Sifilide Congenita: chì hè, cumu identificà i sintomi è u trattamentu

Cuntenutu
- Principali sintomi
- Cumu hè fattu u diagnosticu
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Cumu evità a sifilide congenita
A sifilide congenita si verifica quandu i batteri responsabili di a malattia, u Treponema pallidum, passa da a mamma à u zitellu durante a gravidanza o à u mumentu di a consegna, se a donna hà lesioni in a regione genitale causate da i batteri.
A trasmissione da a mamma à u zitellu pò accade in ogni mumentu durante a gravidanza, essendu più frequente in donne chì ùn anu mai avutu trattamentu per a sifilide o chì ùn anu micca fattu u trattamentu currettamente.
A sifilide congenita pò causà cambiamenti in u sviluppu di u zitellu, nascita prematura, aborto spontaneu, bassu pesu di nascita o morte di u zitellu quandu hè gravemente infettatu. Per quessa, hè impurtante per a donna di fà l'esame prenatale è, se u diagnosticu di sifilide hè cunfirmatu, inizià u trattamentu secondu a guida di u duttore.

Principali sintomi
I sintomi di sifilide congenita ponu apparì subitu dopu a nascita, durante o dopu i primi 2 anni di vita. Cusì, secondu l'età à chì i sintomi cumincianu à cumparisce, a sifilide congenita pò esse classificata prestu, quandu i sintomi apparenu subitu dopu à a nascita o finu à 2 anni, è tardi, quandu apparsu da 2 anni.
I sintomi principali di a sifilide congènita iniziale sò:
- Prematurità;
- Pocu pesu;
- Macchi bianchi è rossi cù a pelle sbucciata;
- Ferite nantu à u corpu;
- Ingrandamentu di u fegatu;
- Pella giallastra;
- Prublemi di respirazione, cù pulmonite pussibule;
- Anemia;
- Rinite;
- Edema.
Inoltre, u zitellu pò ancu nasce cù cambiamenti di visione o di udizione, per esempiu. In casu di sifilide congenita tardiva, si ponu vede cambiamenti ossi, difficoltà di apprendimentu è denti superiori deformati.
Cumu hè fattu u diagnosticu
A diagnosi di sifilide congenita si basa nantu à i sintomi presentati è i risultati di i test di laboratorio sia di a mamma sia di u zitellu, tuttavia a diagnosi pò esse difficiule perchè ci ponu esse risultati pusitivi in i zitelli chì ùn sò micca infettati per via di u passaghju di anticorpi da a mamma à u zitellu.
Inoltre, cum'è a maiò parte di i casi ùn mostranu sintomi prima di 3 mesi di età, hè difficiule di cunfirmà se u risultatu di a prova hè veru. Cusì, a necessità di trattamentu hè indicata da u risicu chì u zitellu sia infettatu da sifilide, chì hè determinatu da fattori cum'è u statu di trattamentu di a mamma, u risultatu di u test di sifilide è l'esame fisicu fattu dopu a nascita.
Cumu hè fattu u trattamentu
A sifilide congenita hè curabile quandu u trattamentu hè fattu appena a diagnosi hè cunfirmata, è hè ancu impurtante per evità complicazioni gravi. U trattamentu di a sifilide congenita hè sempre fattu cù iniezioni di penicillina, tuttavia, e dosi è a durata di u trattamentu varienu secondu u risicu d'infezzione di u zitellu, cù u trattamentu più longu chì dura finu à 14 ghjorni. Vede cumu si face u trattamentu in ogni tipu di risicu di u zitellu.
Dopu à u trattamentu, u pediatra pò fà parechje visite di seguitu per ripete l'esame di sifilide in u zitellu è valutà u so sviluppu, cunfermendu chì ùn hè più infettatu.
Cumu evità a sifilide congenita
L'unicu modu per riduce u risicu di trasmette a sifilide à u zitellu hè di inizià u trattamentu di a mamma durante a prima metà di a gravidanza. Cusì, hè impurtante chì a donna incinta faci tutte e cunsultazioni prenatali, duve sò fatte prove di sangue impurtanti per identificà infezioni pussibuli chì ponu influenzà u zitellu durante a gravidanza.
Inoltre, hè impurtante chì i preservativi sianu usati in tutte e relazioni sessuale, è u cumpagnu deve esse trattatu ancu per a sifilide per evità a recontaminazione di a donna incinta.
Fighjate u video seguente è capite megliu sta malatia: