Sindrome di scossa tossica: cosa hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
U sindrome di scossa tossica hè causatu da una infezzione da batteri Staphylococcus aureus oStreptococcus pyogenes, chì producenu tossine chì interagiscenu cù u sistema immunitariu, purtendu à sintomi cum'è frebba, eruzioni cutanee rosse, aumentata permeabilità capillare è ipotensione chì, s'ellu ùn hè trattata, pò causà fallimentu d'organi multipli o ancu morte.
Stu sindromu raru si trova di solitu in e donne menstruanti chì usanu u tampone cù assai assorbimentu o per un bellu pezzu, o in e persone chì anu un tagliu, ferita, infettatu è morsu d'insettu mal trattatu, o chì anu una infezione causata daS. aureus oS. pyogenes, cum'è l'infezzione di a gola, impetigo o cellulite infettiva, per esempiu.
U trattamentu deve esse fattu u più prestu pussibule è di solitu si compone di antibiotici, medicinali per normalizà a pressione sanguigna è fluidi per prevene a disidratazione.
Chì sò i sintomi
U sindromu di scossa tossica pò purtà à sintomi cum'è difficultà à respirà, scaling di i pedi è di e mani, cianosi di l'estremità, disfunzione renale è epatica, cefalea, diarrea, nausea è vomitu.
In i casi più gravi, si pò verificà indebolimentu musculare, insuffiziu renale è fegatu acutu in progressu rapidu, insufficienza cardiaca è crisi.
Cause pussibili
U sindrome di scossa tossica pò esse causatu da una tossina liberata da i batteriStaphylococcus aureus oStreptococcu pyogene.
E donne chì utilizanu tamponi vaginali anu un risicu aumentatu di soffre di sta sindrome, soprattuttu se u tampone rimane in vagina per un bellu pezzu o s'ellu hà un forte putere assorbente, chì pò esse dovutu à l'attrazione di batteri da u tampone o da u occurrenza di picculi taglioli in u vaginu quandu hè piazzatu. Amparate à aduprà currettamente u tampone per prevene l'infezioni.
Inoltre, stu sindromu pò ancu esse u risultatu di l'usu di u diafragma o cumplicazioni in casu di mastite, sinusite, cellulite infettiva, infezioni in a gola, osteomielite, artrite, ustioni, lesioni cutanee, infezioni respiratorie, postpartum o dopu procedure chirurgiche, per esempiu.
Cumu prevene
Per prevene u sindromu di scossa tossica, una donna deve cambià u tampone ogni 4-8 ore, aduprà un tampone à pocu assorbente o una cuppa menstruale è, cambià sempre, lavassi bè e mani. Sì avete qualchì ferita cutanea, duvete tene u tagliu, ferita o brusgiu ben disinfettatu.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu deve esse realizatu u più prestu pussibule, per evità cumplicazioni, cum'è fegatu è rene, fallimentu cardiacu o scossa, chì pò purtà à a morte.
U trattamentu consiste in l'amministrazione di antibiotici per via endovenosa, medicinali per stabilizà a pressione sanguigna, fluidi per prevene a disidratazione è iniezioni di immunoglobulina, per suppressione l'infiammazione è rinfurzà u sistema immunitariu.
Inoltre, se hè necessariu, u medicu pò amministrà ossigenu per aiutà a funzione respiratoria è, se necessariu, drenà è rimuovere e regioni infette.