Sindrome di l'Ovariu Policisticu: chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
U sindromu di l'ovariu polichisticu hè carattarizatu da a presenza di parechje ciste à l'internu di l'ovari per via di un sbilanciu ormonale. In queste donne, a concentrazione di testosterone in u sangue hè più altu ch'è duverebbe esse è questu pò purtà alcune complicazioni, cume a difficoltà di rimanere incinta, per esempiu.
Oltre à a difficoltà di rimanere incinta, e donne ponu nutà l'aspettu di i capelli nantu à a faccia è u corpu, l'aumentu di pesu è a perdita di capelli, per esempiu, è hè impurtante d'andà à u ginecologu per fà e prove è, cusì, u trattamentu cumencia.
Sintomi di Sindrome di l'Ovariu Polististicu
I sintomi di l'Ovari Policistichi ponu variare da donna à donna, essendu più frequenti accade:
- Aumento di pesu;
- Aspettu di i capelli nantu à a faccia è u corpu;
- Acne;
- Difficultà à incinta;
- Menstruazione irregulare o assenza di menstruazione;
- Perdita di capelli.
Hè impurtante chì a donna sia attenta à l'aspettu di i sintomi è chiede guida à u ginecologu s'ella suspetta a sindrome. U ginecologu di solitu indica a prestazione di l'ultrasu per verificà a presenza di i cisti è a realizazione di analisi di sangue per verificà a quantità di ormoni chì circulanu in u sangue di a donna, cum'è LH, FSH, prolattina, T3 è T4, per esempiu. Scuprite alcuni dubbi nantu à l'ovari polistichi.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per a Sindrome di l'Ovariu Polististicu deve esse fattu secondu l'orientazione di u ginecologu è varieghja secondu i sintomi presentati da a donna. Cusì, l'usu di contraccettivi o altri medicamenti per regulà a concentrazione di ormoni in u sangue pò esse indicatu.
In u casu di e donne chì anu u sindrome, ma chì volenu esse incinte, u ginecologu pò raccomandà l'usu di medicinali chì stimulanu l'ovulazione, cume Clomiphene, per esempiu.
In i casi i più gravi di a Sindrome di l'Ovariu Polististicu, chì hè quandu parechji cisti si vedenu o quandu ci hè un risicu aumentatu di sviluppà un cancru endometriale, per esempiu, u duttore pò raccomandà di fà una chirurgia per rimuovere i cisti o l'ovariu. Capite cumu si face u trattamentu per l'ovari polichistichi.
Possibili complicazioni
Ancu se a Sindrome di l'Ovariu Polististicu rende a gravidanza difficiule, alcune donne riescenu à incinte, tuttavia sò più propensi à soffre di abortu spontaneu, nascita prematura, diabete gestazionale o preeclampsia, per esempiu, cun queste complicazioni essendu più cumuni in donne cù a sindrome chì sò in sovrappesu.
Inoltre, queste donne sò più propensi à sviluppà malatie cardiache, cancer di l'utru è diabete di tippu 2. Dunque, ancu se a donna ùn hà micca u desideriu di stà incinta, hè impurtante chì u trattamentu per a Sindrome di l'Ovariu Polististicu sia effettuatu à riduce u risicu di sviluppà queste malatie è i so sintomi, migliorendu a qualità di vita di a donna.
Per diminuisce e probabilità di sviluppà cumplicazioni, hè ancu impurtante chì a donna praticheghja l'attività fisica di modu regulare è abbia una dieta sana è equilibrata. Vede cumu l'alimentu pò luttà contru i sintomi di a Sindrome di l'Ovariu Polististicu in u video seguente: