Cancru duru: chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
U cancheru duru hè una piccula lesione chì pò cumparisce nantu à a zona genitale o anale chì hè indicativa di l'infezione da i batteri Treponema pallidum, chì hè u microorganisimu rispunsevule di a sifilide.
L'apparizione di u cancheru duru currisponde à a prima tappa di a malatia, chjamata sifilide primaria, è spessu passa inosservata, perchè ùn provoca dolore o fastidiu è si trova spessu in l'anu o in a vagina, essendu incapace di esse visualizati.
U cancheru duru hè una lesione assai infettiva, postu chì hà una grande quantità di batteri in postu è, dunque, i rapporti sessuali senza prutezzione favuriscenu a trasmissione di sta batteria. Dunque, hè impurtante chì sia identificatu è trattatu, chì cusì hè pussibile impedisce a trasmissione à un'altra persona è a proliferazione di i batteri è a diffusione in u corpu, dendu origine à e forme più gravi di a malattia.
Principali sintomi
U cancru duru di solitu apparisce circa 10 à 20 ghjorni dopu à u cuntattu cù a batteria, chì si verifica per mezu di rapporti anali, orali o penetranti senza preservativu. Cusì, u cancheru duru pò cumparisce in bocca, anus, pene o vagina secondu a forma in cui hè statu infettatu è pò esse identificatu per mezu di e caratteristiche seguenti:
- Chjucu groppu rosatu chì pò sviluppà in un ulceru;
- Bordi alzati è induriti;
- U centru più chjaru di a lesione;
- Pò esse cupertu da una scarica trasparente;
- U grumulu ùn face micca male, prurite o ùn provoca fastidiu.
In l'omi, u cancheru duru pò esse identificatu più faciule, perchè a maiò parte di u tempu apparisce nantu à u pene, in ogni casu in e donne l'identificazione di u cancheru duru hè più difficiule, cum'è di solitu apparisce nantu à e piccule labbre è nantu à u muru di u vaginu.
Inoltre, l'identificazione di u cancheru duru hè ostaculata da u fattu chì sparisce naturalmente dopu à 4 à 5 settimane, senza lascià cicatrici o purtendu à l'apparizione di altri segni o sintomi. Tuttavia, a sparizione di u cancheru duru ùn hè micca un segnu di guarigione per a malattia, ma piuttostu chì a batteria si sparghje per u corpu è chì pò purtà à l'apparizione di altri sintomi mentre si sviluppa. Amparate più nantu à a sifilide.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
Perchè ùn face micca male o ùn provoca fastidiu, u cancheru duru hè u più spessu identificatu durante l'esami ginecologichi o urologichi di rutina, induve durante l'esame fisica u duttore identifica a presenza di un picculu grugnu rosa o ulcera rossa in a regione genitale.
Per cunfirmà chì si tratta di un cancheru duru, u duttore pò raschjà a ferita per valutà a presenza di i batteri in u situ o dumandà un test per a sifilide, chjamata VDRL, chì indica se ci hè o micca infezione da Treponema pallidum è à chì concentrazione u batteriu hè prisente in u corpu. Capite cumu si face u VDRL è cumu capisce u risultatu.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per u cancheru duru hè fattu cù iniezioni di Penicillina, chì a dose è a durata duve esse raccomandate da u duttore secondu i risultati di e prove. Hè impurtante chì durante è dopu u trattamentu a persona sia sottumessa à un esame per a sifilide in modu chì si sappia se u trattamentu hè efficace. Vede più dettagli nantu à u trattamentu per a sifilide
Cumu prevene
Per prevene l'iniziu di u cancheru duru hè necessariu riduce u risicu di cuntattu cù a batteria Treponema pallidum è, per quessa, hè impurtante chì un preservativu sia adupratu durante i rapporti sessuali, ancu s'ellu ùn ci hè micca penetrazione. Hè perchè u cancheru duru hè altamente contagiosu è, cusì, i batteri ponu esse trasmessi facilmente da una persona à l'altra.
Scuprite u video sottu per più infurmazioni nantu à a sifilide: