Sangue in feci: ciò chì pò esse è cumu capisce u risultatu

Cuntenutu
- Cumu preparassi per l'esame
- Cumu capisce u risultatu di l'esame
- Principali cause di sangue occulte in feci
U test di sangue occulte in feci, ancu cunnisciutu cum'è analisi di sangue occulte in feci, hè un test chì valuta a presenza di poche quantità di sangue in e feci chì pò micca esse visibili à ochju nudu è, dunque, serve per rilevà l'esistenza di picculi sanguinamenti in u trattu digestivu chì pò indicà ulcere, colite o ancu cancru di l'intestinu.
L'esame di sangue occulte in feci hè di solitu dumandatu da u duttore cum'è modu per investigà l'occorrenza di u cancheru di l'intestione, in particulare in e persone chì anu una storia familiare, per investigà a causa di l'anemia o per aiutà à u diagnosticu di cambiamenti infiammatori di l'intestinu, cume a malattia a malattia di Crohn è a colite, per esempiu.
Cumu preparassi per l'esame
Per fà u test di sangue occulte in e feci, hè impurtante chì a persona segui alcune raccomandazioni da u duttore durante u periodu di raccolta, chì hè di solitu 3 ghjorni, chì alcuni fattori ponu interferisce cù u risultatu. Cusì, hè cunsigliatu:
- Evite u cunsumu d'alimenti cum'è ravanellu, cavolfiore, broccoli, barbabietole, fasgioli, piselli, lenticchie, ceci, granu, alivi, arachidi, spinaci o mele;
- Evite di piglià droghe chì irritanu u stomacu, cum'è antiinflamatori o aspirina, per esempiu, chì ponu causà sanguinamentu è risultà in un falsu pusitivu, in più di supplementi cù vitamina C è ferru;
- Ùn fà micca l'esame menu di 3 ghjorni dopu à u periodu mestruale;
- Ùn eseguite micca una ricerca di sangue occulte in e feci quandu si vede sanguinamentu da e gengive o da u nasu, postu chì a persona pò inghjuttà u sangue è esse eliminata cù e feci;
Se a raccolta di feci hè fatta in una di queste situazioni, hè impurtante informà u laboratoriu in modu chì sia presu in considerazione quandu si analizza u risultatu. Tuttavia, in a maiò parte di i casi pò esse necessariu ripete u test per cunfirmà u risultatu.
U test di sangue occulte fecale hè cunsideratu un test di screening, chì permette di evidenziare a presenza o l'assenza di malattie infiammatorie di l'intestinu da identificà senza dover fà procedure più costose è invasive.
Malgradu questu, u diagnosticu di a malatia ùn deve micca esse basatu solu nantu à u risultatu di u test di sangue occulte, malgradu una sensibilità elevata, è una colonoscopia deve esse raccomandata, chì hè cunsideratu u test di "standard d'oru" per u diagnosticu di malatie infiammatorie infezioni intestinali, cumpresu u cancheru culurale. Capite cumu si face a colonoscopia.
Vede in u video seguente cumu si raccoglie e sgabelli per l'esame:
Cumu capisce u risultatu di l'esame
I risultati possibili per u test di sangue occultu fecale sò:
- Sangue occultu fecale negativu: ùn hè micca pussibule identificà u sangue occulte in e feci, cù un risicu bassu di cambiamenti gastrointestinali;
- Sangue occultu pusitivu in feci: indica a presenza di sangue occulte in e feci è, dunque, u duttore ricumanda di fà testi cumplementari, principalmente colonoscopia, a causa di u sanguinamentu è inizià u trattamentu adattatu.
In casu di un risultatu pusitivu o negativu cù alcuni cambiamenti, u duttore pò dumandà di ripetere a prova per cunfirmà u risultatu o fà una colonoscopia secondu a storia clinica di a persona.
I falsi risultati pusitivi sò quelli in i quali a presenza di sangue hè rilevata per mezu di u test, ma chì ùn riprisenta micca a cundizione di u paziente. Stu tipu di risultatu pò accade in e persone chì ùn si preparanu micca currettamente in quantu à a dieta, anu avutu sanguinamentu gingivale o nasale, anu adupratu droghe chì causanu irritazione di a mucosa gastrica, o anu avutu una raccolta pochi ghjorni dopu a menstruazione.
In certi casi di risultati negativi, u duttore pò ancu dumandà una culunoscopia se u paziente hè in altu risicu di sviluppà un cancheru di u colonu per assicurà chì ùn ci sia cambiamenti, chì, ancu s'ellu hè raru, pò esse un cancheru senza sanguinamentu.
Vede altri prublemi chì ponu causà cambiamenti in i vostri sgabelli.
Principali cause di sangue occulte in feci
A presenza di sangue in e feci hè di solitu indicativa di cambiamenti intestinali, i principali sò:
- Pòlipi benigni in l'intestinu;
- Emorroidi;
- Ulceri in u stomacu o duodenu;
- Colitis ulcerative;
- A malatia di Crohn;
- Malatia diverticulare;
- Cancer culettale.
Dunque, per identificà a causa curretta di a presenza di sangue in e feci, hè cumunu chì dopu à u test di sangue occultu u duttore ordini una culunoscopia o una endoscopia, soprattuttu quandu u sanguinamentu ùn hè micca causatu da emorroidi. Questi dui esami consistenu in l'introduzione di un tubu finu cù una piccula fotocamera à a punta, chì permette di osservà l'internu di l'intestinu è di u stomacu per identificà possibili ferite, facilitendu a diagnosi.
Vede ancu di più nantu à e principali cause di sangue in e feci.