8 Cunsiglii d'Autocura per e Donne chì Vivenu cun Cancer di Senu Metastaticu
Cuntenutu
- 1. Pigliate a cura di i vostri capelli
- 2. Andate fora
- 3. Investite in un serviziu di pulizia
- 4. Amparate e vostre limitazioni
- 5. Truvate passatempi
- 6. Aiutate l'altri
- 7. Accetta a vostra cundizione
- 8. Cunsiderate l'aiutu finanziariu
Sì avete statu diagnosticatu cun cancheru di senu metastaticu (MBC), piglià una cura adatta di voi stessu hè una di e cose più impurtanti chì pudete fà. Avè un sustegnu da i vostri amati hè impurtante, ma cù u tempu aghju amparatu chì esse gentile cun mè hè altrettantu impurtante per gestisce a cundizione è gode di una bona qualità di vita.
L'autocura differisce da persona à persona, ma eccu ottu cose chì mi aiutanu veramente ogni ghjornu.
1. Pigliate a cura di i vostri capelli
Innò, ùn hè micca fondu. Aghju persu i mo capelli duie volte dapoi u mo diagnosticu. Esse calva annuncia à u mondu chì avete u cancheru. Ùn avete micca scelta.
Facciu sempre chimio, ma ùn hè micca u tippu chì face cascà i mo capelli. Dopu a mo mastectomia è e chirurgie di u fegatu, aghju trovu difficiule di tene e bracce abbastanza longu per fà asciugà i mo capelli, chì hè l'unicu modu per pudè cuntrullallu (aghju i capelli lunghi, assai spessi è ricci). Dunque, mi trattu di un lavatu settimanale è di splutazione cù u mo stilistu.
Sò i vostri capelli. Cura ne quantunque vulete! Ancu sì ciò significa trattà si di una splutazione ogni tantu spessu.
2. Andate fora
Avè u cancheru pò esse schiacciante è orribile. Per mè, andà à fà una spassighjata fora aiuta in un modu nunda più pò. Ascultà l'uccelli è i soni di u fiume, fighjà i nuvuli è u sole, puzzulà e gocce di pioggia nantu à u pavimentu - tuttu hè assai tranquillu.
Esse fora di natura pò aiutà vi à centru. U percorsu chì simu face parte di l'ordine naturale di e cose.
3. Investite in un serviziu di pulizia
U trattamentu di u cancheru pò causà anemia, chì vi lasciarà sentite assai stancu. U trattamentu pò ancu fà calà u vostru numeru di globuli bianchi, ciò chì vi mette in un risicu più altu di cuntaminà infezioni.
Sentite fatigatu è esse in un risicu più altu di cuntaminà infezioni pò avè un sensu preoccupatu per a pulizia di un pavimentu di bagnu bruttu. Inoltre, chì vole passà un tempu preziosu lavendu u pavimentu di u bagnu?
Investisce in un serviziu di pulizia mensile o uttene una pulizia di casa pò risolve assai prublemi.
4. Amparate e vostre limitazioni
Dopu à nove anni di trattamentu, ùn sò più in gradu di fà unepoche di e cose chì aviu pussutu fà. Puderaghju andà à un filmu, ma micca a cena è un filmu. Puderaghju andà à pranzà, ma micca andà à pranzà è cumprà. Devu limità mi à una attività à u ghjornu. Se u overdo, u pagu cun nausea è un mal di testa chì pò durà parechji ghjorni. Certe volte ùn puderaghju micca esce da u lettu.
Amparate e vostre limitazioni, accettalli, è ùn vi sentite micca culpevuli per quessa. Ùn hè micca colpa toia. Inoltre, assicuratevi chì i vostri amati sò ancu cuscenti di e vostre limitazioni. Questu pò rende e situazioni suciali più faciuli per voi in casu chì ùn vi sentiate micca o avete bisognu di parte prestu.
5. Truvate passatempi
I passatempi sò un ottimu modu per caccià a mente da e cose quandu vi sentite abbassatu. Una di e cose più difficiule di avè bisognu di abbandunà u mo travagliu era di ùn avè nunda da focalizà nantu à altru chè a mo situazione.
Assicurà in casa è pensà à a vostra malatia ùn hè micca bonu per voi. Dabbling in diversi passatempi, o dedicà u vostru tempu à quellu chì amate veramente, pò aiutà à sente megliu.
Pigliate qualcosa di simplici cum'è culurisce. O forse pruvà a vostra manu à scrapbooking! Se ci hè qualcosa chì vulete amparà à fà, avà hè un bellu momentu per cumincià. Quale hè chì sà? Pudete ancu fà un novu amicu per a strada.
6. Aiutate l'altri
Aiutà l'altri hè una di e cose più gratificanti chì una persona pò fà. Mentre u cancheru pò mette limitazioni fisiche nantu à voi, a vostra mente hè sempre forte è capace.
Se vi piace a maglia, forse maglia una manta per un zitellu cù u cancheru o un paziente in un ospedale. Ci hè ancu carità chì ponu cunnette vi cù i malati di cancheru appena diagnosticati in modu chì pudete mandalli lettere è aiutalli attraversu u prucessu di trattamentu. Se pudete, pudete esse voluntariu per una urganizazione cum'è a Società Americana di Cancer o ancu fà biscotti per cani per un refuggiu per animali lucali.
Induve u vostru core vi porta, ci hè qualchissia in bisognu.Esse cuscenti di a vostra propria salute (vai in casa se sentite sniffles!), Ma ùn ci hè nisuna ragione perchè ùn pudete micca aiutà l'altri.
7. Accetta a vostra cundizione
U cancheru accade, è hè accadutu à voi. Ùn avete micca dumandatu questu, nè mancu pruvucatu, ma avete da accettà. Forse ùn pudete micca ghjunghje à quellu matrimoniu in tuttu u paese. Forse duverete abbandunà un travagliu chì amate. Accettatelu, è avanzate. Hè l'unicu modu per fà a pace cù a vostra cundizione è truvà a felicità cù e cose chì pudete fà - ancu s'ellu hè solu bingeing in u vostru spettaculu TV preferitu.
U tempu hè fugace. Nuddu ne hè più cusciente ch'è quelli di noi cun MBC. Perchè perde u tempu chì si sente triste per qualcosa cumpletamente fora di u vostru cuntrollu? Amate u tempu chì avete, è fate u megliu.
8. Cunsiderate l'aiutu finanziariu
A cura è u trattamentu di u cancheru metteranu senza dubbitu una pressione nantu à e vostre finanze. Inoltre, avete probabilmente bisognu di abbandunà u vostru travagliu per fucalizza nantu à a vostra salute. Si capisce se site preoccupatu di e finanze è sentite chì ùn pudete micca pagà cose cum'è un serviziu di pulizia di casa o splutazione settimanale.
S'ellu hè u casu, ci sò prugrammi finanziarii dispunibuli per voi. Questi siti offrenu assistenza finanziaria o furniscenu più infurmazioni nantu à cumu uttene aiutu finanziariu:
- Cancercare
- Coalizione per l'Assistenza Finanziaria per u Cancru (CFAC)
- Società di Leucemia è Limfoma (LLS)