Da u Metabolismu à LSD: 7 Circadori chì anu sperimentatu nantu à elli stessi
Cuntenutu
- Per u megliu o per u peghju, sti circadori anu cambiatu a scienza
- Santorio Santorio (1561-1636)
- John Hunter (1728-1793)
- Daniel Alcides Carrión (1857-1885)
- Barry Marshall (1951-)
- David Pritchard (1941–)
- August Bier (1861-1949)
- Albert Hofmann (1906-2008)
- Per furtuna, a scenza hà fattu una longa strada
Per u megliu o per u peghju, sti circadori anu cambiatu a scienza
Cù e meraviglie di a medicina muderna, hè faciule da scurdà chì una grande parte era una volta scunnisciuta.
In fattu, alcuni di i trattamenti medichi più altu di l'oghje (cum'è l'anestesia spinale) è i prucessi corporei (cum'è i nostri metabolismi) sò venuti à esse capiti solu per l'auto-sperimentazione - vale à dì, scienziati chì anu osatu "pruvà in casa".
Mentre simu furtunati avà d'avè provi clinichi altamente regulati, questu ùn era micca sempre u casu. A volte arditi, à volte sbagliati, questi sette scienziati anu fattu esperimenti nantu à sè stessi è anu cuntribuitu à u campu medicu cume a cunniscimu oghje.
Santorio Santorio (1561-1636)
Natu in Venezia in u 1561, Santorio Santorio hà cuntribuitu assai à u so campu mentre travagliava cum'è duttore privatu à i nobili è più tardi cum'è catedra di medicina teorica à a tandu lodata Università di Padova - cumprese unu di i primi cardiofrequenzimetri.
Ma a so più grande rivendicazione di fama era a so intensa ossessione per pisà si.
Hà inventatu una sedia tamanta da pudè pusà per surveglie u so pesu. A so fine di ghjocu era di misurà u pesu di ogni pastu ch'ellu manghjava è di vede quantu pesu hà persu mentre digerìa.
Per stranu chì pare, era minuziosu, è e so misure eranu esatte.
Hà pigliatu note dettagliate di quantu hà manghjatu è di quantu pesu hà persu ogni ghjornu, cuncludendu eventualmente chì perde una mezza libbra ogni ghjornu trà u pastu è u tempu di i bagni.
Incapace di spiegà cumu a so "pruduzzione" era menu di a so ingestione, inizialmente hà pigliatu questu "transpirazione insensibile", vale à dì respiremu è sudemu un pocu di ciò chì u nostru corpu digerisce cum'è sostanze invisibili.
Questa ipotesi era un pocu nebbiosa à u mumentu, ma sapemu avà chì hà avutu una prima visione di u prucessu di u metabolismu. Quasi tutti i medici di oghje ponu ringrazià à Santorio per avè postu e basi per a nostra comprensione di stu prucessu corporeu cruciale.
John Hunter (1728-1793)
Micca tutti l'autesperimenti vanu cusì bè.
À u XVIIIu seculu, a pupulazione di Londra era crisciuta di manera massiccia. Cum'è u travagliu sessuale hè diventatu più popularizatu è i preservativi ùn eranu ancu in esistenza, e malatie di trasmissione sessuale (ETS) si sparghjenu più veloce di ciò chì a ghjente puderia amparà nantu à elli.
Pocu persone sapianu cumu questi virus è batteri travagliavanu al di là di a so trasmissione per mezu di scontri sessuali. Nisuna scienza esistia nantu à cumu si sò sviluppati o se una era ligata à l'altru.
John Hunter, u medicu più cunnisciutu per aiutà à inventà un vaccinu contra a varicella, hà cridutu chì a gonorrea STD era solu una tappa iniziale di sifilide. Hà teorizatu chì se a gonorrea puderia esse trattata prestu, impedisce i so sintomi di cresce è diventà sifilide.
Fà sta distinzione seria critica. Mentre a gonorrea era curabile è micca fatale, a sifilide puderia avè ramificazioni mutevuli è ancu mortali.
Dunque, u Cacciatore appassiunatu hà messu i liquidi di unu di i so pazienti cun gonorrea in tagli autoinfligiti nantu à u so pene per pudè vede cumu a malattia curria. Quandu Hunter hà cuminciatu à mustrà i sintomi di e duie malatie, hà pensatu d'avè fattu una avanzata.
Si face, era assai sbagliatu.
In realtà, u paziente da cui avrebbe presu u pus era avutu tramindui ETS.
Hunter si hè datu una malattia sessuale dolorosa è hà ostaculatu a ricerca STD per quasi mezu seculu senza opposizione. Peggiu ancora, avia cunvintu assai medici di aduprà solu vapori di mercuriu è di taglià e piaghe infette, cridendu chì fermeria a sifilide da u sviluppu.
Più di 50 anni dopu a so "scuperta", a teoria di Hunter hè stata infine respinta quandu u duttore francese Philippe Ricord, parte di un numeru crescente di ricercatori contr'à a teoria di Hunter (è u so metudu cuntruversu di introduzione di ETS à e persone chì ùn l'avianu micca), campioni rigurosamente testati da lesioni nantu à e persone cù una o entrambe e malatie.
Ricord hà infine trovu e duie malatie separate. A ricerca nantu à sti dui MTS hà avanzatu in modu espunenziale da quì.
Daniel Alcides Carrión (1857-1885)
Alcuni auto-sperimentatori anu pagatu u prezzu finale in cerca di capisce a salute è e malatie umane. È pochi si adattanu à stu prughjettu cum'è Daniel Carrión.
Mentre studiava à l'Università Sindacale di San Marcos in Lima, u Perù, Carrión, studiente di medicina, hà intesu parlà di un focu di febbre misteriosa in a cità di La Oroya. I travagliadori ferroviari di quì avianu sviluppatu una grave anemia in u quadru di una cundizione chjamata "febbre Oroya".
Pochi anu capitu cumu sta cundizione hè stata causata o trasmessa. Ma Carrión avia una teoria: Ci puderia esse una leia trà i sintomi acuti di a frebba Oroya è a "verruga peruana" cronica cumuna o "verruche peruviane". È hà avutu una idea per pruvà sta teoria: injecting ellu stessu cù u tissutu di verruca infettatu è vede s'ellu hà sviluppatu a frebba.
Allora hè ciò chì hà fattu.
D'agostu 1885, hà pigliatu tissutu malatu da un paziente di 14 anni è hà fattu chì i so culleghi l'injectassinu in tramindui i so bracci. Pocu più di un mesi dopu, Carrión hà sviluppatu sintomi severi, cum'è frebba, brividi è fatica estrema. À a fine di settembre 1885, hè mortu da a frebba.
Ma u so desideriu di amparà nantu à a malattia è aiutà quelli chì l'anu contratta hà purtatu à ricerche approfondite durante u seculu dopu, guidendu i scienziati à identificà i batteri rispunsevuli di a frebba è amparendu à curà a malattia. I so successori anu chjamatu a cundizione per fà memoria di a so cuntribuzione.
Barry Marshall (1951-)
Tuttavia, micca tutte e sperimentazioni risicati finiscenu in una tragedia.
In u 1985, Barry Marshall, spezialistu di medicina interna à u Royal Perth Hospital in Australia, è u so cumpagnu di ricerca, J. Robin Warren, sò stati frustrati da anni di pruposte di ricerca fallite nantu à i batteri intestinali.
A so teoria era chì i batteri intestinali puderanu causà malatie gastrointestinali - in questu casu, Helicobacter pylori - ma rivista dopu rivista avia rifiutatu e so rivendicazioni, truvendu e so prove da e culture di laburatoriu pocu cunvincenti.
U campu medicale ùn hà micca cridutu à l'epica chì e batterie pudessinu campà in l'acidu stomacu. Ma Marshall era. Cusì, hà pigliatu l'affari in e so mani. O in questu casu, u so propiu stomacu.
Hà betu una suluzione chì cuntene H. pylori, pensendu chì averia da ottene un ulceru stomacu qualchì tempu in u futuru luntanu. Ma hà sviluppatu prestu sintomi minori, cum'è nausea è cattivu respiru. È in menu di una settimana, hà cuminciatu à vomità.
Durante una endoscopia pocu dopu, hè statu trovu chì u H. pylori avia dighjà pienu u stomacu di culunie batteriche avanzate. Marshall hà avutu à piglià antibiotici per impedisce l'infezzione da causà infiammazioni potenzialmente mortali è malattie gastrointestinali.
Si hè rivelatu: I batteri pudianu davveru causà malatie gastriche.
A suffrenza ne valia a pena quandu ellu è Warren anu ricevutu u Premiu Nobel in medicina per a so scuperta à spese di Marshall (quasi fatale).
E più impurtante, finu à questu ghjornu, l'antibiotici per e cundizioni gastriche cum'è ulcere peptiche causate da H. pylori i batteri sò oramai dispunibuli per i più di 6 milioni di persone chì ricevenu diagnosi di sti ulceri ogni annu.
David Pritchard (1941–)
S’è beie batteri intestinali ùn era micca abbastanza male, David Pritchard, prufessore di immunulugia parassita à l’Università di Nottingham in u Regnu Unitu, hè andatu ancu più luntanu per pruvà un puntu.
Pritchard hà appiccicatu 50 anghjuli parassiti à u so bracciu è li hà permessu di strisgià per a so pelle per infettallu.
Chilling.
Ma Pritchard hà avutu un scopu specificu in mente quandu hà pigliatu questu esperimentu in 2004. Crede chì si infettassi Necator americanus hookworms puderia migliurà e vostre allergie.
Cumu hè ghjuntu cun una nuzione cusì strana?
U ghjovanu Pritchard hà viaghjatu attraversu a Papua Nova Guinea durante l'anni 1980 è hà osservatu chì i lucali chì avianu stu tipu d'infezzione di hookworm avianu assai menu sintomi d'allergia cà i so pari chì ùn avianu micca l'infezzione.
Hà continuatu à sviluppà sta teoria per quasi dui decennii, finu à chì hà decisu chì era ora di testallu - nantu à ellu stessu.
L'esperimentu di Pritchard hà dimustratu chì e infezioni lievi di hookworm puderanu riduce i sintomi di allergie da allergeni chì altrimenti causerianu infiammazioni, cum'è quelle chì risultanu in condizioni cum'è l'asma.
Numerosi studii chì testanu a teoria di Pritchard sò stati dapoi dopu fatti, è cù risultati misti.
Un studiu 2017 in Immunologia Clinica è Traslazionale hà trovu chì i hookworms secretanu una proteina chjamata proteina antiinfiammatoria 2 (AIP-2), chì pò furmà u vostru sistema immunitariu per ùn infiammà i tessuti quandu inalate l'allergia o l'asma. Questa proteina pò esse aduprabile in futuri trattamenti per l'asma.
Ma una in Allergia Clinica & Sperimentale era menu prumessa. Ùn hà truvatu alcun impattu veru da i hookworms nantu à i sintomi di l'asma oltre à miglioramenti minori in a respirazione.
À u mumentu, pudete ancu esse sparatu cun hookworms voi stessu - per u prezzu accessibile di 3.900 $.
Ma sì site à u puntu induve pensate à i hookworms, ricumandemu à seguità trattamenti allergii più pruvati, cum'è l'immunoterapia allergenica o l'antihistamini senza ricetta.
August Bier (1861-1949)
Mentre alcuni scienziati cambianu u corsu di a medicina per pruvà una ipotesi convincente, altri, cum'è u chirurgu tedescu August Bier, a facenu per u benefiziu di i so pazienti.
In u 1898, unu di i pazienti di Bier à u Reale Ospedale Chirurgicu di l'Università di Kiel in Germania hà rifiutatu di sottopassi à una chirurgia per un'infezzione à a caviglia, postu chì avia avutu qualchì reazione severa à l'anestesia generale durante l'operazioni passate.
Cusì Bier hà suggeritu una alternativa: a cocaina injettata direttamente in a medula spinale.
È hà travagliatu. Cù a cocaina in u so spinu, u paziente hè statu svegliu durante a procedura senza sente un lecciu di dolore. Ma pochi ghjorni dopu, u malatu hà avutu qualchì vomitu terribile è dolore.
Determinatu à migliurà dopu à a so scuperta, Bier s'hè pigliatu à perfezziunà u so metudu dumandendu à u so assistente, August Hildebrandt, d'injectà una forma mudificata di sta suluzione di cocaina in u so spinu.
Ma Hildebrandt hà sbagliatu l'iniezione aduprendu a dimensione di l'agulla sbagliata, pruvucendu u fluidu cerebrospinali è a cocaina à versà fora di l'aghju mentre era sempre attaccatu in a spina di Bier. Cusì Bier hà avutu l'idea di pruvà l'iniezione à Hildebrandt invece.
È hà travagliatu. Durante parechje ore, Hildebrandt ùn sentia assolutamente nunda. Bier hà pruvatu questu in i modi più vulgari pussibuli. Tirava i capelli di Hildebrandt, li brusgiava a pelle, è ancu stringhjia i testiculi.
Mentre i dui sforzi di Bier è Hildebrandt anu parturitu l'anestesia spinale iniettata direttamente in a spina dorsale (cume hè sempre aduprata oghje), l'omi si sò sentiti terribili per una settimana o dopu dopu.
Ma mentre Bier stava in casa è si migliurava, Hildebrandt, cum'è assistente, hà avutu da copre per Bier à l'uspidale durante a so recuperazione. Hildebrandt ùn hà mai superatu (capiscitoghju cusì), è hà staccatu i so ligami prufessiunali cù Bier.
Albert Hofmann (1906-2008)
Ancu se l'acidu lisergicu dietilamide (più cunnisciutu cum'è LSD) hè spessu assuciatu à i hippies, LSD diventa sempre più pupulare è più studiatu da vicinu. E persone piglianu microdosi di LSD per via di i so presunti benefici: esse più produttivi, smette di fumà, è ancu avè epifanie di l'altru mondu nantu à a vita.
Ma LSD cume a sapemu oghje ùn puderebbe esiste senza Albert Hofmann.
È Hofmann, un chimicu natu in Svizzera chì travagliava in l'industria farmaceutica, l'hà scupertu cumpletamente per accidente.
Tuttu hà cuminciatu un ghjornu in u 1938, quandu Hofmann stava canticchendu à u travagliu in i Laboratorii Sandoz in Basilea, in Svizzera. Mentre sintetizzava cumpunenti vegetali per l'usu in medicazione, hà cumbinatu sustanzi derivati da l'acidu lisergicu cù sustanzi da u squill, una pianta medicinali aduprata da seculi da l'Egiziani, Grechi, è assai altri.
À u primu, ùn hà fattu nunda cù u mischju. Ma cinque anni dopu, u 19 d'aprile di u 1943, Hofmann ne stava torna à sperimentà è, toccendu senza penseru a so faccia cù e dita, ne hà cunsumatu à casu.
Dopu, hà dettu chì si sintia inquietu, sturdulitu è leggermente ubriacu. Ma quandu hà chjosu l'ochji è hà cuminciatu à vede immagini, fiure è culori vivi in a so mente, s'hè resu contu chì stu stranu mischju ch'ellu avia creatu à u travagliu avia un putenziale incredibile.
Allora u lindumane, hà pruvatu ancu di più. È mentre andava in bicicletta in casa, sentia l'effetti di novu: u primu veru viaghju LSD.
Stu ghjornu hè cunnisciutu oghje cum'è Bicycle Day (u 19 d'aprile di u 1943) per via di quantu significativu diventerà LSD: Una generazione sana di "figlioli di fiori" hà pigliatu LSD per "espansione a so mente" menu di duie decennii dopu è, più recentemente, per scopra i so usi medicinali.
Per furtuna, a scenza hà fattu una longa strada
Oghje ghjornu, ùn ci hè nisuna ragione per chì un circadore espertu - ancu menu a persona d'ogni ghjornu - mette in periculu u so corpu in manere cusì streme.
Mentre a strada di auto-sperimentazione, in particulare in forma di rimedii è supplementi casani, pò certamente esse tentatore, hè un risicu inutile. A medicina oghje passa per testi rigorosi prima di ghjunghje à e scaffali. Avemu ancu a furtuna di avè accessu à un corpu crescente di ricerca medica chì ci dà u putere di piglià decisioni sicure è sane.
Questi ricercatori anu fattu questi sacrifici per chì i futuri pazienti ùn averanu micca bisognu. Dunque, u megliu modu per ringrazialli hè di piglià cura di voi stessi - è lascià a cocaina, u vomitu è l'anchilostri à i prufessiunali.
Tim Jewell hè scrittore, editore è linguistu basatu in Chino Hills, CA. U so travagliu hè apparsu in publicazioni da parechje cumpagnie di salute è di media, cumpresi Healthline è The Walt Disney Company.