè una di e cause principali di l'apparizione di stanchezza eccessiva, tuttavia, quandu hè più grave, pò ancu causà debolezza musculare, rendendu più difficiule di spostà i bracci è e gambe, per esempiu. Hè perchè u valore di i globuli rossi hè assai bassu è dunque ci hè menu trasportu d'ossigenu versu i musculi.
Cosa da fà: l'anemia hè più frequente in donne incinte è persone chì ùn manghjanu micca carne è, dunque, s'ellu ci hè suspettu di sta malattia, si deve andà à u medicu generale per fà un test di sangue è valutà u numeru di globuli rossi, inizendu u trattamentu adattatu. Capite cumu si tratta l'anemia.
7. Depressione è ansietà
Alcuni cambiamenti psichiatrici ponu causà sensazioni fisiche assai forti, in particulare in i livelli di energia è dispusizione. In u casu di depressione, hè cumunu per a persona chì si senti bassa in energia è pò dunque sperimentà assai debolezza musculare per tutta a ghjurnata.
In casu di malati d'ansietà, per esempiu, i livelli di adrenalina sò sempre assai alti è u corpu si stanca più cù u tempu, resultendu in una debolezza eccessiva.
Cosa da fà: un psicologu è un psichiatra devenu esse cunsultati per valutà s'ellu ci hè qualchì prublema psichiatricu chì deve esse trattatu cù psicoterapia o medicazione, cum'è Fluoxetine o Alprazolam.
8. Diabetes
U diabete hè una malattia caratterizata da un aumentu di i livelli di zuccheru in sangue, è quandu questu accade, i musculi sò incapaci di funzionà currettamente è, dunque, hè pussibule di sente una diminuzione di forza. Inoltre, quandu a quantità di zuccheru hè assai alta, i nervi ponu cumincià à soffre ferite, fiascendu à enervà currettamente alcune fibre musculari, chì finiscenu per atrofià.
Generalmente, a persona cun diabete hà ancu altri sintomi cum'è sete esagerata, bocca secca, urge frequente di urinare è ferite chì piglianu u tempu di guarisce. Fate u nostru test per scopre quale hè u vostru risicu di diabete.
Cosa da fà: duvete andà à u duttore generale o endocrinologu chì pò urdinà testi per valutà i livelli di zuccheru in sangue. Se ci hè diabete, o risicu aumentatu, hè impurtante evità u cunsumu di alimenti zuccherati è fà u trattamentu raccomandatu da u duttore.
9. Malatie cardiache
Alcune malatie cardiache, in particulare l'insufficienza cardiaca, causanu una diminuzione di u volumu di sangue chì circula in u corpu, cusì ci hè menu ossigenu dispunibile per consegnà. Quandu accade, i musculi ùn sò micca capaci di cuntrattassi currettamente è, dunque, diventa più difficiule di fà attività chì eranu una volta semplici, cum'è scalà scale o corre.
Sti casi sò più cumuni dopu à l'età di 50 anni è sò accumpagnati da altri sintomi cum'è sintimu cortu di fiatu, gonfiore in e gambe, palpitazioni o tosse frequente, per esempiu.
Cosa da fà: se si suspetta una malatia cardiaca, hè impurtante cunsultà un cardiologu per e prove, cum'è l'elettrocardiogramma è l'ecocardiogramma, per identificà s'ellu ci sò cambiamenti chì richiedenu un trattamentu specificu.
10. Problemi di respirazione
E persone cù prublemi respiratorii, cum'è l'asma o l'enfisema pulmonare, per esempiu, ponu soffre più spessu di debolezza musculare. Questu hè perchè i livelli di ossigenu sò generalmente inferiori à u normale, soprattuttu durante o dopu una crisi. In questi casi, u musculu riceve menu ossigenu è, dunque, ùn hè micca cusì forte.
Cosa da fà: si deve mantene u trattamentu raccomandatu da u duttore è ripusassi quandu si presenta a debolezza musculare. E persone chì ùn anu micca prublemi respiratorii, ma chì sò suspetti, devenu cunsultà un pneumologu per fà e prove necessarie è iniziare u trattamentu adeguatu.