Chì pò esse sangue vivu in e feci è cumu trattà
Cuntenutu
- Principali cause di sangue vivu in e feci
- 1. Emorroidi
- 2. Fissura anale
- 3. Esami medichi
- Cause più gravi di sangue vivu in e feci
- 4. Diverticulite
- 5. Malatia di Crohn
- 6. Canceru di l'intestinu
- Quandu andà à u duttore
A presenza di sangue vivu in e feci pò esse spaventosa, ma, ancu se pò esse un segnu di prublemi gravi cum'è a colite, a malattia di Crohn o u cancheru, hè di solitu solu un segnu di prublemi più lievi è più facili da trattà, cum'è emorroidi o fissura anale, per esempiu.
Dunque, per cunnosce a causa esatta è inizià u trattamentu adattatu, hè assai impurtante cunsultà un proctologu o gastroenterologu per fà testi diagnostichi è identificà u prublema.
Principali cause di sangue vivu in e feci
In a maiò parte di i casi, a presenza di sangue in e feci hè duvuta à prublemi più simplici cum'è:
1. Emorroidi
Sò più cumuni in e persone cun stinzia è nascenu per via di a dilatazione di e vene causata da a forza necessaria per defecà. In più di i sanguinamenti, causanu sintomi cum'è pruriti severi, dolore quandu si defecanu è gonfianu in a regione di l'annu.
Cumu trattà: un bonu modu per alleviare u dolore hè di piglià un bagnu di seduta cù acqua calda per 15 à 20 minuti. Tuttavia, hè necessariu aduprà unguenti è rimedii per trattà emorroidi rapidamente, perciò si consiglia di cunsultà un duttore. Amparate più nantu à cumu si tratta stu prublema.
2. Fissura anale
Ancu se e fessure anali sò più rare, ponu accade ancu in i malati di stinzia è consistenu di piccule piaghe chì apparsu intornu à l'anu è chì ponu sanguinà à u mumentu di a defecazione. Altri sintomi chì ponu accade cù a fessura sò u dolore quandu si pulisce l'anu è pruritu. Vede più nantu à a fissura anale.
Cumu trattà: per alleviare l'inconfortu hè raccomandatu di beie molta acqua durante a ghjurnata è di manghjà verdure per rende i sgabelli più dolci è impedisce di ferì. Tuttavia, un proctologu deve esse cunsultatu per cumincià u trattamentu cù rimedi chì aiutanu à a guarigione. In i casi i più gravi, a chirurgia pò esse necessaria per chjude a fessura.
3. Esami medichi
A culunoscopia hè un esame medicu ampiamente adupratu per valutà i prublemi in l'intestinu. In questu esame, un sottile tubu flessibile hè inseritu attraversu l'anu per trasmette immagini chì aiutanu u duttore à osservà l'internu di l'intestinu. Durante l'esame, u tubu pò causà un traumu minore à u muru intestinale, chì poi sanguina, purtendu à u sangue in e feci. Inoltre, se hè necessariu di rimuovere i polipi durante a colonoscopia, u risicu di sanguinamentu hè più grande.
Cumu trattà: u sanguinamentu hè di solitu nurmale è ùn deve micca esse un mutivu di preoccupazione, sparendu in 48 ore. Tuttavia, se u sanguinamentu hè assai pesante o dura più di 2 ghjorni, duvete cunsultà u duttore chì hà fattu l'esame o andà in sala d'urgenza.
Cause più gravi di sangue vivu in e feci
Ancu s'ellu hè assai più raru, i sanguinamenti rossi brillanti in e feci ponu esse unu di i primi segni di prublemi più serii cum'è:
4. Diverticulite
Sta malatia hè più cumuna dopu à l'età di 40 anni è accade per via di un'infiammazione di i diverticuli, chì sò piccule pieghje in u muru intestinale. A diverticulite pò causà sintomi cum'è u dolore addominale severu in a parte inferiore sinistra di u ventre, nausea, vomitu è ancu frebba.
Cumu trattà: u trattamentu deve esse indicatu da un gastroenterologu è, di solitu, si face cù antibiotici è antiinflamatori per trattà a crisa di diverticulite. Tuttavia, cume i diverticuli restanu in l'intestinu, si ponu riaccendere, dunque hè consigliabile seguità una dieta speciale per impedisce a crisa di ripruduce. Vede cumu si deve fà a dieta per evità stu prublema.
5. Malatia di Crohn
A malatia di Crohn hè un prublema seriu è crònicu chì provoca una intensa infiammazione di l'intestinu per a deregulazione di u sistema immunitariu. A malattia pò passà parechji anni senza causà sintomi cum'è feci sanguinose, diarrea costante, mancanza d'appetitu, forti crampi addominali è perdita di pesu, ma quandu pare hè cumunu di causà parechje crisi tutta a vita. Capite di più nantu à sta malattia.
Cumu trattà: un gastroenterologu deve esse cunsultatu per identificà a gravità di a malattia è per inizià u trattamentu cù antibiotici, corticosteroidi o farmaci chì riducenu a risposta di u sistema immunitariu è prevene nuove crisi. In i casi i più gravi, pò esse necessariu di rimuovere e parti più affette di l'intestinu per via di chirurgia.
6. Canceru di l'intestinu
In certi casi, a presenza di sangue rossu luminosu in e feci pò esse un segnu di cancheru in l'intestinu, tuttavia questi casi sò più rari è accadenu cù altri sintomi cume cambiamenti improvvisi di transitu intestinale, sensazione di pesantezza in a zona anale, stanchezza eccessiva è perdita di pesu.
Cumu trattà: se si suspetta un cancheru, soprattuttu quandu ci hè una storia di famiglia di a malattia, hè raccomandatu di cunsultà un gastroenterologu per una colonoscopia o altri testi, cume una tomografia computerizzata, per cunfirmà u diagnosticu è iniziare u trattamentu adeguatu. Capite cumu stu tipu di cancheru pò esse trattatu.
Quandu andà à u duttore
Indipendentemente da a causa, hè impurtante vede un duttore quandu:
- U sanguinamentu dura più di 1 settimana;
- A quantità di sangue in e feci aumenta cù u tempu;
- Apparenzi altri sintomi, cum'è u dulore severu in u ventre, a frebba, a stanchezza eccessiva o a perdita di l'appetitu.
Inoltre, hè assai impurtante avè testi preventivi, cum'è a colonoscopia se ci hè una storia di famiglia di prublemi intestinali gravi.