Perchè Ogni Reazione Anafilattica Richiede un Viaghju in Sala di Emergenza
Cuntenutu
- Panoramica
- Quandu aduprà epinefrina
- Cumu amministrà l'epinefrina
- Mentre aspettate i rispondenti di emergenza
- Risicu di anafilassi di rimbalzu dopu l'epinefrina d'urgenza
- Anafilassi dopu a cura
- Prevenzione di e reazioni anafilattiche future
In marzu 2020, a Food and Drug Administration (FDA) hà publicatu un per prevene à u publicu chì l'auto-iniettori di epinefrina (EpiPen, EpiPen Jr, è e forme generiche) ponu malfunzionà. Questa puderia impedisce di riceve trattamentu potenzialmente salvatore durante una emergenza. Se vi hè prescrittu un autoinjectore di epinefrina, vedi raccomandazioni da u fabbricante è parlate cù u vostru duttore sanitariu nantu à l'usu sicuru.
Panoramica
Ci sò poche cose più spaventose chè avè o testimone di una reazione anafilattica. I sintomi ponu andà da male in peghju assai rapidamente, è ponu include:
- difficultà per respirà
- urticaria
- gonfiore di a faccia
- vomitu
- battutu di core veloce
- svenimentu
Se site testimone di qualchissia chì hà sintomi anafilattici, o sì sì avete sintomi, chjamate subitu i servizii d'urgenza.
Se avete avutu una reazione allergica severa in u passatu, u vostru duttore pò avè prescrittu una iniezione di epinefrina d'urgenza. Uttene un colpu di epinefrina d'urgenza u più prestu pussibule pò salvà a vostra vita - ma chì succede dopu à l'epinefrina?
Idealmentu, i vostri sintomi cumincianu à migliurà. A volte ponu ancu risolve cumpletamente. Quessa pò cunduce à crede chì ùn site più in periculu. Tuttavia, questu ùn hè micca u casu.
Un viaghju à a sala d'urgenza (ER) hè sempre necessariu, ùn importa micca quantu vi sentite dopu a vostra reazione anafilattica.
Quandu aduprà epinefrina
L'epinefrina solita allevia i sintomi più periculosi di anafilassi rapidamente - cumpresi gonfiore di a gola, prublemi di respirazione è pressione bassa.
Hè u trattamentu di scelta per quellu chì sperimenta anafilassi. Ma avete bisognu di amministrà epinefrina in i primi pochi minuti dopu à l'iniziu di a reazione allergica per ch'ellu sia u più efficace.
Tenite à mente chì duvete dà epinefrina solu à una persona chì hè stata prescritta a medicazione. Duvete ancu seguità attentamente l'istruzzioni. A dosa varia, è e cundizioni mediche individuali ponu influenzà cume una persona reagisce à questu.
Per esempiu, l'epinefrina puderia causà un attaccu di core in qualchissia cù malatie cardiache. Questu hè perchè accelera a frequenza cardiaca è aumenta a pressione sanguigna.
Fate una iniezione di epinefrina se qualchissia hè stata esposta à un trigger allergicu è:
- hà difficultà à respirà
- hà gonfiore o strettezza in a gola
- si sente vertiginoso
Dà dinò una iniezione à i zitelli chì sò stati esposti à un trigger allergicu è:
- sò passati
- vomite ripetutamente dopu avè manghjatu un alimentu ch'elli sò severamente allergii
- tossenu assai è anu difficultà à ripiglià fiatu
- anu gonfiore in faccia è labbra
- anu manghjatu un alimentu chì sò cunnisciuti per esse allergii
Cumu amministrà l'epinefrina
Prima di aduprà l'injectore auto, leghje e struzzioni. Ogni dispositivu hè un pocu sfarente.
ImpurtanteQuandu riceverete a vostra prescrizione di autoiniezione di epinefrina da a farmacia, PRIMA di averne bisognu, esaminatela per ogni deformità. Specificamente, fighjate u casu di trasportu è assicuratevi chì ùn hè micca deformatu è l'auto-injettore scorrerà facilmente. Esaminate dinò u tappu di sicurezza (di solitu turchinu) è assicuratevi chì ùn hè micca alzatu. Deve esse à flussu cù i lati di l'injectore auto. Se qualchissia di i vostri autoinjectori ùn scorri micca fora di u casu facilmente o anu un cappucciu di sicurezza chì hè leggermente alzatu, ripiglialu in farmacia per un rimpiazzamentu. Queste deformità ponu causà un ritardu in l'amministrazione di u medicamentu, è qualsiasi ritardu in una reazione anafilattica pò esse periculosa per a vita. Allora dinò, PRIMA di averne bisognu, per piacè esaminate l'autoiniezione è assicuratevi chì ùn ci sianu deformità.
In generale, per dà una iniezione di epinefrina, seguitate i passi sottu:
- Fate scorrà l'autoiniettore fora di u casu di trasportu.
- Prima di aduprà, u top di sicurezza (di solitu turchinu) deve esse cacciatu. Per fà questu currettamente, tene u corpu di l'auto-injettore in a vostra manu dominante è cù l'altra manu tirate u tappu di sicurezza dirittu cù l'altra manu. Ùn pruvate micca di tene a penna in una manu è di girà u tappu cù u pulgaru di a stessa manu.
- Mantene l'injectore in u pugnu cù a punta aranciu rivolta in basso, è u bracciu à fiancu.
- Scacciate u vostru bracciu à fiancu à voi (cum'è se fessiate un anghjulu di neve) poi scorri rapidamente à u vostru fiancu per chì a punta di l'autoiniezione venga direttamente in a vostra coscia da u latu cun qualchì forza.
- Mantene quì è preme è tene premuto per 3 secondi.
- Eliminate l'auto-injettore da a vostra coscia.
- Ripone l'autoinjectore in u so casu, è ANDATE IMMEDIATAMENTE à u dipartimentu d'urgenza di l'ospedale più vicinu per a revisione da un duttore è a dispusizione di u vostru auto-iniettore.
Dopu avè datu l'iniezione, chjamate u 911 o i vostri servizii d'urgenza lucali sì ùn l'avete ancu fattu. Dite à u dispatcher a reazione anafilattica.
Mentre aspettate i rispondenti di emergenza
Mentre aspettate chì l'aiutu medicale ghjunghji, fate questi passi per tene sè stessu o a persona chì hà a reazione sicura:
- Eliminà a fonte di l'allergia. Per esempiu, se una puntura d'ape hà causatu a reazione, caccià u stinger cù una carta di creditu o una pinzetta.
- Se a persona si sente chì hè in traccia di svene o si svene, mette a persona piatta nantu à a spalle è alza e gambe per chì u sangue possi ghjunghje in u so cervellu. Pudete copre cù una manta per mantene u calore.
- S’elli tiranu o anu difficultà à respirà, soprattuttu s’elle sò incinte, pusateli è ancu un pocu in avanti s’ellu hè pussibule, o mettiteli di fiancu.
- Se a persona diventa scunsapevule, stendila cù a testa inclinata in daretu per chì e so vie aeree ùn sianu chjose è verificate u polsu. Se ùn ci hè micca pulse è a persona ùn respira, dà dui respiri rapidi è inizià compressioni toraciche CPR.
- Dà altri medicazione, cum'è un antihistaminicu o un inalatore, se stanu sibilanti.
- Sì i sintomi ùn si migliuranu, date à a persona un'altra iniezione di epinefrina. A dosi duveranu accade da 5 à 15 minuti.
Risicu di anafilassi di rimbalzu dopu l'epinefrina d'urgenza
Una iniezione di epinefrina d'urgenza puderia salvà a vita di una persona dopu una reazione anafilattica. Tuttavia, l'iniezione hè solu una parte di u trattamentu.
Tutti quelli chì anu avutu una reazione anafilattica anu da esse esaminati è monitorati in una sala d'urgenza. Questu hè chì l'anafilassi ùn hè micca sempre una reazione unica. I sintomi ponu rimbalzà, tornendu ore o ancu ghjorni dopu chì avete una iniezione di epinefrina.
A maiò parte di i casi di anafilassi accadenu prestu è si risolvenu pienu dopu ch'elli sò stati trattati. Tuttavia, à volte i sintomi si migliuranu è poi ricumincianu qualchì ora dopu. Certe volte ùn migliuranu ore o ghjorni dopu.
E reazzione anafilattiche accadenu in trè sfarenti mudelli:
- Reazione unifasica. Stu tipu di reazzione hè u più cumunu. I sintomi aghjunghjenu in 30 minuti à un'ora dopu à esse esposti à l'allergenu. I sintomi si migliuranu in una ora, cù o senza trattamentu, è ùn tornanu micca.
- Reazione bifasica. E reazzioni bifasiche si verificanu quandu i sintomi si ne vanu per un'ora o più, ma poi tornanu senza chì siate riesposti à l'allergenu.
- Anafilassi prolungata. Stu tipu d'anafilassi hè relativamente raru. A reazzione pò durà ore o ancu ghjorni senza risolve cumpletamente.
Raccomandazioni da a Joint Task Force (JTF) nantu à i Parametri di Pratica cunsiglianu chì e persone chì anu avutu una reazione anafilattica sianu monitorate in un ER per 4 à 8 ore dopu.
A task force ricumanda ancu ch'elli sianu mandati à casa cù una ricetta per un autoinjectore di epinefrina - è un pianu d'azzione nantu à cumu è quandu amministrallu - per via di a pussibilità di una ricurrenza.
Anafilassi dopu a cura
U risicu di una reazione anafilattica di ribattu rende una valutazione medica curretta è l'assistenza dopu cruciale, ancu per e persone chì si sentenu bè dopu u trattamentu cù epinefrina.
Quandu andate in u dipartimentu d'urgenza per esse trattatu per l'anafilassi, u duttore farà un esame cumpletu. U persunale medicale verificerà a vostra respirazione è vi darà ossigenu se hè necessariu.
Se continuate à sibilà è avete difficultà à respirà, pudete esse datu altri medicamenti per bocca, per via endovenosa, o cù un inalatore per aiutà a respirà più facilmente.
Queste medicazione pò include:
- bronchodilatatori
- steroidi
- antihistamini
Puderete ancu più epinefrina se ne avete bisognu. Sarete attentamente osservatu è datu assistenza medica immediata se i vostri sintomi tornanu o aggravanu.
E persone cun reazioni assai gravi ponu avè bisognu di un tubu di respirazione o una chirurgia per aprire e so vie aeree. Quelli chì ùn rispondenu micca à l'epinefrina puderebbenu avè bisognu à fà sta droga per via di una vena.
Prevenzione di e reazioni anafilattiche future
Una volta chì avete statu trattatu cù successu per una reazione anafilattica, u vostru scopu deve esse di evità un altru. U megliu modu per fà questu hè di stà luntanu da u vostru trigger di allergie.
Se ùn site micca sicuru di ciò chì hà causatu a vostra reazione, vedi un allergistu per una puntura di a pelle o un test di sangue per identificà u vostru trigger.
Sè site allergicu à un certu alimentu, leghjite e etichette di i prudutti per assicurassi chì ùn manghjate nunda chì ne cuntene. Quandu manghjate fora, fate sapè à u servitore e vostre allergie.
Sè site allergicu à l'insetti, portate un repellente per insetti ogni volta chì andate à l'aria aperta d'estate è stà bè cupertu cù maniche lunghe è pantaloni longi. Cunsiderate opzioni di vestiti leggeri per l'aria aperta chì ti tenenu cupertu ma frescu.
Ùn mai chjappà in api, vespe, o calabroni. Questu pò fà chì ti stuzzichinu. Invece, alluntanatevi pianu pianu da elli.
Sè site allergicu à a medicazione, dite à ogni duttore chì visitate a vostra allergie, perchè ùn vi prescrivanu micca quella droga. Fate puru sapè à u vostru farmacistu. Pensate à aduprà un braccialettu d'alerta medica per fà risponde à l'urgenza chì avete una allergie à a droga.
Portate sempre un autoinjectore di epinefrina cun voi, in casu chì scontri u vostru trigger di allergie in u futuru. Se ùn l'avete micca adupratu dapoi un pezzu, verificate a data per assicurassi chì ùn hè micca scaduta.