Septicemia
Cuntenutu
- Chì causa a setticemia?
- Chì sò i sintomi di a setticemia?
- Cumplicazioni di setticemia
- Sepsi
- Scossa settica
- Sindrome di distress respiratoriu acutu (ARDS)
- Cumu hè diagnosticatu a setticemia?
- Trattamentu per a setticemia
- Ci hè un modu per prevene a setticemia?
- Chì hè a prospettiva?
Chì hè a setticemia?
A setticemia hè una seria infezzione di sangue. Hè ancu cunnisciutu cum'è avvelenamentu di sangue.
A setticemia si verifica quandu una infezzione batterica in altrò in u corpu, cum'è i pulmoni o a pelle, entre in u sangue. Questu hè periculosu perchè i batteri è e so tossine ponu esse trasportate in u sangue in tuttu u vostru corpu.
A setticemia pò diventà prestu in periculu per a vita. Deve esse trattatu in un ospedale. Se ùn hè trattatu, a setticemia pò avanzà à a sepsis.
Septicemia è sepsis ùn sò micca listessi. A sepsis hè una complicazione seria di a setticemia. A sepsis provoca infiammazione in tuttu u corpu. Questa infiammazione pò causà coaguli di sangue è impedisce à l'ossigenu di ghjunghje à l'organi vitali, resultendu in fallimentu d'organi.
L'Istituti Naziunali di Salute stimanu chì più di 1 milione di Americani ottenganu sepsi severa ogni annu. Trà u 28 è u 50 per centu di sti pazienti ponu more da a cundizione.
Quandu l'infiammazione si verifica cù una pressione sanguigna estremamente bassa, hè chjamata scossa settica. U scossa settica hè fatale in parechji casi.
Chì causa a setticemia?
A setticemia hè causata da una infezzione in un'altra parte di u vostru corpu. Questa infezzjoni hè tipicamente severa. Parechji tippi di batteri ponu purtà à setticemia. A fonte esatta di l'infezzione spessu ùn pò micca esse determinata. L'infezioni più cumuni chì portanu à a setticemia sò:
- infezioni di l'urinariu
- infezioni pulmonari, cum'è pneumonia
- infezioni renali
- infizzioni in l'area addominale
I batteri da queste infezioni entranu in u sangue è si moltiplicanu rapidamente, causendu sintomi immediati.
E persone chì sò digià in l'uspidale per qualcosa d'altru, cum'è una cirurgia, sò in più risicu di sviluppà setticemia. Infezioni secundarie ponu accade mentre in l'uspidale. Queste infezioni sò spessu più periculose perchè i batteri ponu dighjà esse resistenti à l'antibiotici. Avete ancu un risicu più altu di sviluppà setticemia se:
- avè ferite gravi o brusgiature
- sò assai ghjovani o assai vechji
- avè un sistema immunitariu compromessu, chì pò accade da cundizioni, cum'è HIV o leucemia, o da trattamenti medichi cum'è chimioterapia o iniezioni di steroidi
- avè un cateteru urinariu o intravenuu
- sò in ventilazione meccanica
Chì sò i sintomi di a setticemia?
I sintomi di setticemia di solitu cumincianu assai prestu. Ancu in i primi stadii, una persona pò vede assai malata. Puderanu seguità una ferita, una cirurgia, o un'altra infezzione lucalizata, cum'è pneumonia. I sintomi iniziali più cumuni sò:
- brividi
- frebba
- respira assai prestu
- frequenza cardiaca rapida
I sintomi più severi cuminceranu à emergere mentre a setticemia progredisce senza trattamentu adeguatu. Questi includenu i seguenti:
- cunfusione o incapacità di pensà chjaramente
- nausea è vomitu
- punti rossi chì cumpariscenu nantu à a pelle
- vulume urinale ridottu
- flussu di sangue inadeguatu
- scossa
Hè cruciale per ghjunghje subitu à l'uspidale sì tù o qualchissia altru mostra segni di setticemia. Ùn duvete micca aspittà o pruvà à trattà u prublema in casa.
Cumplicazioni di setticemia
A setticemia hà parechje complicazioni gravi. Queste complicazioni ponu esse fatali se ùn sò micca trattate o se u trattamentu hè ritardatu per troppu longu.
Sepsi
A sepsis si verifica quandu u vostru corpu hà una forte risposta immune à l'infezzione. Questu porta à una infiammazione diffusa in tuttu u corpu. Hè chjamata sepsis severa se porta à fallimentu d'organi.
E persone cun malatie croniche sò in più risicu di sepsis. Hè perchè anu un sistema immunitariu indebolitu è ùn ponu micca luttà contr'à l'infezzione da solu.
Scossa settica
Una complicazione di a setticemia hè una seria calata di a pressione sanguigna. Questu hè chjamatu scossa settica. E tossine liberate da i batteri in u sangue ponu causà un flussu di sangue estremamente bassu, chì pò causà danni à l'organi o tissuti.
U scossa settica hè una emergenza medica. E persone cun scossa settica sò generalmente curati in l'unità di cura intensiva di un ospedale. Puderete avè bisognu à esse messu nantu à un ventilatore, o una macchina respiratoria, se site in scossa settica.
Sindrome di distress respiratoriu acutu (ARDS)
Una terza complicazione di a setticemia hè u sindrome di distress respiratoriu acutu (ARDS). Questa hè una cundizione periculosa per a vita chì impedisce abbastanza ossigenu da ghjunghje à i vostri pulmoni è sangue. Spessu si traduce in qualchì livellu di danni pulmonari permanenti. Pò ancu dannà u vostru cervellu, purtendu à prublemi di memoria.
Cumu hè diagnosticatu a setticemia?
Diagnosticà a setticemia è a sepsis sò alcune di e più grandi sfide di i medici. Pò esse difficiule di truvà a causa esatta di l'infezzione. A diagnosi generalmente implicerà una vasta gamma di test.
U vostru duttore valuterà i vostri sintomi è dumandarà a vostra storia medica. Faranu un esame fisicu per circà pressione bassa o temperatura di u corpu. U duttore pò ancu circà i segni di e condizioni chì si verificanu più spessu cun a setticemia, cumprese:
- puntura
- méningite
- cellulitis
U vostru duttore pò vulè fà testi nantu à parechji tippi di fluidi per aiutà à cunfirmà una infezzione batterica. Queste ponu include i seguenti:
- urina
- secrezioni di ferite è ferite di a pelle
- secrezioni respiratorii
- sangue
U vostru duttore pò verificà a vostra conta di cellule è di piastrine è ancu urdinà testi per analizà a vostra coagulazione di sangue.
U vostru duttore pò ancu guardà i livelli di ossigenu è di diossidu di carbonu in u sangue se a setticemia vi face avè prublemi di respirazione.
Se i segni di infezzione ùn sò micca evidenti, u vostru duttore pò urdinà un test per guardà più da vicinu organi è tessuti specifici, cume:
- Radiografia
- MRI
- CT scan
- ultrasound
Trattamentu per a setticemia
A setticemia chì hà cuminciatu à influenzà i vostri organi o funzione tissutale hè una emergenza medica. Deve esse trattatu in un ospedale. Parechje persone cun setticemia sò ammesse per trattamentu è recuperu.
U vostru trattamentu dipenderà da parechji fattori, tra cui:
- a to età
- a vostra salute generale
- a misura di a vostra cundizione
- a vostra tolleranza per certi medicazione
L'antibiotici sò aduprati per trattà l'infezzione batterica chì face a setticemia. Ùn ci hè tipicamente abbastanza tempu per capì u tippu di batteri. U trattamentu iniziale aduprerà generalmente antibiotici à "spettru largu". Queste sò destinate à travaglià contr'à una vasta gamma di batteri in una volta. Un antibioticu più focalizatu pò esse adupratu se a batteria specifica hè identificata.
Pudete uttene fluidi è altri medicamenti per via endovenosa per mantene a vostra pressione sanguigna o per prevene a formazione di coaguli di sangue. Pudete ancu uttene ossigenu attraversu una maschera o un ventilatore se sperimentate prublemi di respirazione per via di setticemia.
Ci hè un modu per prevene a setticemia?
Infezioni batteriche sò a causa sottostante di setticemia. Vede subitu un duttore se pensate d'avè sta cundizione. Se a vostra infezzione pò esse trattata in modu efficace cù antibiotici in i primi stadii, pudete esse in gradu di prevene chì i batteri entrinu in u sangue. I genitori ponu aiutà à prutege i zitelli da a setticemia assicurendu ch'elli sianu à ghjornu cù e so vaccinazioni.
Se avete dighjà un sistema immunitariu compromessu, e seguenti precauzioni ponu aiutà à prevene a setticemia:
- evità di fumà
- evite droghe illegali
- manghjà una dieta sana
- eserciziu
- lavate e mani regularmente
- stà luntanu da e persone chì sò malate
Chì hè a prospettiva?
Quandu hè diagnosticatu assai prestu, a setticemia pò esse trattata in modu efficace cù antibiotici. I sforzi di ricerca sò focalizati à truvà modi migliori per diagnosticà a situazione prima.
Ancu cù u trattamentu, hè pussibile avè danni organi permanenti. Hè soprattuttu veru per e persone cun condizioni preesistenti chì affettanu i so sistemi immunitari.
Ci sò stati parechji sviluppi medichi in u diagnosticu, trattamentu, seguimentu è furmazione per a setticemia. Questu hà aiutatu à riduce i tassi di mortalità. Sicondu un studiu publicatu in Critical Care Medicine, a mortalità di l'uspidale da sepsis severa hè diminuita da u 47% (trà 1991 è 1995) à 29% (trà 2006 è 2009).
Se sviluppate i sintomi di setticemia o sepsis dopu a chirurgia o una infezione, assicuratevi di cercà l'assistenza medica subitu.