Per piacè Smettite di aduprà a mo Malattia Mentale per Rializà a Vostra Fantasia
Cuntenutu
- U mitu u più cercatu: «E frontiere sò male»
- Incontri cù a 'Manic Pixie Dream Girl'
- Al di là di i filmi
- E cunsequenze di a vita vera di sti miti
- Al di là di u stigma
Aghju trovu miti è feticci sessisti chì circundanu e persone cun disordini di personalità cunfini sò diffusi - è dannosi.
Salute è benessere toccanu ognunu di noi in modu diversu. Questa hè a storia di una persona.
Dapoi l'età di 14 anni, e parolle "monitorà per un disordine di personalità o d'umore" sò state scritte in grassettu in i mo grafichi medichi.
Oghje hè u ghjornu, Aghju pensatu à u mo 18esimu anniversariu. Cum'è un adultu legale, averaghju finalmente ottenutu u mo diagnosticu ufficiali di salute mentale dopu à anni di esse speditu da un prugramma di trattamentu per a salute mentale à l'altru.
In l'uffiziu di u mo terapeuta, hà spiegatu: "Kyli, avete un prublema di salute mentale chì si chjama u disordine di a personalità di cunfine".
Ingenuamente ottimistu, mi sentu sollievatu chì eiu infine avia e parolle per discrive i cambiamenti d'umore, i comportamenti di autolesionamentu, bulimia, è emozioni intense chì aghju sperimentatu constantemente.
Eppuru l'espressione di ghjudiziu in u so visu mi hà purtatu à crede chì u mo novu sensu di empowerment seria di breve durata.
U mitu u più cercatu: «E frontiere sò male»
L'Alianza Naziunale di Malatie Mentali (NAMI) stima trà 1,6 è 5,9 per centu di l'adulti americani anu u disordine di a personalità cunfini (BPD). Notanu circa u 75 per centu di e persone chì ricevenu un diagnosi di BPD sò donne. A ricerca suggerisce chì fattori biologichi è socioculturali ponu esse a causa di sta lacuna.
Per riceve un diagnosticu BPD, duvete scuntrà cinque esigenze nant'à nove criteri stabiliti in a nova edizione di u Manuale Diagnosticu è Statisticu per i Disordini Mentali (DSM-5). Sò:
- un sensu instabile di sè
- una paura frenetica di abbandunamentu
- prublemi mantenendu relazioni interpersonali
- cumportamenti suicidi o autolesionisti
- instabilità d'umore
- sentimenti di viotu
- dissuciazione
- scoppi di rabbia
- impulsività
À 18 anni, aghju scontru tutti i criteri.
Mentre scrivu per mezu di siti web chì spiegavanu a mo malattia mentale, a mo speranza per u mo futuru si trasformò rapidamente in un sensu di vergogna. Crescendu istituzionalizatu cù altri adulescenti chì campanu cù malatie mentali, ùn sò micca statu espostu spessu à stigma di salute mentale.
Ma ùn aghju micca avutu à circà i scuri scuri di l'internet per scopre ciò chì parechje persone pensavanu di e donne cù BPD.
"I Borderlines sò maligni", leghjite a prima ricerca autocompleta in Google.I libri di autoaiutu per e persone cun BPD avianu tituli cum'è "Cinque tippi di persone chì ponu arruinà a vostra vita". Eiu eru una gattiva persona?
Aghju amparatu prestu à piattà u mo diagnosticu, ancu da amichi cari è famiglia. BPD si sentia cum'è una lettera scarlatta, è aghju vulsutu tene u più luntanu da a mo vita cum'è pudessi.
Incontri cù a 'Manic Pixie Dream Girl'
Anghjulendu per a libertà chì mi mancava assai in tuttu l'adulescenza, aghju lasciatu u mo centru di trattamentu un mese dopu à u mo 18esimu anniversariu. Aghju tinutu u mo diagnosticu secretu, finu à chì aghju scontru u mo primu amicu seriu un paiu di mesi dopu.
Pensava à sè stessu cum'è un hipster. Quandu l'aghju cunfidatu chì avia BPD, a so faccia lampava d'eccitazione. Avemu cresciutu quandu i filmi cum'è "The Virgin Suicides" è "Garden State", induve i caratteri principali sò diventati appassiunati di versioni unidimensionali di donne malate mentali, eranu à l'altura di a so popularità.
Per via di questu Manic Pixie Dream Girl tropu, credu chì ci era certu allure per ellu in avè una fidanzata malata mentale.Mi sentia impussibile di navigà in i standard irreali chì aghju avutu per campà cum'è una ghjovana donna - una donna malata mentale, per stivali. Dunque, mi sentu dispiratu à nurmalizà u modu in u quale hà sfruttatu u mo BPD.
Vuliu chì a mo malatia mentale fussi accettata. Vuliu esse accettatu.
Quandu a nostra relazione hà avanzatu, hè diventatu innamuratu di certi aspetti di u mo disordine. Eru una amica chì era qualchì volta risicata, impulsiva, sessuale è empatica per una colpa.
Eppuru, u mumentu chì i mo sintomi sò passati da "stravagante" à "pazzu" da a so perspettiva - cambiamenti d'umore, chianci incontrollabili, tagliu - Sò diventatu dispunibile.
A realtà di e lotte di salute mentale ùn hà lasciatu piazza à a so fantasia Manic Pixie Dream Girl per prosperà, allora ci separemu pocu dopu.
Al di là di i filmi
Per quantu sentu chì a nostra sucietà s'accupa à u mitu chì e donne cun limite ùn sò micca amabili è francamente tossiche in e relazioni, e donne cun BPD è altre malatie mentali sò ancu oggettivate.
U duttore Tory Eisenlohr-Moul, prufissore assistente di psichiatria à l'Università di l'Illinois in Chicago, dice à Healthline chì parechji di i cumpurtamenti chì e donne cun manifestazione di cunfini "sò ricumpensati da a sucietà à cortu andà, ma à longu andà, diventanu veramente duri" punitu ".
Storicamente, ci hè stata una intensa fascinazione per e donne malate mentali. In tuttu u 19u seculu (è assai prima), e donne chì si ritenenu malate sò state trasformate in spettaculi teatrali per duttori predominantemente maschili per fà esperimenti publichi. (U più spessu ch'è micca, questi "trattamenti" eranu senza cunsensu).
"Questu [stigma di salute mentale] ghjoca più duru per e donne cun limite, perchè a nostra sucietà hè cusì pronta à licenziare e donne cum'è" pazze "" - Dr. Eisenlohr-MoulA tradizione chì circonda e donne gravemente malate mentali hà evolutu cù u tempu per disumanizalli in modi diversi. Un esempiu nutevule hè quandu Donald Trump hè apparutu in "The Howard Stern Show" in 2004, è in una discussione nantu à Lindsay Lohan, hà dettu: "Cumu hè chì e donne profondamente in difficoltà, a sapete, profondamente, profondamente turbate, sò sempre e migliori in lettu? "
Malgradu quantu disturbanti sò stati i cummenti di Trump, u stereotipu chì e donne "pazze" sò grandi in sessu hè cumunu.
Ch'ellu sia adoratu o odiatu, vistu cum'è un postu di una notte, o strada per l'illuminazione, sentu u pesu sempre presente di stigma attaccatu à u mo disordine. Trè chjuche parolle - "Sò cunfine" - è possu vede l'ochji di qualcunu spostà mentre creanu una storia per me in a so mente.
E cunsequenze di a vita vera di sti miti
Ci hè risichi per quelli di noi chì cadenu in u core di u capacismu è di u sessismu.
Un studiu di u 2014 hà rivelatu chì 40 per centu di e donne cun malatie mentali gravi sò state assaltate sessualmente da adulti. Oltri a chistu, 69 per centu anu riferitu ancu avè sperimentatu una forma di violenza domestica. In fatti, e donne cun qualsiasi disabilità sò più propensi à esse sottumessi à viulenza sessuale chè e donne senza.
Questu diventa particularmente devastante in u cuntestu di malatie mentali cum'è BPD.
Ancu se l'abusu sessuale in i zitelli ùn hè micca cunsideratu cum'è un fattore essenziale in u sviluppu di a BPD, e ricerche anu suggeritu da qualchì parte di e persone cun BPD chì anu avutu ancu traumu sessuale in a zitiddina.
Cum'è sopravvissutu à l'abusu sessuale di a zitiddina, aghju capitu per via di a terapia chì u mo BPD s'era sviluppatu per via di l'abusu chì aghju suppurtatu. Aghju amparatu chì, ancu se malsanu, a mo ideazione suicida di ogni ghjornu, u dannu di mè, u disordine alimentariu è l'impulsività eranu tutti solu meccanismi di affruntamentu. Eranu u modu di a mo mente di cumunicà: "Avete bisognu di sopravvivere, per tutti i mezi necessarii".
Ancu se aghju amparatu à rispettà e mo cunfine attraversu u trattamentu, sò sempre pienu d'ansietà costante chì a mo vulnerabilità puderia cunduce à più abusi è rivictimizazione.
Al di là di u stigma
Bessel van der Kolk, MD, hà scrittu in u so libru "The Body Keeps The Score", chì "a cultura forma l'espressione di u stress traumaticu". Mentre questu hè veru di u traumu, ùn possu micca aiutà ma crede chì i roli di genere anu avutu un rolu essenziale in perchè e donne cun BPD sò particularmente ostracizate o oggettivate.
"Questu [stigma] ghjoca più duru per e donne cun borderline, perchè a nostra sucietà hè cusì pronta à licenziare e donne cum'è" pazze "," dice u duttore Eisenlohr-Moul. "A punizione per una donna chì hè impulsiva hè assai più grande chì un omu chì hè impulsivu".
Ancu mentre aghju avanzatu per a mo recuperazione di salute mentale è capitu cumu gestisce i mo sintomi di cunfine in modi sani, aghju amparatu chì i mo sentimenti ùn seranu mai abbastanza tranquilli per alcune persone.
A nostra cultura insegna digià à e donne à interiorizà a so rabbia è a so tristezza: à esse viste, ma micca intese. E donne cun borderline - chì si sentenu ardite è profondamente - sò l'antitesi cumpleta di cume simu insegnati chì e donne devenu esse.
Avè una limita cum'è donna significa esse continuamente chjappu in u focu incruciutu trà stigma di salute mentale è sessismu.
Aghju decisu attentamente cun quale aghju spartutu u mo diagnosticu. Ma avà, campu senza scusa in a mo verità.
U stigma è i miti chì a nostra sucietà perpetua per e donne cù BPD ùn sò micca a nostra croce da suppurtà.
Kyli Rodriguez-Cayro hè un scrittore cubanu-americanu, difensore di a salute mentale è attivista di basa basatu in Salt Lake City, Utah. Hè un difensore francu per mette fine à a viulenza sessuale è domestica contr'à e donne, i diritti di i travagliadori sessuali, a ghjustizia di i disabili è u feminisimu inclusivu. In più di i so scritti, Kyli hà cofundatu The Magdalene Collective, una cumunità di attivisti di travagliu sessuale in Salt Lake City. Pudete visitàla in Instagram o in u so situ web.