Chì hè u septum vaginale è cumu trattà
Cuntenutu
U septum vaginale hè una malformazione congenita rara, in cui ci hè un muru di tessutu chì divide a vagina è l'utru in dui spazii. Sicondu cumu questu muru divide u sistema riproduttivu di a donna, ci sò dui tippi principali di septum vaginale:
- Septum vaginale trasversale: u muru si sviluppa da u latu à u latu di u canale vaginale;
- Septum vaginale longitudinale: u muru va da l'entrata di u vaginu à l'utru, dividendu u canale vaginale è l'utru in duie parti.
In i dui casi, a regione genitale esterna hè cumpletamente nurmale è, dunque, a maiò parte di i casi ùn sò micca identificati finu à chì a zitella principia u so ciclu menstruale o hà a so prima sperienza sessuale, chì u settu pò impedisce u passaghju di u sangue. Menstruazione o ancu cuntattu intimu.
U septum vaginale hè curabile, richiede una chirurgia per correggere a malformazione. Cusì, s'ellu ci hè un suspettu di una malformazione in a vagina, hè impurtante cunsultà un ginecologu per cunfirmà u diagnosticu è inizià u megliu trattamentu, riducendu l'inconfortu.
Principali sintomi
A maiò parte di i sintomi chì ponu indicà a presenza di un settu vaginale apparsu solu quandu entri in pubertà, chì pò include:
- Dolore severu durante u ciclu menstruale;
- Assenza di menstruazione;
- Dolore durante u cuntattu intimu;
- Disconfort quandu si usa u tampone.
Inoltre, in e donne cù un settu trasversale, hè sempre pussibule di sperimentà assai difficoltà durante u cuntattu intimu, chì di solitu ùn hè micca pussibule per u pene di fà una penetrazione piena, chì pò cunduce alcune donne à esse suspettose di un cortu tempu vagina, per esempiu..
Parechji di sti sintomi sò ancu simili à quelli di l'endometriosi, ma in questi casi hè più cumunu di sperimentà un sanguinamentu intensu cù a menstruazione, in più di u dolore quandu urina o defeca, per esempiu. Tuttavia, u megliu modu per cunfirmà u diagnosticu hè di cunsultà un ginecologu. Vede un elencu più cumpletu di i sintomi di l'endometriosi.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
Alcuni casi di septum vaginale ponu esse identificati in a prima cunsultazione cù u ginecologu, postu chì hè spessu pussibule di osservà i cambiamenti solu cù un'osservazione di a regione pelvica. Tuttavia, u duttore pò ancu urdinà qualchi test di diagnosticu, cume ecografia transvaginale o risonanza magnetica, soprattuttu in casi di settu trasversale, chì sò più difficiuli da identificà cù l'osservazione sola.
Cumu hè fattu u trattamentu
Quandu u septum vaginale ùn causa micca sintomi o fastidiu per a donna, u trattamentu ùn hè generalmente micca necessariu. Tuttavia, se ci sò sintomi, u duttore di solitu raccomanda una chirurgia per correggere a malformazione.
I casi più faciuli da trattà sò u settu trasversale, in u quale hè solu necessariu di caccià a parte di tissutu chì blocca u canale vaginale. In casu di settu longitudinale, hè di solitu necessariu ricustruisce l'internu di l'utru in modu chì si formi una sola cavità.