Cosa hè a Malattia Kawasaki, Sintomi è Trattamentu
Cuntenutu
- Principali segni è sintomi
- Chì hè a relazione cù COVID-19
- Cumu cunfirmà u diagnosticu
- Cumu hè fattu u trattamentu
A malattia Kawasaki hè una malattia rara di a zitellina caratterizata da l'infiammazione di u muru di i vasi sanguigni chì porta à l'apparizione di macchie nantu à a pelle, febbre, nodi linfatichi ingrandati è, in certi zitelli, infiammazione cardiaca è articulare.
Sta malatia ùn hè micca cuntagiosa è si face più spessu in i zitelli finu à 5 anni, in particulare in i masci. A malatia di Kawasaki hè di solitu causata da cambiamenti in u sistema immunitariu, chì face chì e cellule di difesa stesse attaccanu i vasi sanguini, purtendu à l'infiammazione. In più di a causa autoimmune, pò ancu esse causata da virus o fattori genetichi.
A malatia Kawasaki hè curabile quandu hè identificata è trattata rapidamente, è u trattamentu deve esse fattu secondu a guida di u pediatra, chì, in a maiò parte di i casi, include l'usu di l'aspirina per alleviare l'infiammazione è l'iniezione di immunoglobuline per cuntrullà a risposta autoimmune.
Principali segni è sintomi
I sintomi di a malattia di Kawasaki sò progressivi è ponu caratterizà trè tappe di a malattia. Tuttavia, micca tutti i zitelli anu tutti i sintomi. U primu stadiu di a malatia hè carattarizatu da i sintomi seguenti:
- Febbra alta, di solitu sopra à 39 ºC, per almenu 5 ghjorni;
- Irritabilità;
- Ochji rossi;
- Labre rosse è screpolate;
- Lingua gonfia è rossa cum'è a fragola;
- Gola rossa;
- Lingue di u collu;
- Palmi rossi è piante di i pedi;
- Aspettu di macchie rosse nantu à a pelle di u troncu è in a zona intornu à u pannolinu.
In a seconda fase di a malattia, comincia à esse sfocatura di a pelle nantu à e dita è i pedi, dolore articulare, diarrea, dolore di stomacu è vomitu chì pò durà vicinu à 2 settimane.
In a terza è ultima tappa di a malatia, i sintomi cumincianu à regressà lentamente finu à chì spariscenu.
Chì hè a relazione cù COVID-19
Finu à avà, a malatia di Kawasaki ùn hè micca cunsiderata cumplicazione di COVID-19. Tuttavia, è secondu l'osservazioni fatte in certi zitelli chì anu testatu pusitivi per COVID-19, in particulare in i Stati Uniti, hè pussibule chì a forma infantile d'infezzione cù u novu coronavirus cause una sindrome cù sintomi simili à a malattia di Kawasaki, vale à dì a febbre , macchie rosse nantu à u corpu è gonfiore.
Amparate più nantu à cumu COVID-19 affetta i zitelli.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
U diagnosticu di a malattia di Kawasaki hè fattu secondu i criteri stabiliti da l'American Heart Association. Cusì, i criteri seguenti sò valutati:
- Febbra per cinque ghjorni o più;
- Conjunctivitis senza pus;
- Presenza di lingua rossa è gonfia;
- Rossu orofaringeu è edema;
- Visualizazione di fissure è rossu di labbra;
- Rossu è edema di mani è pedi, cù sfocatura in a zona inguinale;
- Presenza di macchie rosse nantu à u corpu;
- Nodi linfatichi gonfii in u collu.
Oltre à l'esame clinicu, i testi ponu esse urdinati da u pediatra per aiutà à cunfirmà a diagnosi, cume analisi di sangue, ecocardiograma, elettrocardiograma o radiografia di u torace.
Cumu hè fattu u trattamentu
A malatia di Kawasaki hè curabile è u so trattamentu cunsiste in l'usu di medicinali per riduce l'infiammazione è prevene u peghju di i sintomi. Di solitu u trattamentu si face cù l'usu di l'aspirina per riduce a frebba è l'infiammazione di i vini sanguini, principalmente l'arterie di u core, è alte dosi d'immunoglobuline, chì sò proteine chì facenu parte di u sistema immunitariu, per 5 ghjorni, o secondu cù cunsiglii medichi.
Dopu chì a frebba hè finita, l'usu di piccule dosi d'aspirina pò cuntinuà per uni pochi di mesi per riduce u risicu di ferita à l'arterie cardiaca è a furmazione di coaguli. Tuttavia, per evità a Sindrome di Reye, chì hè una malattia causata da l'usu prolungatu di l'aspirina, Dipyridamole pò esse adupratu secondu a guida di u pediatra.
U trattamentu deve esse fattu durante l'uspitalisazione finu à chì ùn ci sia risicu per a salute di u zitellu è nisuna possibilità di complicazioni, cume prublemi di valvule cardiache, miocardite, arritmie o pericardite. Un'altra pussibule complicazione di a malatia di Kawasaki hè a furmazione di aneurismi in l'arterie coronaria, chì pò purtà à l'ostruzzione di l'arteria è, di cunsiguenza, infartu è morte subita. Vede chì sò i sintomi, e cause è cumu si tratta l'aneurisma.