Cosa hè u sindrome di a pietra, i sintomi è cumu hè u trattamentu
Cuntenutu
U sindromu lapidatu hè una situazione carattarizata da l'allungamentu di u musculu di u vitellu, chì porta à sintomi cum'è difficultà à sustene u pesu di u corpu nantu à u calcagnu o l'instep è u dulore severu è severu in u vitellu, chì si nota principalmente durante a qualchì eserciziu fisicu intensu, cum'è a corsa, per esempiu.
Per alleviare u dulore severu di l'allungamentu musculare, si deve fermà immediatamente l'attività è stendesi pusendu a gamba malata à u riposu nantu à un cuscinu nantu à u divanu o u lettu. Hè cunsigliatu di mette un pacchettu di ghjacciu nantu à u situ esattu di u dulore, permettendulu di agisce per circa 20 minuti, ma fendu casu à ùn brusgià a pelle. In ogni casu, se u dulore ùn cala micca dopu qualchì ghjornu, hè impurtante cunsultà u duttore o fisioterapeuta per chì u trattamentu più adattu sia indicatu.
Sintomi di sindrome di e pietre
I sintomi di u sindromu lapidatu di solitu cumpariscenu durante l'eserciziu di alta intensità per via di l'allungamentu di u musculu di u vitellu, i sintomi principali sò:
- Dolore à u vitellu, forte è subitu;
- Sensazione di esse statu culpitu cù una petra in u vitellu;
- A furmazione di un hematoma (marca viola) in u situ di u dulore;
- Difficultà à sustene u pesu di u corpu nantu à u calcagnu o l'instep;
- Indurimentu di u situ toccu;
- Una "palla" o un pezzu pò formassi in u situ di u dolore è l'hematoma.
U dulore hè cusì severu chì a persona ùn hè capace di cuntinuà u so eserciziu è hà da piantà per via di u cunfortu lucale, rendendu difficiule ancu di marchjà. A presenza di l'hematoma indica a rottura di i vasi sanguigni, essendu più severa chè una tensione musculare cumuna.
U locu u più toccu da u sindrome di a petra hè u puntu di scontru trà u musculu gastrocnemiu mediale, situatu in a regione di a patata di a gamba, più à mezu à a gamba è u so tendinu.
Cumu deve esse u trattamentu
Inizialmente, u trattamentu per u sindrome lapidatu pò esse solu cù u riposu è l'applicazione di ghiacciu nantu à u situ per circa 20 minuti. Tuttavia, quandu u dolore hè costante è ùn migliora micca cù u tempu, hè impurtante cunsultà l'ortopedistu per cunfirmà u stretch.
Cusì, u duttore pò indicà, in più di u riposu, l'usu di un ghjinochju è di stampelle per impedisce u muvimentu di i musculi di u vitellu è l'usu di antiinfiammatori è rilassanti musculari, in più di u fattu chì alcune sessioni di fisioterapia sò generalmente cunsigliatu, per u dulore è u miglioramentu di a funzione musculare. U trattamentu fisioterapeuticu pò esse fattu cù alcune misure cume:
- Crioterapia aduprendu acqua ghiacciata, pacchetti di ghiaccio o criofluenza finu à 48 ore dopu a ferita;
- Usu di termoterapia cù acqua calda o sacchetti infrarossi;
- Apparechju cum'è ultrasound, TENS è laser;
- Esercizii passivi è dopu attivi di allungamentu;
- Esercizii di rinfurzamentu musculare è di propriocepzione.
A riparazione di u musculu principia di solitu 10 ghjorni dopu a ferita, ma diminuendu l'infiammazione, sta riparazione pò cumincià prima. I tratti devenu esse realizati inizialmente, in modu dolce è u massaggiu terapeuticu pò aiutà à annullà a fibrosi, riducendu u "grumulu" è u dolore. L'esercizii di rinfurzamentu di u musculu è a propiocepzione sò indicati per l'ultima fase di recuperu è devenu esse effettuati per assicurà chì u musculu sia sanu, forte è capace di tornà à l'attività fisica.
Tempu di ricuperazione
U tempu di recuperu per u sindromu di a petra varieghja da 2 settimane à 1 annu, secondu a gravità di u stretch:
- Grade 1- Allungamentu musculu leve: 2 settimane
- Grade 2 - Allungamentu musculu moderatu: 8 à 10 settimane;
- Grade 3 - ruttura musculare: 6 mesi à 1 annu.
L'ecografia o l'esame di risonanza magnetica ponu mustrà u gradu di a stesa chì a persona hà patitu.
Cumu prevene
Per impedisce chì stu tipu di allungamentu musculare si ripete, chì hè relativamente cumunu, hè necessariu investigà ciò chì hà causatu a prima ferita. Alcune cause cumune sò a furmazione eccessiva è brevi pause, compensazioni musculari, mancanza di flessibilità è u tippu di passu, chì pò esse identificatu è trattatu cù fisioterapia.
Dopu à a prima stirata, e fibre musculare di u situ seranu differenziate per via di l'apparizione di un tessutu fibruu, impurtante per a guarigione, ma chì pò impedisce a stesa completa di ste fibre musculare, cumprumettendu a flessibilità, favurendu novi feriti. A fibrosi pò ancu esse risolta cù sessioni di fisioterapia.